Бібліотечна гра «Як стати мільйонером»
Мета. Закріпити вміння учнів користуватися довідково-бібліографічним апаратом. Допомогти їм осягнути світ нового і цікавого; прищепити любов до
читання, удосконалити культуру читання.
Хід гри
I. Вступне слово бібліотекаря.
Ви бажаєте стати мільйонером, пізнати сто тисяч «чому», відповісти на питання: що, де, коли? Тоді ми запрошуємо вас взяти участь у підсумковій грі «Як стати мільйонером».
Під час гри ви отримаєте багато цікавої інформації. Бо той, хто володіє інформацією, як відомо, володіє світом.
ІІ. Відбірковий тур.
Питання:
1. Розставте прізвища письменників у алфавітно-
му порядку:
а) О. Гончар;
б) Л. Костенко;
в) В. Стус;
г) С. Васильченко;
д) Т. Шевченко.
Відповіді: а), г), б), в), д)
2. Назвіть ці бібліографічні записи в такому порядку, як вони повинні бути записані на каталожній картці:
а) ціна;
б) рік видання;
в) автор;
г) заголовок.
Відповіді: в), г), б), а).
III. Проведення гри.
Ведучий. Переможець відбіркового туру запрошується до грального столу. Умови гри: на столі перед вами лежать картки із запитаннями різної категорії складності на 100, 200, 400, 800 та 1000 балів. Неспалима цифра – 400 балів та три підказки (50x50; підказка класу; використання довідковобібліографічного апарату).
I питання – 100 балів (варіанти питань):
– Як називається документ, у якому зафіксовані повні відомості про читача:
а) зошит;
б) журнал;
в) формуляр;
г) щоденник?
– Як називається заключна частина твору:
а) післямова;
б) епілог;
в) зміст;
г) happy end?
– Назвіть засновника першої бібліотеки на Русі:
а) Іван Федоров;
б) Ярослав Мудрий;
в) Богдан Хмельницький;
г) Петро Перший.
II питання – 200 балів (варіанти):
– Що означає слово «стожарня»:
а) будівля для зберігання сіна;
б) сузір’я;
в) прилад;
г) одиниця виміру віршованих рядків?
– Яке з перелічених слів не входить до складу довідково-бібліографічного апарату бібліотеки:
а) енциклопедія;
б) довідники;
в) каталоги;
г) користувачі?
– Про наявність тої чи іншої книги в бібліотеці ви можете дізнатися з:
а) алфавітного каталогу;
б) диспетчера;
в) енциклопедії;
г) газети.
Ми дійшли до неспалимої цифри – 400 балів. Питання – 400 балів (варіанти):
– Щоб дізнатися значення слова, ви звертаєтеся до:
а) алфавітного каталогу;
б) орфографічного словника;
в) професора;
г) тлумачного словника.
– При розстановці книжкового фонду бібліотекарі керуються:
а) настроєм;
б) наказами директора;
в) системою;
г) думкою читачів.
– Щоб дізнатися, хто є автором книги, ви будете користуватися:
а) тлумачним словником;
б) запитаєте у бібліотекаря;
в) картотекою назв художніх творів;
г) енциклопедією.
Зараз ми підійшли до фінішної прямої, кількість балів подвоюється, але й ускладнюються питання (варіанти).
– Хто є автором опери «Золотой петушок»:
а) Р. Вагнер;
б) О. Пушкін;
в) Н. Римський-Корсаков;
г) І. Крутой?
Хто або що може в повному обсязі розкрити фонд бібліотеки з певної теми:
а) бібліотекар;
б) систематичний каталог;
в) вчитель;
г) довідники?
І нарешті, ви маєте шанс стати мільйонером.
Останнє запитання – 1000 балів (варіанти):
– До якої категорії бібліотек належить наша бібліотека:
а) наукова;
б) масова;
в) шкільна;
г) відомча?
– Яке з наступних видань можна читати вибірково:
а) п’єсу;
б) енциклопедію;
в) роман;
г) поему?
IV. Підсумки гри.
Мета. Закріпити вміння учнів користуватися довідково-бібліографічним апаратом. Допомогти їм осягнути світ нового і цікавого; прищепити любов до
читання, удосконалити культуру читання.
Хід гри
I. Вступне слово бібліотекаря.
Ви бажаєте стати мільйонером, пізнати сто тисяч «чому», відповісти на питання: що, де, коли? Тоді ми запрошуємо вас взяти участь у підсумковій грі «Як стати мільйонером».
Під час гри ви отримаєте багато цікавої інформації. Бо той, хто володіє інформацією, як відомо, володіє світом.
ІІ. Відбірковий тур.
Питання:
1. Розставте прізвища письменників у алфавітно-
му порядку:
а) О. Гончар;
б) Л. Костенко;
в) В. Стус;
г) С. Васильченко;
д) Т. Шевченко.
Відповіді: а), г), б), в), д)
2. Назвіть ці бібліографічні записи в такому порядку, як вони повинні бути записані на каталожній картці:
а) ціна;
б) рік видання;
в) автор;
г) заголовок.
Відповіді: в), г), б), а).
III. Проведення гри.
Ведучий. Переможець відбіркового туру запрошується до грального столу. Умови гри: на столі перед вами лежать картки із запитаннями різної категорії складності на 100, 200, 400, 800 та 1000 балів. Неспалима цифра – 400 балів та три підказки (50x50; підказка класу; використання довідковобібліографічного апарату).
I питання – 100 балів (варіанти питань):
– Як називається документ, у якому зафіксовані повні відомості про читача:
а) зошит;
б) журнал;
в) формуляр;
г) щоденник?
– Як називається заключна частина твору:
а) післямова;
б) епілог;
в) зміст;
г) happy end?
– Назвіть засновника першої бібліотеки на Русі:
а) Іван Федоров;
б) Ярослав Мудрий;
в) Богдан Хмельницький;
г) Петро Перший.
II питання – 200 балів (варіанти):
– Що означає слово «стожарня»:
а) будівля для зберігання сіна;
б) сузір’я;
в) прилад;
г) одиниця виміру віршованих рядків?
– Яке з перелічених слів не входить до складу довідково-бібліографічного апарату бібліотеки:
а) енциклопедія;
б) довідники;
в) каталоги;
г) користувачі?
– Про наявність тої чи іншої книги в бібліотеці ви можете дізнатися з:
а) алфавітного каталогу;
б) диспетчера;
в) енциклопедії;
г) газети.
Ми дійшли до неспалимої цифри – 400 балів. Питання – 400 балів (варіанти):
– Щоб дізнатися значення слова, ви звертаєтеся до:
а) алфавітного каталогу;
б) орфографічного словника;
в) професора;
г) тлумачного словника.
– При розстановці книжкового фонду бібліотекарі керуються:
а) настроєм;
б) наказами директора;
в) системою;
г) думкою читачів.
– Щоб дізнатися, хто є автором книги, ви будете користуватися:
а) тлумачним словником;
б) запитаєте у бібліотекаря;
в) картотекою назв художніх творів;
г) енциклопедією.
Зараз ми підійшли до фінішної прямої, кількість балів подвоюється, але й ускладнюються питання (варіанти).
– Хто є автором опери «Золотой петушок»:
а) Р. Вагнер;
б) О. Пушкін;
в) Н. Римський-Корсаков;
г) І. Крутой?
Хто або що може в повному обсязі розкрити фонд бібліотеки з певної теми:
а) бібліотекар;
б) систематичний каталог;
в) вчитель;
г) довідники?
І нарешті, ви маєте шанс стати мільйонером.
Останнє запитання – 1000 балів (варіанти):
– До якої категорії бібліотек належить наша бібліотека:
а) наукова;
б) масова;
в) шкільна;
г) відомча?
– Яке з наступних видань можна читати вибірково:
а) п’єсу;
б) енциклопедію;
в) роман;
г) поему?
IV. Підсумки гри.
Немає коментарів:
Дописати коментар