пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 56 Складання задачі, яка містить поняття стільки ж. Задачі на знаходження остачі. Вправи на задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 3


Урок 56
Тема. Складання задачі, яка містить поняття стільки ж. Задачі на знаходження остачі. Вправи на задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 3
Мета:  закріплювати знання учнями таблиць додавання й віднімання 3; формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження остачі й задачі, що містять у собі поняття стільки ж; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати мислення.
Обладнання:  предметні малюнки, таблиці умов задач, таблиці для усної лічби.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна лічба
Гра «Мовчанка»
2. Повторення вивченого матеріалу
1) Склад чисел.
2) Гра «Зліпи кульку».
На дошці — сніжинки, на сніжинках — приклади. Учні по одному беруть сніжинку, розв’язують приклад, кладуть сніжинку до відповідної кульки.
3. Самостійна робота
Розв’язати приклади (робота за варіантами).
8 – 3 – 3
9 – 1 – 3
2 + 2 + 3
7 + 3 – 2
6 – 2 – 3
4 – 3 – 1
2 + 2 + 2
7 + 3 – 1
4. Фізкультхвилинка (за вибором учителя)
II. Вивчення нового матеріалу
1. Каліграфічна хвилинка
У цієї цифри два кільця
Без початку, без кінця. (8)
2. Робота над задачею нового виду
• Усвідомлення поняття стільки ж.
Робота з геометричним матеріалом.
— Покладіть ліворуч 4 кружечки. Праворуч покладіть стільки ж. Скільки кружечків праворуч? (4) Що можна сказати про кружечки ліворуч і праворуч? (Їх однаково)
— Коли в одній групі й в другій групі однакова кількість предметів, говорять: ліворуч стільки ж, скільки і праворуч.
Покладіть ліворуч 5 квадратів. Зробіть, щоб праворуч було квадратів стільки ж. Скільки квадратів ви поклали праворуч? Яким іншим висловом можна замінити вираз стільки ж? (Однаково)
• Розв’язання задачі.
В одному пучку було 5 морквин. У другому — стільки ж. Скільки всього морквин було в пучках?
— Скільки морквин у першому пучку? Що говориться про другий пучок? Що означає стільки ж? Скільки морквин у другому пучку? Яке питання стоїть в задачі? У двох пучках буде морквин більше чи менше? Якою дією будемо знаходити всі морквини? Складіть приклад-розв’язання для цієї задачі.
5 + 5 = 10
• Розв’язання задачі на знаходження остачі (за підручником, С. 58, № 2).
— Розгляньте малюнки. Розкажіть, що відбулось. Як називається пташка, яка зірвала ягідки калини? Ця пташка в нас зимує чи відлітає в теплі краї?
— Складіть умову задачі. Поставте питання.
— Коли снігур зірвав 3 ягідки, на гілці стало менше чи більше? Якою дією будемо розв’язувати задачу? Складіть приклад-розв’язання задачі.
7 – 3 = 4
3. Фізкультхвилинка
4. Робота з текстовою задачею (№ 4)
— Прочитайте текст задачі. Що відомо? Розкажіть умову задачі. Що потрібно дізнатись? Яка схема підійде до умови нашої задачі? Яку дію будемо виконувати? Чому віднімання? Складіть приклад-розв’язання задачі. Дайте відповідь: скільки метеликів залишилось?
5. Завдання на розвиток уваги учнів
Гра «Що змінилось?»
III. Підсумки уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар