пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 37 Ознайомлення з термінами доданок, сума. Складання прикладів на додавання за числовим відрізком, за малюнком


Урок 37
Тема. Ознайомлення з термінами доданок, сума. Складання прикладів на додавання за числовим відрізком, за малюнком
Мета:  розкрити зміст дії додавання; ознайомити учнів з компонентами дії додавання — доданками, сумою; продовжити формування вміння складати приклади на додавання; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, кмітливість.
Обладнання:  предметні малюнки, набори цифр та геометричних фігур, таблиці.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна лічба
Учитель читає вірш і поступово виставляє на дошці силуетні малюнки звірів.
Якось взимку в надвечір’я лісові зійшлися звірі
В теплий затишний барліг до ведмедя на пиріг:
Вовк, єнот, їжак, вовчиця, заєць, білка, та лисиця.
Всяк свого шматка чекав, та хазяїн «сплохував»!
Він, ведмідь, ніяк не міг розділити той пиріг,
Тричі потом він облився, та нічого не добився.
Хто бажає підказати, з чого треба починати?
Чому ведмідь не зміг розрізати пиріг? (Треба порахувати гостей.)
— Скільки всього звірят зібралося до ведмедя? Що означає число 8? (Кількість звірят.) На якому місці Їжак, якщо лічити зліва направо? А якщо полічити справа наліво? Який за порядком прийшов до ведмедя Вовк? Заєць? Що означають слова «сьомий», «третій»?
2. Складання прикладів за картками
II. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення із назвами чисел дії додавання
Робота з геометричним матеріалом.
— Покладіть на парту 4 синіх кружечки і 5 жовтих. Скільки всього кружечків? Запишемо приклад.
3 + 5 = 9
— Числа у прикладі на додавання мають свою назву. Перше число — доданок, друге число теж доданок, а результат, тобто те, що отримали,— сума. Отже, числа, які складають, називаються доданками, а результатом додавання є сума.
2. Робота з підручником
• Прочитайте приклад. Які числа в цьому прикладі є доданками? Як називається результат додавання?
• Складіть за малюнками приклади (у кожному прикладі діти називають доданки та суму).
• Розв’язання прикладів за числовим відрізком. (Учитель звертає увагу на те, що, додаючи число, ми робимо відповідні кроки вперед.)
3. Фізкультхвилинка
III. Закріплення матеріалу
1. Самостійна робота в зошитах
Учитель читає завдання.
• Записати числа від 2 до 7.
• Запишіть число, яке є наступним для 6.
• Записати число, що є попереднім для числа 10.
• Записати сусідів числа 8.
• Записати числа від 10 до 5 у зворотному порядку.
• Запишіть з двох чисел 3 і 7 найбільше. Запишіть з двох чисел 5 і 10 найменше.
• Запишіть, скільки букв у слові Іван.
2. Гра «Хто перший»
Клас поділяється на дві групи. Від кожної групи обираються двоє гравців.
На дошці — сходинки. Під сходинками потрібно написати відповідь. Виграє та команда, чий гравець виконає роботу раніше й без помилок.
3. Задача з логічним навантаженням
Над річкою летіли голуб, щука, дві синиці. Скільки всього пташок летіло над річкою?
IV. Підсумки уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар