середа, 5 вересня 2012 р.

Урок № 46 Письмо великої букви І


Урок 46 (письмо)
Тема. Письмо великої букви І
Мета: навчити дітей писати велику букву І, з’єднувати її з іншими буквами; закріплюва­ти вміння проводити звуковий аналіз слів; розвивати мовлення учнів, збагачувати словниковий запас дітей; вчити працювати разом; виховувати бережливе ставлення до іграшок, шкільних речей, спостережливість, уважність.
Обладнання: демонстраційні картки з друкованими й рукописними літерами, каса букв, предметні малюнки, фішки для звукових моделей, плакат «Правильно сиди під час письма»; по­сібник (Македонова Л. А., Мачнева О. М. Навчання каліграфічного письма. 73 алгоритми написання українських літер та графічних знаків: Посібник для учителів. — Херсон, 2005).
Хід уроку
I. Організаційний момент
Всі почули ви дзвінок —
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався —
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Повторення вивчених букв
Гра «Назви слова на задану букву»
Учитель показує картку з літерою, а діти називають слова, які нею по­чинаються. Наприкінці гри визначають переможця.
— Назвіть голосні звуки. Доведіть, що вони голосні.
— Назвіть приголосний, що ми вже вивчили.
— Коли будемо писати велику букву в слові?
Гра «Збери слово»
— З «розсипаних» букв слід зібрати слово.
(індик, піч)
— Послухайте уривок. З якої він казки?
…Ото Івасик як підріс трошки, став просити батька:
— Зробіть мені, татку, човник та весельце, то я буду рибку ло­вити, та Вас при старощах годуватиму.
— Молодці! Здогадалися! Вимовте ім’я хлопчика. Назвіть пер­ший звук. Який це звук? Якою буквою він позначається на письмі? Чи можемо ми написати слово Івасик?
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ми вчитимемося писати велику літеру І, складати слова та речення з нею.
Фізкультхвилинка
Добре те, що сонце світить!
(Руки вгору.)
Добре те, що вітер віє!
(Коливаються.)
Добре те, що цей ось ліс
(Присідають.)
Разом з нами ріс і ріс!
(Підтягуються.)
Добре те, що в нашій річці синя, не брудна водиця.
(«Купаються».)
І мене матуся рідна після школи зустріча.
(Стрибають.)
Добре гратися на дворі.
(Плескають у долоні.)
Добре вчитися у школі!
(Сідають за парти.)
IV. Вивчення нового матеріалу
— Розгляньте велику рукописну літеру І. Чим вона подібна до друкованої?
Чим відрізняється? Зі скількох елементів складається ця літера?
— Велика буква І складається з двох елементів: короткої пря­мої та довгої прямої лінії з заокругленням унизу вліво.
1 Робота в зошиті (с. 27)
Повторення вимог до правильного розташування зошита на парті, тримання ручки, поставу. Розглядання плакату.
Зошит швидко розгортаю,
Руку правильно тримаю,
За поставою слідкую.
З чистотою я дружу,
На «відмінно» напишу.
2 Письмо букви І
— Велика буква І складається з двох елементів: короткої пря­мої та довгої прямої лінії з заокругленням унизу вліво.
Алгоритм написання великої букви І
— Пишемо під рахунок раз, два-і.
Спочатку «напишіть» у повітрі. Потім обведіть букву в зошиті до половини рядка. Роздивіться, чи правильно ви це зробили. До­пишіть рядок до кінця. Наступний рядок запишіть самостійно.
3 Письмо під диктовку
Аа Оо Уу и Мм Мі Ам Ім Мі
Фізкультхвилинка (гімнастика для очей, пальчикова гімнастика)
1. Глибоко вдихніть, замруживши очі якомога сильніше. Напру­жуйте м’язи шиї, обличчя, голови. Затримайте подих на 2–3 се­кунди. А потім швидко видихніть, широко розплющивши на видиху очі. Повторіть 5 разів.
2. Заплющте очі, помасажуйте надбрівні дуги й нижні частини очиць круговими рухами — від носа до скронь.
3. Заплющте очі, розслабте брови. Поводіть очними яблуками злі­ва направо й справа наліво. Повторіть 10 разів.
ДЗЕРКАЛО
Тут у дзеркальце дивись,
Рухи всі повторюй.
Пальці вгору — пальці вниз,
Раз — угору, знову — вниз,
В кулачки збирайтесь,
Потім випрямляйтесь.
Долоні рук на ребрі стоять одна проти другої. Далі рухи за текстом.
БАРАБАН
Барабаню, барабаню,
Барабаню цілий день.
Барабанщик я завзятий,
Знаю безліч я пісень.
Напруженими пальцями обох рук барабанити по столу.
V. Узагальнення вивченого матеріалу
1 Робота в зошиті (с. 29)
1) Поєднання великої букви І з іншими буквами
— Поєднувальна лінія — коротка пряма, виведена з основної букви, яку ведемо до верхньої рядкової, звідки починаємо писати наступну букву.
2) Письмо буквосполучень Іі, Іо, Іа, Іи, Іу
2 Гра «Розумники та розумниці»
— Для цієї гри нам потрібні дві команди. Перша команда — дівчата, друга — хлопчики. Чия команда назве більше імен з буквою І?
3 Розгадування ребусів
VI. Підсумок уроку
— Яку букву вчилися писати?
— Назвіть імена, які починаються буквою І.
— З якої букви будемо їх писати?
— Коли ще будемо писати велику букву І?


Немає коментарів:

Дописати коментар