Урок 30
Тема. Довжина. Вимірювання довжин відрізків.
Сантиметр. Написання
цифр. Повторення складу чисел 7 і 8
Мета: ознайомити учнів із сантиметровою лінійкою;
навчати вимірювати відрізки; продовжувати роботу над формуванням вміння
складати приклади на додавання; закріплювати нумерацію чисел 1–8; розвивати
логічне мислення.
Обладнання: набори геометричного матеріалу, силуети машин,
картки для вимірювання довжини відрізків, предметні малюнки.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Гра
«Віднови ряд»
У дітей
— картки з цифрами. За командою діти виходять до дошки й шикуються за порядком:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8. Діли діти міняються. Під час цієї гри можна з дітьми
повторити лічбу від того учня з цифрою, на якого покаже вчитель; повторити
наступне й попереднє число, «сусідів» числа.
2. Робота з
геометричними фігурами
Лічба
кількості різних груп фігур. Порівняння цих кількостей.
— Яких
фігур менше, яких більше?
3. Складання,
запис й розв’язання прикладів на додавання за предметними малюнками
II. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення
з сантиметром
На дошці
— дві смужки: червона й синя. Вчитель пропонує порівняти ці смужки.
— Як
дізнатись, на скільки червона смужка довша за синю? Для цього користуються
лінійкою. На лінійці є позначки. Відстань від початку смужки й до кінця є
довжиною. Вимірюють довжину лінійкою. Позначки на ній означають сантиметр. Від
1 до 2 буде 1 см, від 2 до 3 — теж 1 см. Якщо ми візьмемо від 1 до 3, то вже
буде 2 см. Давайте спробуємо
визначити
довжину червоної смужки. (Учитель показує, як прикласти лінійку до початку
смужки (з початком повинен співпадати 0 на лінійці) і знайти цифру на кінці
відрізка. Таким чином вимірюється довжина синьої смужки.)
Записуємо
так: 5 см
2. Робота з
підручником. Сантиметр (С. 32, № 1)
3. Практична
робота
• Вимірювання
відрізків у підручнику.
•
Вимірювання відрізків на картках. 4 см 3 см 6 см
— Який
відрізок найкоротший? Який найдовший? Який відрізок накреслений посеред?
4. Фізкультхвилинка
5. Написання
вивчених цифр
Цифровий диктант: 3 3 2 1
1 4 5 5 5 6 4 7 8 1 6 3 5 2 4.
6. Повторення
складу числа
Гра «Завантаж машини»
На дошці
— два силуети машин. На машинах — число. Біля машин — кубики. Діти повинні
покласти кубики з тими двома числами, які у сумі дають те число, яке є на
машині.
4 і
4 2 і 5 2 і 6
1 і 6 3 і 5
1 і
7 3 і 4 5 і 2
6 і 2
7. Весела
задача
У Оксаночки в руці
є чотири
олівці,
А в її
подружки Віри
Ось
погляньте: теж чотири.
Полічіть-но
всі оці
Кольорові
олівці.
III. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар