пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 91 Звуки [д], [д′]. Позначення їх буквами Д, д («де»). Робота з дитячою книжкою. В. А. Си­моненко «Подорож у країну Навпаки»


Урок 91 (читання)
Тема. Звуки [д], [д′]. Позначення їх буквами Д, д («де»). Робота з дитячою книжкою. В. А. Си­моненко «Подорож у країну Навпаки»
Мета: Ознайомити учнів з буквами Д, д («де»), з їх алфавітною назвою та звуковим зна­ченням; розвивати навички читання; виховувати у дітей самостійність та бажання допомагати іншим.
Обладнання: картки для гри «Зникла літера», фішки для звукової моделі слів, книжка В. А. Симо­ненка «Подорож у країну Навпаки».
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1 Гра «Зникла літера»
— Діти, дмухнув вітерець, і літера зникла зі слів. Спробуйте прочитати ці слова.
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми вивчимо букву, яку необхідно писати у цих словах. Називається ця буква «де» і може позначати два зву­ки: твердий [д] і м’який [д′].
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Звуковий аналіз слів-відгадок
— Давайте перевіримо, чи справді це так. Складемо звукові мо­делі слів-відгадок.
Влітку одягається,
а на зиму одежі цурається. (Дерево)
• Тут всі ростуть, як кажуть,
Душа в душу:
Малина, абрикоси, виноград,
Горіхи, сливи, яблуні і груші...
А все це разом зветься просто... (сад).
• Відгадайте, діти, хто
Має носик-долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає. (Дятел)
— Отже, буква д може позначати два звуки: твердий [д] і м’який [д′].
2 Гра «Впіймай звук» (Слід знайти слова, у яких зустрічається звук [д] або [д].)
Добрий дятел жив на дубі,
Долотом дерева длубав —
Де жука, де короїда
Роздобуде до обіду
А деревам лиш вигода:
Короїдів їм не шкода.
3 Робота над чистомовкою
Ди-ди-ди — в осінні й зимні холоди
Ду-ду-ду — я зі школи йду,
Де-де-де — вдома тато жде.
Фізкультхвилинка
Кукурудза на городі
Дивувалась своїй вроді:
Милувалась дуже-дуже
Наче в дзеркало в калюжу.
Білі зуби, коса довгенька,
Та сукня гарна, зелененька.
V. Робота за Букварем
1 Добирання слів до звукових моделей. Їх аналіз (скільки у слові голосних, скільки приголосних, чи є у слові м’який приголосний)
2 Порівняння слів дим і дім
3 Читання стовпчиків слів
4 Вибіркове читання
— Прочитайте імена, що починаються буквою Д («де»).
— Знайдіть слово, усередині якого є буква д («де»).
— Прочитайте назви дерев.
— Знайдіть два слова, які відрізняються лише однією голосною буквою. (Дим і дім)
Фізкультхвилинка
Гном в гаю гуляв годину,
Назбирав грибів корзину.
Йшла Ганнуся в гастроном,
Їй шагав назустріч гном.
Ніс с грибами він корзину,
Дав Ганнусі половину.
VI. Робота з дитячою книжкою
1 Словникова робота
• Замурзані — забруднені чим-небудь.
• Галасують — голосно кричать
• Землемір — спеціаліст з межування землі.
• Чагарники — зарості кущових рослин.
• Сновигати — ходити без певної мети, без визначеного напрямку.
• Мацапура — неохайна або незграбна людина.
2 Читання тексту вчителем
— Діти, послухайте казку і скажіть, що це за країна Навпаки і чи сподобалось дітям у цій країні.
3 Робота над змістом тексту
— Хто допоміг дітям потрапити у країну Навпаки?
— Знайдіть у книжці малюнки, на яких:
• хлопчики радіють від перебування у країні Навпаки;
• діти потрапили у полон до царя Невмиваки.
— Як дітям вдалось втекти з полону?
— Хто допоміг дітям повернутись додому?
— Чого навчила дітей подорож у країну Навпаки?
VII. Підсумок уроку
— Що ми робили сьогодні на уроці?
— Яку букву вивчили?
— Які звуки вона позначає на письмі?

презентація до уроку 91 by aleksandrovka1986

Немає коментарів:

Дописати коментар