Урок 219 (читання)
Тема. Підсумковий урок букварного періоду
Мета: закріпити вміння учнів читати слова й тексти з вивченими
буквами; удосконалювати навички читання, швидкого промовляння скоромовок,
вчити працювати в парах і групах; розвивати пізнавальні та творчі здібності
школярів, усне мовлення, увагу, спостережливість, фантазію; виховувати
бережливе ставлення до природи.
Обладнання: карта лісу; фігурки звірят, дерев, сороки, лісовичка;
картки для групової роботи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі:
Хто готовий до роботи?
Хто бадьорий? Молодці.
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Гра «Відшукай
паліндром»
Паліндром — слово, яке читається однаково зліва направо й
справа наліво.
Дід, ліс, біб, око.
— Яке слово не є паліндромом?
— Поясніть, що таке, на вашу думку, ліс?
2
Розповідь учителя
—
Одного разу художник вирішив намалювати ліс. Він вирішив, що ліс,— це,
звичайно, дерева. І став малювати дерева — берези і сосни, дуби і ялини.
Учитель
виставляє дерева: березу, дуб, ялину, сосну.
—
Гарні вийшли в нього дерева, і здавалось, ось-ось пробіжить вітерець — і
затріпотять листочки осики, загойдаються лапи ялин і гілки беріз.
А в
куточку картини художник намалював маленького чоловічка з великою бородою —
дідуся-лісовичка.
Учитель
виставляє фігурку лісовичка.
—
Повісив художник картину на стіні, помилувався нею і кудись поїхав. А поки він подорожує, ми з лісовичком помандруємо
до лісу.
III.
Повідомлення теми та завдань уроку
—
Сьогодні, відгадуючи загадки, ви познайомитеся з лісовими мешканцями. Вам
потрібно бути уважними, щоб виконати всі творчі завдання, які вони вам
запропонують.
IV. Виконання творчих завдань
1 Гра «Без зупинок»
— Нас
зустрічає маленький, вухатий, попелястий, волохатий, він стрибає і тікає, дуже
куций хвостик має. Здогадались? Хто це?
На
галявині виставляється фігурка зайчика.
— Вам потрібно читати слова чітко, швидко, без зупинок.
— Яке слово відповідає поданій звуковій моделі?
— Назвіть слова, в яких кількість звуків та
букв не збігається.
— А зараз наші оченятка проведуть зарядку.
Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)
Широко розплющу очі,
Роздивлюся все охоче.
(Діти максимально широко розплющують очі.)
Потім мружусь, наче киця,
І заплющую очиці!
(Діти міцно заплющують очі.)
Вправа повторюється 20 разів.
2 Робота в парі
— Хто ж це шкоди наробив?
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
І зовуть її...
Виставляється фігурка лисички.
— Лисичка-сестричка хвостиком махнула — і зникли у вірші
останні слова. Вам потрібно поставити їх на місце. Пара, закінчивши роботу,
підводить руку.
Стрімко вибігли на...
Дві подружки...
Дощик їм полоще...
Звуть цих подружок...
(Гору, білокорі, кіски, берізки)
— Зачитайте вірш. Про що він?
— Які ще дерева, крім берізок, ростуть у лісі?
Фізкультхвилинка
Раз, два — дерева,
Три, чотири — вийшли звірі.
П’ять, шість — пада лист.
Сім, вісім — птахи в лісі.
|
Дев’ять, десять — це сунички
Підвели червоні личка.
Гарно в лісі відпочили
І тихесенько всі сіли.
|
3
Робота у групах
— А
зараз із кошика кожен візьміть листочок і скажіть, з якого він дерева. (За
листочками діти об’єднуються в групи.)
—
Завдання для груп приготував буркотливий, вайлуватий, любить влітку полювати, а
зимою в лігві спати. Хто це?
Виставляється фігурка ведмедя. Кожна група отримує картку
із завданням, виконує роботу і презентує її.
Картка 1
В сілі тосяв ражкий недь, огІр і реСгій шіпли в сіл. ниВо ліси діп
лияною. маТ луба ніть. киЯй візр у сугтому ліглі? аТ ец дару лібка!
Картка
2
соЛь — сіловий тижель. соЛь тьїс лігки і ватру. моЙу рібпотна і лісь.
киниЛіс
сятьнопри її і дуклать ан копень, ан макінь. сіЛо рипходять зилати лісь.
4 Конкурс «Кращий скоромовець»
— Що
це за галас у лісі? Он гляньте, біла латка, чорна латка по гілках скаче. Хто
це? (Виставляється фігурка сороки.)
— Сорока-білобока пропонує вам вивчити скоромовку і взяти
участь у конкурсі на кращого скоромовця.
Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок — сорок морок.
5
Читання криптограми
— Ось
погляньте, під пеньочком, під листочком, звився він клубочком. Хто він?
Виставляється
фігурка їжачка.
— Прочитайте прислів’я і поясніть його зміст.
V. Підсумок уроку
— Ось і завершилась наша подорож. Кого ви
зустріли в лісі?
— На які групи можна поділити цих тварин?
— Як ви гадаєте, кого ми б могли ще зустріти?
— Які завдання вам найбільше сподобались?
Немає коментарів:
Дописати коментар