пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 60 Складання таблиць додавання й віднімання числа 5. Задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць


Урок 60
Тема. Складання таблиць додавання й віднімання числа 5. Задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць
Мета:  розкрити принцип складання таблиці додавання й віднімання числа 5, формувати навички додавання й віднімання числа 5, використовуючи різні прийоми; закріпити вміння збільшувати (зменшувати) число на кілька одиниць, розв’язувати задачі на основі практичних дій з предметами; розвивати логічне мислення.
Обладнання:  предметні малюнки, опорні сигнали, таблиці «Додавання й віднімання числа 5».
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Задача-вірш
Під дубочком 5 грибочків, під ялинкою  їх — 4.
Скільки разом? Полічили?
2. Гра «Допоможи білочці віднайти горішок»
2   5    6    1    3    7    4
0 + 4     3 + 4    5 – 4    7 – 1    6 – 4     3 – 0      8 – 3
3. Закінчити запис (користуючись набором фігур для усної лічби).
5 = 1 + 1 + 1 + … + …
5 = 4 + ...
5 = 1 + …
5 = 3 + …
5 = 2 + …
5 = 2 + 2 + …
5 = 1 + 2 + …
II. Вивчення нового матеріалу
Складання опорних сигналів.
+ 5
+ 1 + 1 + 1 + 1 + 1
+ 4 + 1
+ 3 + 2
+ 2 + 3
+ 1 + 4
– 5
– 1 – 1 – 1 – 1 – 1
– 1 – 4
– 5 + 3 + 2 – 5 – 2 – 3
– 3 – 2
– 4 – 1
2. Робота з таблицями на додавання й віднімання числа 5 у підручнику (С. 62, № 1)
Прочитати таблицю на додавання числа 5.
— Як утворили число 7?
— Прочитайте таблицю на віднімання числа 5.
— Поясніть, як знайшли відповіді прикладів 4 + 5; 10 – 5.
3. Фізкультхвилинка
III. Закріплення вивченого
1. Розв’язання прикладів із застосуванням таблиць додавання й віднімання числа 5 (№ 2)
2. Складання задачі за малюнком підручника (№ 3)
3. Читання, аналіз задач на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць (№ 4, 5)
Задача № 4
— Прочитайте умову задачі.
— Прочитайте запитання задачі.
— Що означає число 7? Що означає число 3?
— Якою дією розв’яжемо задачу?
— Відповідь буде більшою чи меншою від числа 7?
— Чому будемо виконувати дію віднімання?
— Складіть приклад, дайте відповідь на питання задачі.
Аналогічно розв’язується задача № 5.
4. Завдання з логічним навантаженням
Поставити відповідні числа у віконця.
7 +    = 9
2 +    = 7
10 –    = 8
6 –    = 1
IV. Підсумки уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар