пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 52 Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 2


Урок 52
Тема. Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 2
Мета:  на основі практичних дій розкрити зміст понять на... більше, на... менше; вчити розв’язувати задачі, які містять такі поняття; розвивати мислення учнів.
Обладнання:  предметні малюнки, таблиці умов задач, таблички з назвами складових задачі.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна лічба
Гра «Поштар»
На дошці — будинки, що мають певний номер. В учнів — конверти, на яких написані приклади. Діти повинні рознести листи до відповідних будинків.
2. Лічба ланцюжком
10 – 1 – 1 – 2 – 1 – 2 – 2 + 4 + 1 =
10 – 2 – 2 – 3 + 1 + 1 + 1 – 2 + 1 =
3. Фізкультхвилинка
II. Вивчення нового матеріалу
1. Частини задачі
На дошці — малюнок до задачі.
Біля будинку росло 3 ялинки, а біля тину — ще 2. Скільки всього ялинок росло на подвір’ї?
Аналіз задачі
— Що нам відомо? (Росло 3 ялинки й 2 ялинки.)
— Як називається те, що нам відомо? (Умова)
— Яке питання задачі? (Скільки всього ялинок?)
— Як будемо підраховувати ялинки? Складіть приклад.
— Як ми відповімо на питання задачі?
— Назвіть частини задачі. (На дошці — таблиця)
Задача
Умова     Питання     Розв’язання     Відповідь
2. Розв’язання задач за малюнками підручника (№ 2, С. 54)
3. Фізкультхвилинка
4. Збільшення та зменшення числа на декілька одиниць
Робота з геометричним матеріалом.
— Покладіть ліворуч 6 кружечків, а праворуч — стільки ж, але із ще одним. Скільки стало кружечків? Менше стало кружечків чи більше? Що означає стільки ж і ще один? (На 1 більше)
— Покладіть 3 кружечки ліворуч, а праворуч — стільки ж, але на 1 менше. Скільки стало кружечків? Стало менше чи більше? Що означає стільки ж, але без одного? (На один менше)
— Отже, вислів «на 1 менше» означає відняти 1; вислів «на 1 більше» додати 1.
5. Аналіз задачі № 1 (С. 54)
6. Розвиток графічних навичок
— Намалювати в зошиті 5 кружечків. Нижче намалювати кружечків на 2 менше. Скільки кружечків ви намалюєте? Обведіть 3 квадратики. Нижче обведіть квадратиків на 3 більше. Скільки квадратиків ви обвели?
III. Підсумки уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар