середа, 5 вересня 2012 р.

Урок № 53 Закріплення знань про букви В, в («ве») та їх звукове значення. Розвиток уміння читати склади, слова, текст


Урок 53 (читання)
Тема. Закріплення знань про букви В, в («ве») та їх звукове значення. Розвиток уміння читати склади, слова, текст
Мета: закріплювати звукове значення букв В, в («ве»); удосконалювати вміння читати склади та слова, речення, тексти з вивченими літерами; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення, мислення; виховувати шанобливе ставлення до хліба, повагу до праці хлібороба.
Обладнання: сигнальні картки, картки зі словами, зі звуко-складовою моделлю, фішки для звукових моделей, макети квітів, малюнки до загадок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного при­ладдя, готовність учнів до уроку.
II. Повторення і закріплення вивченого матеріалу
1 Гра «Допиши букву»
На дошці надруковані частинки вивчених букв. Виходячи до дошки, учні дописують букву, дають характеристику звуку, який вона позначає.
2 Гра «Збери квітку»
На пелюстках різних кольорів надруковані склади: ва, на, ма, во, мо, но, ві, мі, ні, ми, ни, ви, ву, ну, му. Учні збирають квітку від­повідно до кольору серединки.
3 Читання складів
4 Заучування чистомовки
Ва-ва-ва — у нас корова нова.
Ву-ву-ву — дуже любить траву.
Во-во-во — молоко — во!
Ви-ви-ви — візьміть і ви.
Ві-ві-ві — у неї дзвоники нові.
5 Самостійна робота
Завдання. Фішками викласти звукову модель одного слова з чистомовки зі звуком [в]. Взаємоперевірка.
Фізкультхвилинка
Що ж, мабуть, прийшла пора
Трохи відпочити,
Я вас хочу на зарядку.
Друзі, запросити.
Руки вгору піднімаєм,
Швидко вниз їх опускаєм.
Нахил вправо, нахил вліво —
Повторімо знову вміло.
III. Мотивація навчальної діяльності
— Про кого йдеться в чистомовці?
— Що дає корівка?
— А що вона дуже любить?
— А де росте трава?
— А що ще може рости на полі?
— Як по-іншому можна назвати поле?
— Як ви вважаєте, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці?
IV. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як по-іншому можна назва­ти поле, як називаються машини, що працюють на ньому, і хто так вправно ними керує.
V. Словникова робота
На дошці вчитель виставляє картки зі словами: нива, лан, поле.
— Прочитайте слова.
— Хто зможе прочитати останнє слово?
Пояснення значень слів
Лан — безліса рівнина, велика ділянка землі, що використову­ється під посіви.
Нива — ділянка чи смуга землі, на якій ростуть хлібні культу­ри або яка призначена для їхнього вирощування.
Поле — ділянка землі, що використовується під посіви.
— Як ви гадаєте, чому про поле кажуть:
Узимку біле, навесні чорне,
Влітку зелене, восени стрижене?
VI. Робота за Букварем (с. 36–37)
1 Розгляд ілюстрації на с. 36. Словникова робота.Пояснення значення слів: комбайн, комбайнер
Комбайн — складна машина, що одночасно виконує роботу кількох машин.
Комбайнер — людина, що працює на комбайні.
2 Бесіда про працю хліборобів, шанобливе ставлення до їх праці
3 Читання слів до тексту
— Чому слово Іван написане з великої літери?
— До якого слова підходить звуко-складова модель?
Учитель виставляє картку зі звуко-складовою моделлю до слова нива.
4 Робота над текстом
1) Розгляд запису тексту
Звертається увага на предметні малюнки, риски, замість яких треба вставити відповідні слова.
2) Читання тексту вчителем
— Як звали комбайнера?
3) Читання тексту хором, ланцюжком
4) Вибіркове читання
— Що на ниві?
— Хто вивів на ниву комбайн?
— Що вивів на ниву Іван?
— Прочитайте останнє речення.
VII. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)
Широко розплющу очі,
Роздивлюся все охоче.
(Учні максимально широко розплющують очі.)
Потім мружусь, наче киця,
І заплющую очиці!
(Діти міцно заплющують очі.)
Вправа повторюється 20 разів.
VIII. Продовження роботи з Букварем
1 Розгляд ілюстрації на с. 37
— Кого бачимо на малюнку?
— Чим вони займаються?
2 Робота над текстом
1) Робота в парах. Читання тексту
2) Повторне читання тексту ланцюжком
3) Аналіз тексту з елементами вибіркового читання
— Скільки речень у тексті?
— Як звали дітей?
— Як звали дівчинку, яка стоїть у воді?
— Прочитайте, що говориться про Ніну?
— Знайдіть та прочитайте речення, у якому говориться про Івана.
— Зачитайте останнє речення.
4) Добирання речення до графічної моделі
Учитель на дошці записує графічну модель до четвертого речен­ня, учні сигнальними картками показують номер речення.
IX. Підсумок уроку
— Про що так кажуть:
Узимку біле, навесні чорне,
Влітку зелене, восени стрижене?
— Як ви гадаєте, чому про поле так кажуть?
— Як по-іншому називають поле?


презентація до уроку 53 by aleksandrovka1986

Немає коментарів:

Дописати коментар