вівторок, 4 вересня 2012 р.

Урок № 22 Підготовка до написання букв. Письмо малих овалів


Урок 22 (письмо)
Тема. Підготовка до написання букв. Письмо малих овалів
Мета: вчити учнів писати нові елементи: овал, петлю, що не виходить за межі робочого рядка; закріпити вміння орієнтуватися в сітці робочого зошита, правила посадки під час письма, тримання ручки, розташування зошита на парті, виконувати складовий та звуковий аналіз слів, вміння складати речення за поданою схемою, працювати самостійно та колективно; розвивати вміння аналізувати елементи, з яких складається завдання, увагу, мовлення, дрібну моторику; виховувати охайність під час виконання письмових робіт, працелюбність.
Обладнання: плакат «Сиди рівно під час письма»; ілюстрація до підготовчої письмової вправи, роздавальні картки з елементом, який вивчається на уроці.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Закріплення правил письма
— Згадайте, як потрібно правильно сидіти за партою під час письма, перевірте відстань від парти до грудей (за допомогою ребра долоні), від очей до зошита (за допомогою руки. що поставлена на лікоть і пальцями торкається вух).
— Візьміть правильно ручку, перевірте в сусіда по парті, чи правильно він її тримає, виправте, якщо є, помилки.
— Розгорніть зошит на с. 16, покладіть його на парту, підготу­вавши для письма, перевірте правильність його положення за допо­могою похилої лінії.
2 Повторення назв ліній робочого зошита
— Давайте згадаємо, як називається та лінія в робочому зоши­ті, на якій ми вчимося писати елементи літер.
— З яких двох ліній складається робочий рядок?
— Як називається лінія, що знаходиться між робочими рядками?
3 Повторення елементів літер
Графічний диктант
Клас працює в робочому зошиті в косу лінію, а один учень — на дошці, коментуючи написання елементів.
— Напишіть елементи, які я буду називати.
Учні спочатку «прописують» кожний елемент у повітрі, рахуючи хо­ром. Далі можна використати прийом «Письмо по мокрому» — вчитель вологою ганчіркою пише на дошці, а учень повторює написане крейдою.
• Довга пряма лінія, що починається від верхньої міжрядкової (раз).
• Коротка пряма лінія, яка починається із заокруглення вгорі й закінчується заокругленням внизу праворуч (і-раз-і).
• Велика дугоподібна лінія (і-раз).
• Коротка пряма лінія, що заокруглюється знизу праворуч (раз-і).
• Коротка горизонтальна лінія, що пишеться на верхній робочій лінії (раз).
• Малий лівий півовал (і-раз-і).
• Великий лівий півовал (і-раз-і).
Учитель перевіряє написане на дошці, виправляє помилки. Учні звіря­ються з дошкою.
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вчитися писати елементи рукописних літер, а також закріпимо знання, отримані на уроці читання про тверді та м’які приголосні звуки.
IV. Робота за матеріалом уроку читання
1 Складовий аналіз слів
— Відгадайте загадку. Плесніть у долоньки стільки разів, скіль­ки складів у слові-відгадці.
Зранку, вдень і в надвечір’я
Облітаю ліс уздовж і вшир я.
Занесу своє яєчко
У чуже якесь гніздечко.
Легко всівшись на суку,
Я роки лічу: ку-ку! (Зозуля)
• Швидко скрізь цей птах літає,
Безліч мошок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує.
(Ластівка)
2 Вправи на порівняння твердих і м’яких приголосних звуків
1) Промовте ще раз ці два слова: зозуля, ластівка
— Зверніть увагу на схожі звуки, які вимовляються по-різному.
— Які це звуки? ([л], [л′])
— Послухайте наступні пари слів і знайдіть пари — твердий і м’який приголосний.
Рись — лисичка, равлик — річка, сніжинка — нитка, сіль — сад, тигр — тінь, тюльпан — туман.
2) Звукові спостереження
Жили собі дві сестрички. Одну звали — Ляна, а другу — Лана. Перша дівчинка завжди була усміхненою, веселою та життєрадіс­ною. А друга весь час сердилася та була всім невдоволена. Ляна була доброю дівчинкою, а її сестра Лана іноді навіть злою. Батьки дуже раділи, коли Ляна танцювала, співала пісні. У неї це дуже до­бре виходило. Та й самій дівчинці це подобалось робити. Лана на­магалася все робити так, як її молодша сестра, та не завжди в неї це виходило. Заспіває Ляна пісню: ля-ля-ля. І виходить мелодія кра­сивою та ніжною. Повторює за нею Лана: ла-ла-ла. А пісня вихо­дить суворою та сердитою. Заспіває Ляна: льо-льо-льо.
— А якою виходить ця пісня у Лани? (Ло-ло-ло)
— Якщо Ляна співає: лі-лі-лі, то яка пісня чується від Лани? (Ли-ли-ли)
Одного разу дівчатка з бабусею пішли до іграшкової крамниці. Які ж іграшки вибере кожна з сестер?
На дошці — малюнки іграшок, учитель показує, а діти говорять, хто купить цю іграшку — Ляна чи Лана.
Лялька, лев, лисичка, літачок, ведмідь, мишеня.
3 Складання речення про улюблену іграшку за поданою схемою


