пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 54 Складання таблиць додавання та віднімання числа 3. Задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць


Урок 54
Тема. Складання таблиць додавання та віднімання числа 3. Задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць
Мета:  розкрити принцип укладання таблиць додавання й віднімання числа 3; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати вміння розв’язувати задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць; розвивати мислення учнів.
Обладнання:  предметні малюнки, таблиці: «Додати 3», «Відняти 3», геометричні фігури.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна лічба. Складання й розв’язання прикладів
Знайти однакові фігури, обчислити суму або різницю чисел на фігурах, прочитати утворений приклад, назвати відповідь.
2. Робота з картками. Порівняння чисел
Учитель показує на картках два числа, учні показують картку з тим числом, яке, на їхню думку, найбільше. Потім учні показують в інших випадках найменше число.
Показати найбільше: 5 і 2, 3 і 8, 4 і 10, 2 і 6, 3 і 9, 4 і 7.
Показати найменше: 4 і 1, 5 і 8, 3 і 9, 5 і 10, 6 і 4, 8 і 7.
3. Складання задачі на знаходження суми за малюнком.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Складання таблиць додавання й віднімання 3
• Повторення складу числа 3.
3 = 1 + 1 + 1        3 = 2 + 1       3 = 1 + 2
• Складання таблиці додавання й віднімання числа 3.
На столі лежать 3 кружечки. Їх потрібно покласти у коробку. Як перенести ці кружечки?
— Можна перенести по одному.
1 + 1 + 1 = 3
— Можна перенести 1, а потім ще 2.
1 + 2 = 3
— Можна перенести 2, а потім ще 1.
2 + 1 = 3
• За малюнками (С. 56, № 1) учні пояснюють, як складалась таблиця додавання й віднімання числа 3. Додавати можна так: додати 1, ще 1, ще 1. Або додати 2 і ще 1. Або додати 1 і ще 2. (Аналогічно пояснюється віднімання.)
III. Закріплення вивченого
1. Каліграфічна хвилинка
Вгадати цифру. Написати рядок цієї цифри.
Цифра ця, як кочерга.
В неї, бач, одна нога. (7)
2. Розв’язання прикладів з коментуванням
6 + 1 + 3
0 + 3 + 3
7 – 2 – 3
9 + 1 – 3
8 – 2 + 3
6 – 1 – 3
1 + 3 + 3
5 + 1 – 3
3. Фізкультхвилинка
4. Розв’язання задач. Робота з підручником (№ 3, 4)
• Складання задачі на віднімання.
На полиці — 5 книг
У портфелі — ?, на 3 менше
— Що означає вислів «на 3 менше»? Результат буде більшим за 5 чи меншим? Чому? Якою дією будемо знаходити книги у портфелі?
• Складання задачі на додавання.
На столі — 6 зошитів
У портфелі — ?, на 3 більше
— Що означає вислів «на 3 більше»? Результат буде більшим за 7 чи меншим? Чому? Якою дією будемо знаходити зошити в портфелі?
5. Завдання з логічним навантаженням
Заповнити пусті віконця магічного квадрата.
Магічний квадрат — це квадрат, заповнений числами так, що суми чисел, які стоять у будь-якому горизонтальному або вертикальному ряді, а також на будь-якій діагоналі квадрата, дорівнюють одному й тому самому числу.
У нас квадрат — напівмагічний. У ньому однакова сума повинна утворитись по вертикалях та по горизонталях (у рядках і стовпчиках). У цьому квадраті ряд або діагональ дорівнюють 8.
IV. Підсумки уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар