середа, 5 вересня 2012 р.

Урок № 50 Письмо великої літери Н («ен»)


Урок 50 (письмо)
Тема. Письмо великої літери Н («ен»)
Мета: вчити учнів писати велику букву Н («ен»), закріплювати вміння з’єднувати букви у склади, слова; розвивати мовлення, увагу, спостережливість; удосконалювати на­вички списування речення з рукописного та друкованого шрифту, вміння будувати звукові моделі слів; виховувати охайність, старанність, працьовитість.
Обладнання: демонстраційні картки з друкованими й рукописними літерами, каса букв, зашиф­ровки, малюнок пінгвінів, фішки для звукових моделей, вірш С. Чугай, плакат «Правильно сиди під час письма»; посібник (Македонова Л. А., Мачнева О. М. Навчання каліграфічного письма. 73 алгоритми написання українських літер та графічних знаків: Посібник для учителів. — Херсон, 2005).
Хід уроку
I. Організаційний момент
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Пролунав уже дзвінок,
Починаємо урок!
II. Актуалізація опорних знань учнів
— Яку букву вивчили на уроці читання?
— Які звуки на письмі позначає буква «ен»?
1 Гра «Знайди пару»
Учні утворюють пари друкованих та рукописних літер.
2 Робота із загадкою
Морячок наш чорно-білий
Ловить рибу дуже сміло,
Схожий трішечки на діжку,
Має крильця, має ніжки.
Між крижин відважно плава,
Обганяє пароплави.
То ж ви знаєте, що він
Називається… (пінгвін).
— Що ви дізналися із загадки про пінгвіна?
— Складіть звукову схему до слова пінгвін.
— Складіть речення з цим словом.
3 Розповідь учителя
— Пінгвін — це птах, який живе в Антарктиді. Він швидко бі­гає, чудово плаває і пірнає, але не вміє літати. Його крила перетворилися на ласти, зручні для плавання, тому більшу частину свого життя пінгвін проводить у морі.
— Придумайте імена нашим пінгвіненятам, щоб вони почина­лися на букву Н («ен»).
— Які ще імена починаються на цю літеру? (Відповіді учнів.)
— А чи зможемо ми записати ці імена? (Ні) Правильно, адже ми ще не вміємо писати велику літеру Н.
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ми вчитимемося писати велику літеру Н («ен»), складати слова та речення з нею.
Фізкультхвилинка
Хто ж так, хто вже так стомився
І направо похилився?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати:
Руки вгору, руки вниз
І легесенько прогнись.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк,
Раз — присядьте, два — присядьте
І за парту тихо сядьте.
VІ. Вивчення нового матеріалу
— Розгляньте велику рукописну літеру Н («ен»). Чим вона по­дібна до друкованої? Чим відрізняється? Який елемент вам уже ві­домий?
— Велика буква Н («ен») складається з трьох елементів: корот­кої прямої похилої лінії, довгої прямої лінії, заокругленої внизу ліворуч, і довгої прямої лінії із заокругленням унизу праворуч і петлею вгорі.
Робота в зошиті (с. 31)
1 Повторення вимог до правильного розташування зошита на парті,тримання ручки, постави
Зошит швидко розгортаю,
Ручку правильно тримаю,
За поставою слідкую.
З чистотою я дружу,
На «відмінно» напишу.
2 Письмо короткої похилої та довгої прямої із заокругленням унизу вліво
— Починаємо писати вище середини відстані між верхньої ряд­ковою та верхньою міжрядковою лініями. Ведемо коротку пряму похилу праворуч вгору до верхньої міжрядкової. Торкнувшись
верхньої міжрядкової лінії, не відриваючи руки, ведемо вниз на себе довгу пряму лінію до нижньої рядкової. Заокруглюємо вліво. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка.
Учні «пишуть» елемент у повітрі.
3 Письмо прямої з заокругленням внизу праворуч і петлею вгорі
— Починаємо писати на місці перетину елемента з верхньою рядковою лінією. Ведемо пряму похилу вгору. Заокруглюємо ліво­руч на відстані, яка дорівнює половині висоти від верхньої міжряд­кової до нижньої рядкової. Торкаючись верхньої міжрядкової лі­нії, ведемо вниз на себе довгу пряму лінію до нижньої рядкової лінії. Торкнувшись нижньої робочої лінії, заокруглюємо праворуч. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка.
Учні «пишуть» елемент у повітрі.
4 Почергове письмо елементів під рахунок
5 Письмо букви Н («ен»)
— Велика буква Н («ен») складається з трьох елементів: корот­кої прямої похилої лінії, довгої прямої лінії, заокругленої внизу ліворуч, і довгої прямої лінії із заокругленням унизу праворуч і петлею вгорі.
Алгоритм написання великої букви Н
— Пишемо під рахунок раз, два-і, і-три-і.
— Заплющте очі. Спробуйте «написати» велику букву Н («ен») у повітрі. Потім обведіть букву в зошиті до кінця рядка. Роздивіть­ся, чи правильно ви це зробили.
— Обміняйтеся зошитами із сусідом по парті. Підкресліть олів­цем букву, яка вам сподобалась. Поверніть зошити одне одному. Наступний рядок напишіть самостійно.
Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
СКАКАЛКА
На скакалці я стрибаю —
Вище всіх, краще всіх!
Аж до неба долітаю —
І звучить веселий сміх!
Руки, стиснуті в кулачки, лежать на столі, з’єднані кінчиками великих пальців, роблять колові оберти.
БАРАБАН
Барабаню, барабаню,
Барабаню цілий день.
Барабанщик я завзятий,
Знаю безліч я пісень.
Напруженими пальцями обох рук барабани­ти по столу.
V. Узагальнення вивченого матеріалу
1 Продовження роботи у зошиті (с. 31)
Письмо буквосполучень На, Но, Ні, Ну, Нн
Учні спочатку «пишуть» буквосполучення в повітрі, потім — у пропи­сах. Учитель звертає увагу на поєднання букв.
— Послухайте вірш С. Чугай.
Настуся, Нонна, Ніна, Ната
Нарвали у пакетик м’яти.
Назар, Надія у торбинку
Кладуть пахучу материнку.
— Назвіть імена дітей. Як ми будемо писати ці імена?
2 Робота в зошиті (с. 32)
Учні самостійно прописують слова та речення «Он Ніна і Наум», «Он Інна і мама».
3 Гра «Хто найкращий скоромовець?»
Незнайко на печі сидить,
Знайко стежкою біжить.
VI. Підсумок уроку
— Яку букву вчилися писати?
— Назвіть імена, які починаються буквою Н («ен»).
— З якої букви будемо їх писати?
— Коли ще будемо писати велику букву Н («ен»)?


Немає коментарів:

Дописати коментар