V. Вивчення нового матеріалу
1 Вправи з ручкою
2 Підготовка до безвідривного письма
1) Підготовча письмова вправа
— Давайте повторимо вправу, яку виконували на попередньо­му уроці письма. Рух пальців і кисті виконується проти часової стрілки і за часовою стрілкою.
Прядиво це золоте
Павучок плете й плете.
Дивне прядиво іскриться,
Проти сонця золотиться.
2) Робота у прописах (с. 16)
— Обведіть за пунктиром, не відриваючи олівця від паперу, ко­раблик і хвилі. Розфарбуйте малюнок.
3 Робота у прописах (с. 16)
1) Аналіз завдання першого рядка
— Зверніть увагу на новий елемент, який ми сьогодні будемо вчитися писати. Хто знає, на яку букву він схожий? (На букву о)
— Так, молодці. Цей елемент називається малий овал.
— Знайдіть у рукописних літерах та обведіть цей елемент.
На картках написані літери, у яких зустрічається малий овал. Це — б, а, в, ф, д, о, ю.
Учні обводять на картках овал.
• Написання під рахунок елементів у повітрі.
• Робота на дошці, використовуючи прийом «Письмо по мокрому».
Алгоритм написання овалу (Перший рядок, с. 16)
— Працюємо під рахунок і-раз-і.
2) Самостійна робота на другому рядку
Фізкультхвилинка
Руки вже за головою,
Тож дивись перед собою.
Виправляємо хребет,
Лікті зводимо вперед.
Мов метелики літаєм,
Крильця зводим — розправляєм.
3) Аналіз завдання третього рядка
— Зверніть увагу на третій рядок.
— Чим він відрізняється від першого? (Другий елемент — ко­ротка пряма лінія, що з’єднується з першим елементом за допо­могою невеличкої вигнутої лінії.)
— Ще раз уважно подивіться на цю маленьку горизонтальну лі­нію — це верхнє з’єднання. Воно потрібно, щоб букви могли стояти одна поруч з іншою і утворювати слова.
— Покладіть руку на плече сусідові по парті. Бачите, ви тепер разом. Так і букви. Щоб вони стояли разом у словах, їх треба поєд­нати.
• «Написання» елементів під рахунок у повітрі.
• Робота на дошці, використовуючи прийом «Письмо по мокрому».
• Намагайтеся писати, не відриваючи руки.
Алгоритм написання (Третій рядок, с. 16)
— Працюємо під рахунок і-раз-і, два.
4) Аналіз завдання четвертого рядка
— Зверніть, будь ласка, увагу на наступне завдання.
— Зробіть аналіз: зі скількох елементів воно складається? (З од­ного)
— Це новий елемент. Він називається «петля, яка не виходить за межі робочого рядка».
Письмо елементів під рахунок у повітрі
Алгоритм написання петлі, що не виходитьза межі робочого рядка (Четвертий рядок, с. 16)
— Працюємо на рахунок і-раз-і.
Пальчикова гімнастика
Їде поїзд, стук, стук, стук,
Металевий перестук.
Швидше, швидше стукотить,
Як стріла по рейках мчить.
Потім їде повільніше,
Тихше, тихше, тихше, тихше.
Затихає, стук та стук,
Металевий перестук.
5) Аналіз завдання останнього рядка
— Зверніть, будь ласка, увагу на останнє завдання.
— Зробіть аналіз: зі скількох елементів воно складається? (З двох)
— Дайте характеристику цим елементам. (Перший елемент — петля, яка не виходить за межі робочого рядка, другий — коротка пряма лінія.)
— Як поєднуються ці елементи між собою? (За допомогою верх­нього з’єднання)
Алгоритм написання (П’ятий рядок, с. 16)
— Працюємо на рахунок і-раз-і, два.
VI. Підсумок уроку
— Які елементи рукописних літер ви вчилися писати на уроці?
— Що здалося вам найскладнішим?
— Який настрій у вас на кінець уроку?
— Останнє завдання — заштрихувати автомобілі. Розмалюйте ці машинки у колір, який символізує ваш настрій.


Немає коментарів:

Дописати коментар