вівторок, 4 вересня 2012 р.

Урок № 8 Лічба предметів. Поняття довгий, короткий. Число і цифра 1. Написання цифри 1



Урок 8
Тема. Лічба предметів. Поняття довгий, короткий. Число і цифра 1. Написання цифри 1
Мета:  продовжувати формувати навички лічби; познайомити з числом і цифрою 1; вчити писати цифру 1, зіставляти кількість предметів з цифрою; розвивати логіку мислення, спостережливість, увагу.
Обладнання:  картки для роботи учнів, таблиці, предметні малюнки.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Повторення вивченого
Робота з картками
На картці записані числа, над ними накреслені прямокутники, які розбиті на 10 частин. Діти повинні зафарбувати стільки частин, скільки вказує число під прямокутниками. У кожного учня на картці — по 2–3 прямокутники.
2. Порахувати від 1 до 10, від 10 до 1.
3. Робота з картками чисел і малюнками у вчителя
Учитель показує малюнок, де намальовано декілька однакових предметів, а діти показують відповідну картку з числом.
4. Гра «Кмітливе око»
Учитель вивішує на аркуші паперу запис, пропонує розставити букви за висотою та прочитати слово.

II. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя
— Ви вже знаєте, що звуки на письмі позначаються буквами, а числа позначаються цифрами. Числа ми називаємо та чуємо, а цифри бачимо й пишемо. Цифра — «портрет» числа. 1 — це перша цифра. Скільки предметів вона позначає? Так, один. Один у вас рот, один ніс, одна голова. Усім нам світить одне сонечко.
2. Розгляд цифри 1
Ось один чи одиниця —
І тоненька, і пряменька, наче спиця.
На що схожа цифра 1?
3. Робота з табличкою.
Знайти предмети, яких на малюнку по одному.
4. Фізкультхвилинка
5. Письмо цифри 1 в зошитах
Учитель пояснює, як пишеться цифра.
— Перший елемент, коротку похилу лінію, починаємо писати трохи вище середини клітинки і ведемо коротку похилу лінію до верхнього правого кута. Не відриваючи руки, пишемо вниз довгу похилу лінію до середини нижньої клітинки.
III. Закріплення матеріалу
1. Робота з підручником
Поняття довгий, короткий.
— Скільки глечиків на довгій серветці? Скільки їх на коротшій? Де стоїть найбільший глечик? Де стоїть найменший глечик? Яка смужка довша? Яка ширша?
2. Вправа на вироблення графічних навичок
• Намалювати в зошиті стільки кружечків, скільки кубиків у найбільш високому стовпчику (С. 10, № 3).
• Знайти для кожної кульки пару за формою. Розфарбувати кульки, які не мають пару (яких по одній).
3. Веселі вірші
ЛІЧИЛКА
В мене родичів багато: баба Настя, дід Вадим,
Дядько, тітка, мама, тато, а от я у них — один.
IV. Підсумки уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар