Урок 124 (письмо)
Тема. Письмо рядкових і великих букв Г, г («ге») та Ґ, ґ («ґе»),
складів та слів із ними. Списування з друкованого тексту
Мета: закріплювати навички написання рядкових і великих букв Г, г («ге»)
та Ґ, ґ («ґе»); формувати вміння диференційованого написання
великих і малих букв; розвивати мовлення, вміння передавати свої спостереження
й почуття засобами слова, дрібну моторику; виховувати у дітей охайність,
старанність.
Обладнання: предметні малюнки (ґава, гуска), сюжетний малюнок «До нас прийшли гості»,
різнокольорові літери.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Любі діти!
Всі за парти ми сідаємо,
Працювати починаємо.
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Гра «Впіймай слово на гачок»
— Яке слово відрізняється від інших?
Кора — гора — кора — кора
Калина — калина — Галина — калина
Грай — край — край — край
Кава — кава — кава — ґава
(Гора, Галина, грай, ґава)
— Яке слово означає назву птаха? Назвіть звук, який ми чуємо на початку
цього слова.
— Яке ще слово відповідає на питання хто? Назвіть звук, який ми чуємо на
початку цього слова.
— Яке слово відповідає на питання що робить?
— Які слова починаються одним звуком? Назвіть їх.
— Якою буквою позначається звук [г] на письмі?
— Яке слово пишеться з великої літери Г («ге»)? Чому?
— Назвіть перший звук у слові, що залишилося. Якою буквою він позначається
на письмі?
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Як ви думаєте, які букви ми будемо писати сьогодні на
уроці?
Гарний
буде в нас урок —
Слів
напишемо рядок,
У
яких є буква «ге», (показує літеру «ге»)
А можливо — не «ге», а «ґе», (показує
літеру «ґе»)
Їх не
сплутає ніхто!
Знають
в класі всі давно:
Буква
«ґе» — з ріжком вгорі,
Буква
«ге» — гачок собі.
Ґава
й гуска — ось вони, (показує малюнки птахів)
Кажуть: ручки беріть всі.
—
Сьогодні ми пригадаємо написання букв «ге», «ґе», поєднання їх з іншими
буквами, а також будемо складати і записувати прислів’я, списувати з
друкованого шрифту. Ви дізнаєтесь, що ж треба робити, щоб гостям у вашому домі
було затишно і приємно.
IV. Вивчення нового матеріалу
1
Написання рядкових і великих букв Г, г («ге»), Ґґ («ґе»)
— Які
букви схожі між собою? Чим вони відрізняються?
— Коли ми вживаємо велику літеру?
2 Утворення і написання складів
На дошці — різнокольорові літери.
ґ е ґ а и у ґ г о г в н
— За
кольором утворіть склади. Назвіть їх і запишіть на дошці та в зошитах.
3 Гра «Назвіть слово, в якому є записаний
склад»
Ґудзик
упав і скотився під ґанок.
Ґава
подумала: з’їм на сніданок.
І
гонорово ґава ходила,
Ґудзик шукала — ґулю набила.
Фізкультхвилинка для пальчиків
— Мамо, мамо!
— Що, дитино?
— До нас гості йдуть із ринку.
— Двері швидше відчиняй та родину зустрічай.
V. Розвиток
зв’язного мовлення
1 Бесіда
—
Чому люди ходять у гості? (В основі цього звичаю лежить прагнення людей до спілкування.)
— Що
означає бути гостинним господарем? (Гостинність — уміння прийняти гостя, щоб
йому було добре, приємно, цікаво.)
— Чи
доводилось комусь із вас почуватися незручно, перебуваючи в гостях?
— Чим це можна пояснити?
— Що
слід робити, щоб перебування у вашому домі приносило гостям задоволення?
(Заздалегідь дізнатися про інтереси гостей, подумати, чим їх зайняти,
пригостити.)
2 Творча робота
— Ідучи за стрілками, прочитайте прислів’я і запишіть
його.
— Як ви розумієте це прислів’я?
Фізкультхвилинка
VI. Списування з друкованого шрифту
— Чи любите ви гратися?
— Які ігри вам найбільше подобаються?
— Спишіть із тексту «Весела гра» останні два речення.
VII. Підсумок уроку
— Написання яких літер ми повторили на уроці?
— Які звуки вони позначають на письмі?
— У яких словах з написаних речень є названі звуки? Вкажіть їх позицію в
слові.
— Яке з цих слів ви написали з великої літери? Чому?
— Пригадайте, яке прислів’я ви записали на уроці?
— Розкажіть, як ви будете приймати вдома своїх гостей.
Немає коментарів:
Дописати коментар