Урок
60
Тема. Складання
таблиць додавання й віднімання числа 5.
Задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць
Мета: розкрити принцип складання таблиці додавання й
віднімання числа 5, формувати навички додавання й віднімання числа 5,
використовуючи різні прийоми; закріпити вміння збільшувати (зменшувати) число
на кілька одиниць, розв’язувати задачі на основі практичних дій з предметами;
розвивати логічне мислення.
Обладнання: предметні малюнки, опорні сигнали, таблиці
«Додавання й віднімання числа 5».
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Задача-вірш
Під дубочком 5
грибочків, під ялинкою їх — 4.
Скільки
разом? Полічили?
2. Гра
«Допоможи білочці віднайти горішок»
2 5
6 1 3
7 4
0
+ 4 3 + 4 5 – 4
7 – 1 6 – 4 3 – 0
8 – 3
3. Закінчити
запис (користуючись набором фігур для усної лічби).
5 = 1 + 1 + 1 + … + …
5
= 4 + ...
5
= 1 + …
5
= 3 + …
5
= 2 + …
5
= 2 + 2 + …
5
= 1 + 2 + …
II. Вивчення нового матеріалу
Складання
опорних сигналів.
+
5
+
1 + 1 + 1 + 1 + 1
+
4 + 1
+
3 + 2
+
2 + 3
+
1 + 4
–
5
–
1 – 1 – 1 – 1 – 1
–
1 – 4
–
5 + 3 + 2 – 5 – 2 – 3
–
3 – 2
–
4 – 1
2. Робота
з таблицями на додавання й віднімання числа 5 у підручнику (С. 62, № 1)
Прочитати
таблицю на додавання числа 5.
—
Як утворили число 7?
—
Прочитайте таблицю на віднімання числа 5.
—
Поясніть, як знайшли відповіді прикладів 4 + 5; 10 – 5.
3. Фізкультхвилинка
III. Закріплення вивченого
1. Розв’язання
прикладів із застосуванням таблиць додавання й віднімання числа 5 (№ 2)
2. Складання
задачі за малюнком підручника (№ 3)
3. Читання,
аналіз задач на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць (№ 4, 5)
Задача № 4
—
Прочитайте умову задачі.
—
Прочитайте запитання задачі.
—
Що означає число 7? Що означає число 3?
—
Якою дією розв’яжемо задачу?
—
Відповідь буде більшою чи меншою від числа 7?
—
Чому будемо виконувати дію віднімання?
—
Складіть приклад, дайте відповідь на питання задачі.
Аналогічно
розв’язується задача № 5.
4. Завдання
з логічним навантаженням
Поставити
відповідні числа у віконця.
7
+ = 9
2
+ = 7
10
– = 8
6
– = 1
IV. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар