вівторок, 4 вересня 2012 р.

Урок № 33 Звук [о]. Позначення його буквами О, о


Урок 33 (читання)
Тема. Звук [о]. Позначення його буквами О, о
Мета: ознайомити дітей зі звуком [о] і буквами О, о, що його позначають; вчити правильно артикулювати цей звук, виділяти його у словах; вправляти в читанні складів та слів з буквою о; удосконалювати навички складання речень за схемами, звукового аналізу слів; розвивати вміння слухати; збагачувати активний словник учнів; виховувати у ді­тей почуття дружби й товариськості.
Обладнання: малюнок зоряного неба, зірки з буквами, картки, малюнок ракети, картка з друко­ваними маленькою і великою буквами Оо, кросворд, схеми речень, малюнок кубка.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Всі почули ви дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас вже постарався,
До уроку приготувався.
Тож девіз тепер згадаємо,
І урок вже починаємо.
Учні повторюють за вчителем девіз, написаний на зоряному небі.
— Давайте пригадаємо як правильно сидіти за партою. Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину три­мати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгляд плаката.)
II. Актуалізація опорних знань учнів
— Погляньте, діти, на дошку. Хтось розсипав зірочки з буква­ми! Давайте складемо з цих букв слова.
— Які ви молодці! А зараз складіть з цих слів речення за схемами.
Фізкультхвилинка
Хто там, хто там вже втомився
(Оплески)
І наліво похилився?
(Нахили)
Треба всім нам разом встати,
(Встають)
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки в боки.
І зроби чотири кроки.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
І тихесенько сідай,
Працювати починай.
(Оплески)
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Урок сьогодні в нас буде незвичайний. Нам потрібно допо­могти потрапити додому жителеві планети Океанія. А хто це, ви зараз дізнаєтесь.
Загадка
Ох,— зітхнула Оля тихо.
Не виходить буква, лихо.
Наче бублик, ось яка.
Що за літера така? (Літера о)
Читання теми уроку з дошки «Космічна подорож з буквою о».
IV. Вивчення нового матеріалу
— А на чому ми зможемо полетіти? Ви дізнаєтесь, коли відгада­єте загадку.
Засвистіла, полетіла —
Хвіст вогненний залишила. (Ракета)
— Ось ми вже біля ракети. (Учитель демонструє малюнок ра­кети.) А тепер познайомимось з нашим гостем.
1 Ознайомлення з буквою о
— Звук [о] позначається на письмі буквою о. Розгляньте друко­вані велику та малу букви. Чи подібні вони за формою? Подивіть­ся, де «живе» ця буква в касі.
— Послухайте вірш І. Січовика.
Сонце, наче буква О,
Над землею попливло.
І до нього, як до мами,
Діти тягнуться руками.
— Пофантазуйте: на що схожа літера О?
— Мешканці планети Океанія розмовляють дуже швидко. Щоб з ними спілкуватися, нам потрібно потренуватися.
2 Мовленнєва розминка
Скоромовки
Оленя одне блукало.
Оленя когось шукало.
Ой, був собі коточок,
Украв собі клубочок.
Чистомовка
Ок-ок-ок — ось колючий їжачок,
Ми-ми-ми — приготувався до зими.
Чок-чок-чок — повна хата грушечок.
Ок-ок-ок — частуватиме діток.
— І нарешті ми прилетіли на планету Океанія.
Мешканці цієї планети приготували для вас завдання. Якщо ви його правильно виконаєте, то отримаєте винагороду. Перше за­вдання — в Букварику.
Фізкультхвилинка
Ми на Місяць прилетіли,
На зручній площадці сіли,
У скафандри одяглись
І гуляти подались.
Як незручно нам ходити,
Так і хочеться злетіти,
Тут, на Місяці, в 6 раз
Стали легше ми ураз.
Гарно по планетах мандрувати,
Бачити усе, багато знати,
Але слід додому повертати,
Гарно на читанні працювати.
3 Робота з Букварем (с. 24)
— Розгляньте букву о.
— Вам треба до поданих схем підібрати відповідний малюнок.
4 Робота з картками
стоїть звук [о], та підніміть картку з відповідною схемою.
Яблуко, орел, історія, олівець, європа, скло,океан, черговий, дерево.
V. Узагальнення вивченого матеріалу
1 Робота з Букварем (с. 25). Бесіда за малюнком
— Кого бачите на малюнку? (Хлопчика) Дайте хлопчикові ім’я, яке б починалося літерою о. (Олег) Куди Олег потрапив? (У підвод­не царство) Який вираз обличчя хлопчика? (Здивований) Як ви га­даєте, що здивувало Олега? Що вигукнув Олег? Прочитайте. (Учи­тель пояснює, що в підводному царстві Олег побачив корали, восьминога, молюсків, краба.) А тепер зіставимо звукові схеми та малюнки. (Учні аналізують слова корали, восьминіг.)
2 Розгадування кросворда
  1)      Сірий, та не вовк,Довговухий, та не заєць,З копитами, та не кінь. (Осел)
  2)      Вудки лиш позакидали,Щось одразу упіймали.Рибонька нівроку,Ну, а зветься… (окунь).
  3)      Всяк школяр його шанує,Бо він пише і малює.Хто ж цей славний молодець?Це, звичайно,… (олівець).
   4)      Довкола пеньочківВмостились грибочки.Більші та маленькі,А звуться… (опеньки).
VI. Підсумок уроку
— З якою буквою ви сьогодні ознайомились?
— Який звук вона позначає на письмі? Доведіть, що він голосний.
— Які ви молодці! Працювали дуже добре, і за це отримуєте ви­нагороду — «Зоряний кубок».

презентація до уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар