вівторок, 4 вересня 2012 р.

Урок № 16 Сітка зошита. Письмо прямих паличок із заокругленням знизу і зверху


Урок 16 (письмо)
Тема. Сітка зошита. Письмо прямих паличок із заокругленням знизу і зверху
Мета: вчити учнів писати нові елементи: велику дугоподібну лінію, коротку пряму з заокругленням вгорі та внизу, довгу пряму з заокругленням вгорі та внизу, виконувати складовий та звуковий аналіз слів, називати наголошений та ненаголошений склад у словах, працювати в групах; закріплювати навички орієнтування в сітці робочого зошита, правильної посадки за партою під час письма, тримання ручки та положення зошита; розвивати вміння учнів аналізувати елементи літер, увагу, уяву, мовлення, спостережливість, дрібну моторику; формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати бережливе ставлення до письмового приладдя; любов до школи, тварин.
Обладнання: плакат «Сиди рівно під час письма»; магнітна дошка; малюнок кошика; яблучка із завданнями до уроку, одне із яких має маленьку кишеньку, де лежать картки із зображенням рукописних літер на кожного учня; м’яка іграшка їжачок; музичний запис веселої музики для пальчикової гімнастики, для сюрпризного моменту наприкінці уроку; магнітофон; ілюстрація для письмової підготовчої вправи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Повторення назв ліній сітки робочого зошита
— Як називається лінія, що знаходиться між робочими рядка­ми? (Міжрядкова)
— Як називається місце, що знаходиться по краях сторінки? (Поля)
— Для чого потрібна похила вертикальна лінія? (Щоб правиль­но розмістити зошит на парті.)
2 Закріплення правил посадки під час письма
3 Повторення правил тримання ручки
III. Робота за матеріалом уроку читання
Робота в групах
— Відгадайте загадку. Серед поданих звукових схем знайдіть ту, що відповідає слову-відгадці.
1-ша группа
Хвостата, носата, руда і зубата,
Уміє хвостата нечутно ступати,
В курник залізати, тягнути курчата.
Як злодійку звати? (Лисиця)
2-га группа
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Він поспати трохи ліг. (Ведмідь)
3-тя группа
На скелі він будує дім
І не боїться жити в нім —
Два могутні крила
У господаря... (орла).
— Назвіть перший склад у слові.
Назвіть звуки другого складу.
— Назвіть наголошений склад у слові (матеріал уроку читання).
IV. Повідомлення теми і завдань уроку
— До нас на урок завітав маленький гість. Давайте дізнаємося, хто це, відгадавши загадку.
Робота в групах
1-ша группа
Лиш торкнись до колючок,
Він згорнеться у клубок.
Не вгадаєте ніяк? Підкажіть!
Так, це — … (їжак).
2-га группа
В тихе надвечір’я
В саду на подвір’я
Котиться колютина,
В яблука закутана. (Їжак)
3-тя група
Хоч не шию я ніколи,
Та голок завжди доволі. (Їжак)
— Так, діти, це — Їжачок. Він приніс вам яблука та груші. Та так сталося, що вони розсипалися на галявинці. Давайте допомо­жемо нашому гостю зібрати ласощі. А для цього нам необхідно буде виконати завдання, які є на кожному яблуці чи грушці.
V. Вивчення нового матеріалу
Учитель знімає з магнітної дошки перше яблучко, на якому намальо­вана ручка.
1 Вправи з ручкою
Після виконання вправ учитель переносить перше яблуко у кошик, що намальований на іншій стороні дошки.
2 Робота у прописах (с. 13)
1) Виконання графічного завдання
— На другому яблуці ми бачимо різні стрілочки. Знайдіть такі стрілочки у себе в зошиті. Це, напевно, Їжачок малював напрямок дороги, щоб не заблукати. Давайте виконаємо це завдання на с. 13 наших прописів, домалюємо фігури за зразком, водночас і розігріє­мо наші ручки.
Після виконання завдання учитель переносить друге яблуко у кошик.
2) Письмова підготовча вправа
Учитель знімає з дошки наступне яблучко. На ньому намальований клубочок.
Рухи пальців і кисті проти часової стрілки, що нагадує змоту­вання і розмотування клубочків.
Після виконання завдання учитель переносить третє яблуко у кошик. З наступними яблуками виконується та ж сама дія.
3) Аналіз завдання першого рядка
На іншому яблуці намальовано елемент, розміщений на першому ряд­ку в прописах.
— На першому рядку ви бачите велику дугоподібну лінію.
— Звідкіля починається ця лінія? (З нижньої рядкової лінії)
— До якої лінії ведеться вгору? (До верхньої міжрядкової)
— У якому напрямку продовжується? (Донизу)
— Де вона закінчується? (На нижній лінії робочого рядка)
Алгоритм написання великої дугоподібної лінії (Перший рядок, с. 13)
— Пишемо на рахунок і-раз.
4) Аналіз завдання другого рядка
— Зверніть увагу на другий рядок.
— Чим він відрізняється від першого? (Починається з довгої прямої лінії із заокругленням вгорі.)
Алгоритм написання елемента (Другий рядок, с. 13)
— Пишемо під рахунок і-раз, і-два.
5) Фізкультхвилинка
Їде Зайчик у трамваї
І довкола позирає.
Тут підходить Їжачок
І говорить: «Ваш квиток!»
Червоніє Зайчик густо.
І дає листок… капусти.
Пожував Їжак листок.
— Це,— говорить,— не квиток.
Доведеться вам зійти
І додому пішки йти.
І. Січовик
6) Аналіз завдання третього рядка
— Ось іще одне яблучко, яке загубив Їжачок. На ньому написа­ний елемент «коротка пряма лінія з заокругленням вгорі і внизу». А ще це яблучко має маленький секрет. (На цьому яблучку — ма­ленька кишенька. Учитель дістає з цієї кишеньки картки зі зраз­ками рукописних літер.)
— Давайте знайдемо елемент, який написаний на яблучку у зразках рукописних літер. (Зустрічається при написанні рядко­вих літер г, п, р, т.)
Алгоритм написання короткої прямої лініїз заокругленням вгорі і внизу (Третій рядок, с. 13)
— Пишемо під рахунок і-раз-і.
7) Самостійна робота на четвертому рядку
8) Аналіз завдання п’ятого рядка
— На галявинці залишилося ще декілька яблук. Отже, нам не­обхідно виконати ще декілька завдань. Що ж, не будемо витрачати час, а подивимося, яке завдання причаїлося на наступному яблуці. (На яблуці написаний елемент «довга пряма, що має заокруглення вгорі та внизу».)
Алгоритм написання довгої прямої,що має заокруглення вгорі та внизу (П’ятий рядок, с. 13)
Працюємо під рахунок і-раз-і.
9) Пальчикова гімнастика
Пальчик об пальчик стук та стук.
Кулачками тук та тук.
Тупни ніжками туп, туп.
Плескай в долоні плесь та плесь.
Заховались пальці десь.
Пальчики маленькі, де ви заховались?
Я вас все шукаю, кругом заглядаю.
Пальчики, де ви? Ми тут.
Пальчики зраділи, пішли танцювати.
Весело малятам з пальчиками грати.
Звучить весела музика, учні «танцюють» пальчиками по парті.
10) Аналіз завдання останнього рядка
— У нас майже на залишилося яблучок. Давайте подивимося, яке завдання необхідно виконати, щоб зібрати весь кошик.
На яблуці написаний елемент останнього завдання.
— Зі скількох елементів складається завдання? (З двох)
— Дайте характеристику першому елементу. (Це довга пряма лінія, що має заокруглення вгорі і внизу.)
— Назвіть другий елемент завдання. (Коротка пряма лінія з за­округленням внизу праворуч)
11) Самостійна робота учнів на останньому рядку
— Їжачок просить вас самостійно попрацювати над цим завдан­ням. Пам’ятайте, що ці два елементи необхідно написати не відри­ваючи руки.
VI. Підсумок уроку
— Молодці! Ви виконали всі завдання і допомогли Їжачку зі­брати яблучка. Він дуже вдячний кожному з вас.
— Яке завдання Їжачка вам здалося найважчим, найлегшим?
— Яке завдання, на ваш погляд, було найцікавішим?
— А тепер наш гість пригостить вас справжніми смачними яблучками.
Учитель дістає кошик з яблуками і під музику роздає їх дітям.
— Смачного!


Немає коментарів:

Дописати коментар