Урок 34
Тема. Число 10. Запис числа 10 двома цифрами. Послідовність
чисел у межах 10. Порівняння чисел
Мета: ознайомити учнів з числом 10, показати його
утворення й запис двома цифрами; продовжувати формування у дітей вміння
порівнювати числа в межах 10; вчити утворювати натуральний ряд чисел; розвивати
логічне мислення, вдосконалювати навички усної лічби.
Обладнання: предметні малюнки, набори цифр та
геометричного матеріалу, малюнки тварин.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Весела
лічилка
—
Послухайте лічилку. Коли почуєте назву будь-якого числа, покажіть його карткою.
Одна
маленька дівчинка пішла гуляти в сад.
Там дві
зелені яблуньки край тину стали в ряд.
Під
вітами три квітоньки, чотири будяки.
Над ними
п’ять метеликів ведуть свої танки.
Шість
коників змагаються — хто вище всіх стрибне!
А сім
пташок цвірінькають, вітаючи мене.
До тину
між деревами драбиночку припну.
Угору по
драбиноньці аж вісім раз ступну.
У мене
дев’ять друзів, покличу їх мерщій.
Багато
стиглих яблучок складу у кошик свій.
Смачних
рум’яних яблучок нам вистачить усім:
Я друзям
дам по одному, сама десяте з’їм.
2. Фронтальне
опитування. Робота з натуральним рядом чисел від 1 до 9. Знаходження
наступного, попереднього чисел, «сусідів» числа
3. Робота з
картками. Повторення складу числа
Учитель
показує картку з числом. Діти показують вчителеві два числа, що є складовими
вказаного вчителем числа.
8, 5, 4,
8, 9, 2, 6, 7.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Утворення
числа 10
Практична
робота з геометричним матеріалом.
— Покладіть
на парту ліворуч 9 однакових фігур. Скільки всього? Тепер покладіть праворуч 1
фігуру. З’єднайте всі фігури. Скільки стало фігур? Порахуйте. Як отримали 10?
Як назвати число 9 по відношенню до числа 10? Як же можна утворити 10?
— Отже,
щоб отримати число 10, потрібно до попереднього числа 9 додати 1. Число 10 вам
знайоме: у вас 10 пальців на руках і 10 пальців на ногах. Число 10 записується
вже двома цифрами 1 і 0 (показує картку з числом 10).
Всі кажуть:
— В тата
руки золоті! —
Я
придививсь,
Однак
вони прості.
І
пальців, як у мене,—
Рівно
десять.
Щоправда,
в тата мають
Сто
професій.
2. Робота з
підручником
Прочитати
числа від 1 до 10, від 10 до 1. Назвати «сусідів» числа 5. Назвати наступне
число для 6. Порахувати жовті й зелені кружечки, порівняти числа кожної пари.
3. Фізкультхвилинка
4. Послідовність
чисел
Розсадити
дітей-мишенят по порядку.
5. Письмо
числа 10
— Число
10 записується двома цифрами, які вам уже знайомі. Одиницю ми вже вміємо
писати. А на що схожий 0? Написання числа 10.
6. Розв’язання
прикладів за допомогою геометричного матеріалу
6 + 1 =
7
5 + 2 =
7
3 + 4= 7
5 + 3 =
8
6 + 3 =
9
III. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар