середа, 5 вересня 2012 р.

Урок № 52 Письмо рядкової букви в («ве»), складів, слів із нею


Урок 52 (письмо)
Тема. Письмо рядкової букви в («ве»), складів, слів із нею
Мета: вчити писати малу букву в («ве»), поєднувати її з іншими буквами; продовжувати фор­мувати раціональні рухи рукою під час письма в рядку, правильність поєднання під час письма складів; розвивати вміння зіставляти графічну форму друкованих і рукописних букв, усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас; розвивати дрібну моторику; виховувати в учнів охайність, старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання.
Обладнання: каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, зошити із навчання грамоти, плакат «Правильно сиди під час письма», малюнки до загадок, фішки для звукових моделей.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Любі діти!
Всі за парти ми сідаємо,
Працювати починаємо.
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.
II. Актуалізація опорних знань учнів
— З якими звуками ми ознайомилися на уроці читання?
— Дайте характеристику цим звукам?
— Наведіть приклади слів з вивченими звуками.
— Пригадайте вірш, вивчений на уроці читання. (Веселі вишні...)
— Якою буквою позначається звук [в] на письмі?
— Покажіть цю букву в касі.
— Якою може бути буква?
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Як ви гадаєте, яку букву ми будемо писати сьогодні на уроці?
— Сьогодні ми будемо не тільки писати малу букву в, а й навчи­мося поєднувати її з іншими буквами, будемо писати слова, робити звуковий аналіз слів та складати речення. А щоб ваші роботи в зо­шитах були гарними, каліграфічними, треба уважно слухати, вчи­тися правильно сидіти за партою і старанно, не поспішаючи, все виконувати.
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Демонстрування зразка букви
2 Порівняння друкованої й рукописної малої букви в
3 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку і розміщувати зошит під час письма. Виконання вправ для розвитку м’язів руки
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступ­нею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгля­дання плаката.)
Розміщення зошита на парті
— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притри­муйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
Вправи для розвитку м’язів руки
1)      Коливайте ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальця­ми; вказівним і середнім та ін.
2)      Обертайте ручку пальцями правої руки.
3)       Поставте ручку кулькою на парту, тримаючи за протилежний кінець, потім спустіться пальцями до кульки.
4)       Підніміть й поверніть у повітрі ручку так, щоб кулька опинила­ся вгорі (при цьому пальці будуть біля кульки).
5)       Поставте ручку на парту протилежним від кульки кінцем, по­тім спустіть пальцями від кульки вниз. Повторіть вправу де­кілька разів.
6)       Підніміть вказівний палець, тримаючи ручку великим та се­реднім.
7)       Зробіть колові оберти кистю.
Як тримати ручку під час письма
— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вка­зівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказів­ного пальця від кінця ручки.
Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.
4 Письмо рядкової букви в («ве»)
— Рядкова буква в («ве») складається з двох елементів: верх­ньої петлі й овалу.
Алгоритм написання рядкової букви в («ве»)
— Пишемо під рахунок і-раз, і-два-і.
5 Письмо букви в повітрі
6 Письмо в зошиті елемента букви (петля)
7 Письмо букви в зошиті
Фізкультхвилинка (гра «Веселий оркестр»)
Грає Мурчик на баяні,
Зайчик наш — на барабані,
А ведмедик на трубі
Грає весело тобі.
Будеш нам допомагати —
Будемо всі разом грати.
Діти імітують гру на різних музичних інструментах.
8 Письмо складів і буквосполучень
— Доберіть слова, в яких зустрічається склад во.
9 Письмо слів
— Прочитайте слова.
— Кого можна назвати словом він?
— Як ви розумієте слово вовна?
V. Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто вже так стомився
І наліво нахилився?
Треба дружно всім нам встати.
Фізкультхвилинку розпочати.
Руки вгору, руки вниз
На сусідів подивись.
І зроби чотири кроки.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
VI. Узагальнення вивченого матеріалу
1 Розглядування малюнка (зошит, с. 34).
— Кого ми бачимо на малюнку?
— Назвіть предмети, в назвах яких є звук [в].
2 Складання речень за малюнком
3 Звуко-складовий аналіз слова вінок
VII. Підсумок уроку
— Яку букву ви вчилися писати?
— З яким новим словом ознайомилися?
— Складіть речення з цим словом.




Немає коментарів:

Дописати коментар