пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок 3 34 Число 10. Запис числа 10 двома цифрами. Послідовність чисел у межах 10. Порівняння чисел


Урок 34
Тема. Число 10. Запис числа 10 двома цифрами. Послідовність чисел у межах 10. Порівняння чисел
Мета:  ознайомити учнів з числом 10, показати його утворення й запис двома цифрами; продовжувати формування у дітей вміння порівнювати числа в межах 10; вчити утворювати натуральний ряд чисел; розвивати логічне мислення, вдосконалювати навички усної лічби.
Обладнання:  предметні малюнки, набори цифр та геометричного матеріалу, малюнки тварин.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Весела лічилка
— Послухайте лічилку. Коли почуєте назву будь-якого числа, покажіть його карткою.
Одна маленька дівчинка пішла гуляти в сад.
Там дві зелені яблуньки край тину стали в ряд.
Під вітами три квітоньки, чотири будяки.
Над ними п’ять метеликів ведуть свої танки.
Шість коників змагаються — хто вище всіх стрибне!
А сім пташок цвірінькають, вітаючи мене.
До тину між деревами драбиночку припну.
Угору по драбиноньці аж вісім раз ступну.
У мене дев’ять друзів, покличу їх мерщій.
Багато стиглих яблучок складу у кошик свій.
Смачних рум’яних яблучок нам вистачить усім:
Я друзям дам по одному, сама десяте з’їм.
2. Фронтальне опитування. Робота з натуральним рядом чисел від 1 до 9. Знаходження наступного, попереднього чисел, «сусідів» числа
3. Робота з картками. Повторення складу числа
Учитель показує картку з числом. Діти показують вчителеві два числа, що є складовими вказаного вчителем числа.
8, 5, 4, 8, 9, 2, 6, 7.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Утворення числа 10
Практична робота з геометричним матеріалом.
— Покладіть на парту ліворуч 9 однакових фігур. Скільки всього? Тепер покладіть праворуч 1 фігуру. З’єднайте всі фігури. Скільки стало фігур? Порахуйте. Як отримали 10? Як назвати число 9 по відношенню до числа 10? Як же можна утворити 10?
— Отже, щоб отримати число 10, потрібно до попереднього числа 9 додати 1. Число 10 вам знайоме: у вас 10 пальців на руках і 10 пальців на ногах. Число 10 записується вже двома цифрами 1 і 0 (показує картку з числом 10).
Всі кажуть:
— В тата руки золоті! —
Я придививсь,
Однак вони прості.
І пальців, як у мене,—
Рівно десять.
Щоправда, в тата мають
Сто професій.
2. Робота з підручником
Прочитати числа від 1 до 10, від 10 до 1. Назвати «сусідів» числа 5. Назвати наступне число для 6. Порахувати жовті й зелені кружечки, порівняти числа кожної пари.
3. Фізкультхвилинка
4. Послідовність чисел
Розсадити дітей-мишенят по порядку.
5. Письмо числа 10
— Число 10 записується двома цифрами, які вам уже знайомі. Одиницю ми вже вміємо писати. А на що схожий 0? Написання числа 10.
6. Розв’язання прикладів за допомогою геометричного матеріалу
6 + 1 = 7
5 + 2 = 7
3 + 4= 7
5 + 3 = 8
6 + 3 = 9
III. Підсумки уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар