середа, 5 вересня 2012 р.

Урок № 54 Письмо великої букви В («ве») у поєднанні з іншими буквами. Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за малюнком


Урок 54 (письмо)
Тема. Письмо великої букви В («ве») у поєднанні з іншими буквами. Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за малюнком
Мета: вчити учнів писати велику букву В (ве), буквосполучення та склади з нею; закріплювати вміння учнів писати малу букву в і поєднувати її у словах з іншими буквами, списувати з друкованого шрифту, складати розповідь за малюнком; повторити вживання великої букви; розвивати в дітей зв’язне мовлення, фонематичний слух, спостережливість, дрібну моторику; виховувати охайність, старанність, любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання: фішки для звукового аналізу, предметні малюнки (ворона, виноград, вареник, вулик, вінок), загадки, малюнок для розвитку зв’язного мовлення «На лісовій галявині», зо­шити із навчання грамоти, плакат «Правильно сиди під час письма», малюнки до загадок, картки з друкованими та рукописними буквами.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок.
Починаємо урок!
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Гра «Знайди пару» (друковані та рукописні букви)
— Яка буква залишилась без пари?
— Напишіть на дошці пару для цієї букви.
2 Робота з предметними малюнками
Ворона, виноград, вареник, вулик, вінок.
Учні називають предмет, зображений на малюнку, слово ділять на склади, на дошці записують склад з буквою в.
III. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і завдань уроку
1 Слухання вірша
Віра вишень накупила,
Вареників наварила.
Запросила в гості
Вітю, Васю, Костю.
2 Робота над змістом вірша
— Про кого цей вірш?
— Скільки хлопчиків згадується у вірші?
— Назвіть ім’я дівчинки.
— Який перший звук ми чуємо в слові Віра?
— Якою буквою він позначається на письмі? Великою чи малою?
— Чому це слово ми повинні писати з великої літери?
— Яку букву ми будемо вчитися писати на уроці?
3 Оголошення теми і завдань уроку
— Сьогодні ви будете вчитися писати велику букву В («ве»), буквосполучення та склади з нею, списувати з друкованого шриф­ту; складати розповідь за малюнком. А для цього вам доведеться здійснити уявну подорож в один із куточків природи.
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Демонстрування зразка букви
2 Порівняння друкованої й рукописної великої букви В
3 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку, розташовувати зошит під час письма
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спинку тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудь­ми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгляд плаката.)
Розміщення зошит а на парті
— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притри­муйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
Вправи для розвитку м’язів руки
1) Коливайте ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальця­ми; вказівним і середнім та ін.
2) Обертайте ручку пальцями правої руки.
3) Поставте ручку кулькою на парту, тримаючи за протилежний кінець, потім спустіться пальцями до кульки.
4) Підніміть й поверніть у повітрі ручку так, щоб кулька опинила­ся вгорі (при цьому пальці будуть біля кульки).
5) Поставте ручку на парту протилежним від кульки кінцем, по­тім спустіться пальцями від кульки вниз. (Повторіть вправу декілька разів.)
6) Підніміть вказівний палець, тримаючи ручку великим та се­реднім.
7) Зробіть колові оберти кистю.
Як тримати ручку під час письма
— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вказів­ним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спираєть­ся на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказівного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
4 Письмо великої букви В («ве»)
— Велика буква В («ве») складається з двох елементів: довгої прямої лінії із заокругленням внизу вліво і двох правих півовалів.
Алгоритм написання великої букви В («ве»)
— Пишемо під рахунок раз-і, і-два, і-три-і.
5 Письмо елементів букви в повітрі, в зошиті
6 Письмо букви в повітрі, в зошиті
Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
Руки на парти, пальці в кулак,
Зробимо вправу ми, дітоньки, так:
Пальці стискаємо і розтискаємо,
Мов пластилін розминаємо.
Будемо вправу з вами кінчати.
Буде тепер нам легше писати.
7 Написання складів, буквосполучень
V. Узагальнення вивченого матеріалу
1 Робота з анаграмами (зошит с. 35)
2 Списування з друкованого шрифту
3 Робота в парі (побудова звукових моделей записаних слів)
VI. Фізкультхвилинка
Раз, два — дерева!
Три, чотири — вийшли звірі!
П’ять, шість — пада лист!
Сім, вісім — птахи в лісі!
Дев’ять, десять — он сунички
Підвели червоні личка.
VII. Розвиток зв’язного мовлення
1 Вступне слово вчителя
— Куди під час фізкультхвилинки ми потрапили?
— А чи таким ви собі уявляли ліс, як на цьому малюнку?
2 Розглядування малюнка «На лісовій галявині»
— Що ви бачите на малюнку?
— Чи всі дерева зеленого кольору? Чому?
— Які дерева не змінили свого вбрання?
— Кого ви бачите на малюнку?
— Що вони роблять?
— Як потрібно поводитись у лісі, щоб не порушити спокій лісо­вих мешканців?
— Давайте разом за цим малюнком складемо розповідь.
3 Складання розповіді за допомогою питань
— Яка пора року настала?
— У яке вбрання одяглися дерева?
— Якими стоять ялинки та сосни?
— До чого готуються звірі?
Настала осінь. Дерева одягнулися в жовте вбрання. Зеленими стоять лише ялинки та сосни. Звірі готуються до зими.
VIII. Підсумок уроку
1 Бесіда
— Яку букву ви вчилися сьогодні писати?
— Назвіть слова, в яких завжди вживається велика літера В («ве»).
— Давайте пригадаємо лісових мешканців, з якими сьогодні зустрічалися.
2 Відгадування загадок
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається.
Вночі йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?.. (Їжачок).
• Влітку ходить, бродить лісом.
Все трощить важка нога.
Взимку він, накрившись хмизом,
У барлозі спать ляга. (Ведмідь)
• Сама мала, шубка пухка,
З гілки на гілку стрибає,
Шишки, горішки збирає. (Білка)
Всі ви, діти — молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав,
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати.
Треба йти відпочивати.


1 коментар: