середа, 5 вересня 2012 р.

Урок № 51 Звук [в]. Позначення його буквами В, в («ве»)


Урок 51 (читання)
Тема. Звук [в]. Позначення його буквами В, в («ве»)
Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [в] та буквою, що його позначає; вчити виконувати звуко-буквений аналіз слів, читати склади і слова з вивченими буквами; розвивати мовлення учнів, уміння слухати, відтворювати прослухане; виховувати допитливість, бажання дотримуватися правил дорожнього руху.
Обладнання: макет дерева з вишнями, на яких написано склади; макет сонечка; предметні малюн­ки; фішки для звукових моделей; малюнки до загадок; зошити; плакат «Правильно сиди під час письма».
Хід уроку
I. Організаційний момент
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного при­ладдя, готовність учнів до уроку.
II. Повторення вивченого матеріалу
1 Читання складів
На дошці — малюнок дерева з вишеньками, на яких написані склади:
ні, на, но, ну, ни, ін, ан, он, ун, ин.
— Яка буква повторюється в усіх складах?
2 Повторення вивченої букви і звука
— Знайдіть і покажіть букву «ен» в касі.
— Які звуки вона позначає на письмі?
Біля дерева вчитель ставить малюнок дівчинки.
— Хто стоїть біля дерева?
— Зі складів, що є на вишеньках, складіть її ім’я.
— Яка перша літера в цьому слові? Чому вона велика?
3 Побудова речення та його графічної моделі
III. Мотивація навчальної діяльності
1 Виділення нового звука
— Погляньте на наше деревце, воно допоможе вам відгадати за­гадку.
Червоненька і смачненька,
Дуже з вигляду гарненька.
І боки у неї пишні.
Влітку смачно їсти... (вишні).
— Назвіть перший звук у слові-відгадці.
2 Гра «Впізнай звук»
Веселі вишні вкрили віти,
Виблискують з гущавини.
Василько воду ллє на квіти,
Щоб вищі виросли вони.
Прослухавши вірш, учні називають слова, у яких почули звук [в].
3 Заучування вірша з елементами ейдетики
— Як ви вважаєте, який новий звук ви будете вивчати на уроці?
IV. Повідомлення теми і завдань уроку
— Отже, сьогодні на уроці ви будете вивчати новий звук, позна­йомитеся із буквою, що позначає його на письмі, спробуєте знайти предмети з навколишнього середовища, на які вона схожа. А та­кож пригадаємо разом, як потрібно переходити вулицю, щоб не трапилось біди.
V. Ознайомлення з новим звуком
1 Артикуляція звука [в], віднесення його до приголосних
2 Аналітико-синтетичні вправи
Гра «Утвори склад»
Учитель називає звуки, учні утворюють з них склади.
Гра «Назви звуки»
Учитель називає склад, учні називають звуки, з яких він скла­дається.
Гра «Злови своє слово»
Перший ряд плескає в долоні, якщо [в] чути на початку слова, другий ряд — в середині, третій ряд — у кінці. Слова: вода, лев, ворона, деревце.
Гра «Мікрофон по колу»
Учні добирають свої слова з новим звуком.
Робота в парах
— Серед предметів, зображених на малюнках, виберіть тільки ті, в назвах яких ми чуємо звук [в] і побудуйте звукову модель.
VI. Фізкультхвилинка
Що ж, мабуть, прийшла пора
Трохи відпочити,
Я вас хочу на зарядку.
Друзі, запросити.
Руки вгору піднімаєм,
Швидко вниз їх опускаєм.
Нахил вправо, нахил вліво —
Повторімо знову вміло.
VII. Ознайомлення з новою буквою
1 Розгляд букви. Аналіз її графічної будови. Добір предметів з навколишнього середовища схожих на букву в
2 Місце букви в касі
3 Друкування літер В, в у зошитах
Повторення правил сидіння за партою, користування ручкою та розміщення зошита під час письма.
1) Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступ­нею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгля­дування плаката.)
2) Розміщення зошита на парті
— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притри­муйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
3) Як тримати ручку під час письма
— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вка­зівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказів­ного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
4 Читання складів з вивченою буквою
На дошці — малюнок сонечка, в середині буква в, на промінцях — а, о, і, и, у. Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади.
VIII. Робота за Букварем (с. 34–35)
1 Розгляд малюнків (с. 34)
— Назвіть предмети, зображені на малюнках, вкажіть місце звука [в] у цих словах.
2 Складання звуко-складових моделей слів: вишня, слива, сова
3 Робота зі складовою таблицею
— Назвіть звуки, які позначають букви у червоних кружечках.
— Назвіть звуки, які позначають букви в синіх кружечках.
— Прочитайте надруковані склади.
— Які склади пропущені?
Читання складів по горизонталі, по вертикалі з нарощуванням темпу.
4 Читання колонок слів
1) Читання хором
2) Читання підкреслених складів
3) Читання односкладових слів
Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)
Оченята роблять вправи:
Вліво, вправо, вліво, вправо.
Потім вгору, потім вниз
Оченятами дивись!
Рухи очима вліво-вправо, вгору-вниз протягом 2 хв.
4) Читання слів зі складом ва, зі звуком [в ] у середині слова
5 Утворення слів з розрізаних складів
6 Словникова робота
Новина
7 Розглядування ілюстрації (с. 35)
— Кого ви бачите на малюнку?
— Що роблять діти?
— У якому місці діти переходять вулицю?
8 Бесіда про правила переходу вулиць
9 Складання речень за поданими до малюнка графічними моделями
IX. Підсумок уроку
— З якими новими звуками ви ознайомилися на уроці?
— Дайте характеристику цим звукам.
— Назвіть букву, якою вони позначаються на письмі.
— Пригадайте вірш, який вивчили на уроці.
Учитель показує малюнки, а учні пригадують вірш.
— Який предмет з навколишнього середовища нагадує вам нова буква?
— Чого має дотримуватись кожен, хто переходить вулицю?


презентація до уроку 51 by aleksandrovka1986

Немає коментарів:

Дописати коментар