Урок 39
Тема. Ознайомлення з дією віднімання. Знак «–». Складання прикладів на віднімання за числовим
відрізком та предметними малюнками. Написання цифр
Мета: на основі розгляду малюнків і практичних дій з
предметами розкрити
зміст дії віднімання, взаємозв’язок дій додавання й віднімання; продовжувати
роботу над формуванням в учнів навичок складання й розв’язання прикладів на додавання; навчити
складати та розв’язувати приклади
на віднімання за малюнками; розвивати логічне мислення; вдосконалювати навички усної лічби.
Обладнання: набори цифр, геометричного матеріалу,
предметні малюнки, силуетні картинки.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Фронтальне
опитування
Робота з
натуральним рядом чисел. Знаходження «сусідів» чисел, вказаних учителем; знаходження
попереднього й наступного чисел, порівняння чисел.
2. Складання
прикладів на додавання за допомогою карток. Визначення доданків та суми
II. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення
з дією віднімання на основі малюнків
— Клоун
Сашко жонглював 4 кульками. Одна кулька впала й розбилась. Сашко дуже
засмутився. А скільки тепер кульок залишились у Сашка?
—
Скільки було кульок у клоуна? (Учитель пише на дошці 4.) Скільки кульок впало? Скільки залишилось?
На дошці
— запис: 4 1 = 3.
Коли
впала кулька, їх стало менше чи більше? У такому випадку ми можемо поставити знак «–». Приклад читаємо: чотири
мінус один дорівнює трьом.
4 – 1 =
3
Можна
прочитати ще так: від 4 відняти 1 буде 3.
2. Робота з
підручником
Складання
й розв’язання прикладів на віднімання.
3. Фізкультхвилинка
4. Письмо
цифр, диктант
1, 3, 5,
2, 9, 8, 6, 10, 7, 4.
5. Складання
й записування прикладів на віднімання у зошиті за малюнками.
6. Весела
задача
Киця й
котик залюбки випікали пиріжки.
Киця з
тіста п’ять зліпила, котик теж із снігу п’ять.
Скільки
всіх, малечо мила, пиріжків вони з’їдять?
III. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар