Урок 17
Тема. Число і цифра 5. Написання цифри 5. Порівняння чисел у межах 5.
Попереднє і наступне число. Порядкова і кількісна лічба
Мета: показати утворення числа 5, ознайомити з
цифрою 5; вчити писати
цифру 5; вдосконалювати навички лічби в межах 5, розвивати вміння порівнювати числа в межах 5; розвивати
логічне мислення, увагу, спостережливість.
Обладнання: предметні малюнки, таблички будиночків для
повторення складу чисел 1–4, картки цифр, набори геометричних фігур.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Повторення
вивченого
• Усна
лічба за картками (4 – 3; 3 – 1; 4 – 2; 2 + 2 та ін.).
•
Повторення складу чисел.
— У
казкових будиночках живуть числа. Нам потрібно відшукати сусідів чисел, які сховались у вікнах. На даху
будинків — номер дому. Двоє сусідів
повинні утворити число, яке написане на даху будинків.
2. Вправа
«Яка фігура „зайва”?»
Діти не
тільки знаходять «зайву» фігуру, але й пояснюють, чому вони так думають.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Утворення
числа 5
—
Порахуйте від 1 до 4. Яке число іде після 4? Як можна утворити число 5, якщо є число 4? (Шляхом додавання 1
до 4)
—
Викладіть 4 кружечки, До них докладіть ще 1. Скільки вийшло всього кружечків? Як же утворилось число 5?
Висновок: число 5
можна утворити додаванням одиниці до попереднього числа 4.
2. Робота з
підручником
—
Скільки бусинок ліворуч? Скільки їх праворуч? Як отримали 5?
3. Знайомство
з цифрою 5
— Число
5 на письмі записують цифрою 5. Подивіться на свою руку. Скільки пальців на одній руці? Стільки ж
пальчиків у вас і на одній нозі.
Потім вийшла погулять
На
папері цифра 5.
Руки
вправо простягнула,
Ніжку
бубликом зігнула.
— На що
схожа п’ятірка?
4. Порівняння
чисел у межах 5
Робота з
підручником (С. 19, № 2).
На дошці
з’являються записи: 4 < 5, 5 > 3, 4 > 2.
5. Фізкультхвилинка
(за вибором вчителя)
6. Робота в
зошиті
•
Обвести таку кількість клітинок, яка відповідає числу, що показує вчитель.
• Письмо
цифри 5.
— Цифра
5 складається з трьох елементів: дугоподібної лінії, короткої прямої похилої
лінії та правого півовалу. Починаємо писати з верхньої сторони квадрата
недалеко від правого кута й ведемо вниз у напрямку до середини клітинки коротку
пряму похилу лінію. Далі, не відриваючи руки, пишемо малий правий півовал до
нижньої сторони квадрата так, щоб
він не торкався правої сторони, де заокруглюємо ліворуч ближче до нижнього лівого кута. Відриваємо руку і
вгорі проводимо дугоподібну лінію праворуч до верхнього правого кута квадрата.
•
Написання цифри 5 у зошиті.
III. Закріплення вивченого матеріалу
1. Попереднє
та наступне число
На дошці
виставлені числа від 1 до 10.
—
Прочитайте числа. Знайдіть число 5. Яке число стоїть перед 5? Це число називається попереднім. Яке число
стоїть після 5? Це число називається
наступним. Назвіть попереднє число до 3. Назвіть наступне число до 4.
Далі
вчитель пропонує порахувати 5 іграшок, що стоять у неї на столі.
—
Починати треба словом «один». Скільки всього? А зараз дайте відповіді на
питання: хто стоїть першим? Хто стоїть другим? (Учитель говорить, що іграшки
можна порахувати ще так: перший, другий, третій, четвертий, п’ятий. Так
рахують, коли потрібно з’ясувати, який за рахунком стоїть той чи інший предмет.)
2. Вправляння
учнів у знаходженні наступного й попереднього числа до чисел 1–5
3. Вправи
на співвіднесення числа з кількістю предметів
Індивідуальна робота з картками
Обвести
потрібну цифру, назвати попереднє відносно неї і наступне числа.
4. Задача з
логічним навантаженням
«Скільки
в тебе ляльок?» — запитали в Маринки, а вона й каже: «Більше, ніж три, але
менше, ніж п’ять». Скільки ляльок мала Маринка?
IV. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар