вівторок, 4 вересня 2012 р.

Урок 32 Письмо рядкової букви у


Урок 32 (письмо)
Тема. Письмо рядкової букви у
Мета: продовжувати формувати поняття про букву як знак для позначення відповідного звука; ознайомити дітей з написанням рядкової букви у, вчити писати її окремо та у поєднанні з іншими елементами та вивченими буквами; розвивати фонетичний слух, аналітико-синтетичні вміння, збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення учнів, графічні навички, дрібну моторику; виховувати працьовитість, інтерес до рідної мови.
Обладнання: звукові схеми, фішки для звукового аналізу, набори малюнків, «Прописи».
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Актуалізація вивченого на уроці читання
Звучить кування зозулі.
— Де ми побували на уроці читання? (У лісі)
— Що трапилося з однією дівчинкою? (Вона заблукала.)
— Як вона гукала? (Ау-у-у!)
Складання речень за схемами та малюнком «Прописа» (с. 20).
Наприклад: Марійка кричить. Дівчинка заблукала у лісі.
— Який другий звук у вигуку «ау»? Дайте йому характеристику.
Гра «Спіймай звук»
У класі букву «у» вивчали —
— У-а, у-а, — у візку маля пищало.
— А-у-у! — гучно діти так кричали,
Бо в темнім лісі заблукали.
— Якою буквою позначається звук [у]?
2 Повідомлення теми і мети уроку
— Щоб скоріше дівчинка знайшла дорогу додому, нам необхід­но навчитися писати рядкову букву у. Для цього вам слід бути уважними, наполегливими та старанними.
3 Робота над загадкою
• У двох матерів по п’ятеро синів. (Руки і пальці)
Звуковий аналіз слова рука. Визначення місця вивчених букв у слові.
4 Бесіда «Для чого людині руки»
— Для чого, на вашу думку, людині руки?
— Що можна ними робити?
РУКИ
Тепла і ніжна — в матусі рука.
Дужа й солона вона в моряка.
У сталевара — міцна, мозолиста.
Легка, мов крило,— в піаніста-артиста.
В лікаря — чуйна.
Шорстка — в хлібороба...
Тільки ніяка рука — у нероби.
Л. Савчук
— Коли кажуть «золоті руки»?
— Давайте і ми будемо прагнути того, щоб наші ручки були вмі­лими і працьовитими.
5 Пальчикова гімнастика
ХЛОПЧИК-ПАЛЬЧИК
— Хлопчик-пальчик,
Що робив?
— З першим братом
В ліс ходив.
З другим братом
Борщ варив,
З третім братом
Пас корів,
А з четвертим —
Кашу їв.
НА РОБОТУ
Старший встав — не лінувався.
Вказівний за ним піднявся —
Розбудив сусід його.
Той — свого, а той свого.
Встали вчасно всі брати —
На роботу треба йти.
III. Вивчення нового матеріалу
1 Ознайомлення з рядковою буквою у
• Розгляд букви.
• Виділення складових елементів.
Рядкова буква у складається з короткої палички з заокруглен­ням внизу та подовженої петлі.
Порівняння рукописної букви у з друкованою.
2 Підготовчі вправи. Пояснення та письмо елементів букви («пропис», с. 18, 1–3 рядки)
Перший елемент починаємо писати від верхньої рядкової, ве­демо вниз рухом на себе, трохи не доводячи до нижньої рядкової, робимо заокруглення праворуч, торкаючись лінії і пишемо вгору-вправо до верхньої рядкової.
Подовжена похила лінія з петлею внизу починається з верх­ньої рядкової, пишемо похилу лінію до нижньої міжрядкової, зао­круглюємо ліворуч і ведемо лінію, що утворює петлю, вгору-вправо так, щоб вона перетнула подовжену на місці збігу її з нижньою лі­нією робочого рядка.
3 Коментований показ учителем написання рядкової букви у
— Рядкова буква у складається з двох елементів: короткої пря­мої похилої лінії, заокругленої внизу праворуч, і нижньої петлі.
Алгоритм написання рядкової букви у
— Пишемо під рахунок раз-і, два-і.
4 Підготовчі вправи
• Робота з калькою.
• Обведення пальчиком «наждачних» букв.
• Письмо «у повітрі».
5 Обведення букви під рахунок учителя раз-і, два-і Пропис», с. 18, 4-й рядок)
6 Порівняння написаного зі зразком
7 Самостійне письмо букви. Аналіз своєї роботи: визначення букви,яку вдалося написати найкраще
— Намалюйте «найкращій» букві корону.
Фізкультхвилинка
1) У — В. п.: стійка на лівій нозі, пра­ву — в сторону на п’яту. Ліва рука внизу, праву зігнуто в ліктьовому су­глобі і відведено в сторону, передпліч­чя догори.
— Те саме в інший бік.
— В. п.
2) А — В. п.: широка стійка, ноги нарізно, руки перед грудьми. 1 — руки в сторони. 2 — В. п. 3 — руки вперед. 4 — В. п.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
1 Робота за таблицею з’єднань
— Роздивіться елементи, що записані на рядку. Це рядкова буква у в поєднанні з іншими буквами.
— Спробуйте за таблицею визначити вид з’єднання. (Верхнє, нижнє чи середнє)
2 Коментар до написання даного з’єднання
3 Обведення дітьми цього з’єднання через кальку
4 Письмо опрацьованого з’єднання
Таким чином проводиться робота і з наступними поєднаннями рядкової букви у в поєднанні з іншими буквами.
5 Розфарбовування з граматичним завданням
— Покажіть на малюнках рибку, огірок, равлика, кенгуру, яблуко.
— На які дві групи можна поділити ці предмети?
— Назвіть слова, в яких є звук [у] та буква у. Розфарбуйте ці малюнки.
6 Гра «Пошуковець»
Знайдіть серед букв заховані слова ау, уа та підкресліть їх.
• праоваоаоаудвлаопоруажідвлпоршнллбаулпопррауоїл
• орлолоуадплроршноуалдрплороауждєдлалорпшнуадлр
• лпортбйїкщуалілоарааудрлрьєгкаудплрруадвідпалрш
V. Підсумок уроку
— Яку букву ви навчилися писати на уроці?
— Який звук вона позначає на письмі?
— З яких елементів складається?
— Що на уроці було цікавим, складним?
— І на завершення отримайте подарунок від букви У.
Улюблені слова на У
Звичайно, вам я подарую.
Я і сама їх всі люблю
І дуже у житті реальному ціную.
Урівноважений і уважний,
Уславлений і улюблений...
Завжди будь таким!





Немає коментарів:

Дописати коментар