Урок 92 (письмо)
Тема. Письмо рядкової букви д («де»)
Мета: вчити учнів правильно аналізувати структуру малої букви д («де»),
писати її в рядках зошита, у складах та словах; розвивати в дітей логічне
мислення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати охайність при письмі.
Обладнання: зразки друкованих і рукописних букв, картка для утворення складів, картки
для вправ «Чарівні квадрати», «Ланцюжки» і «Піжмурки», фішки для складання
звукових моделей слів, розрізна азбука.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви навчитесь писати велику букву Е, дізнаєтесь з яких
елементів вона складається, закріпите вміння писати букви.
III. Звукові аналітичні і синтетичні вправи
зі звуками
1 Розпізнавання звуків у заданих учителем
словах з визначенням локального місця звука (на початку, в середині, у кінці)
— Приготуйте долоні.
Я
називатиму слова; якщо ви почуєте звук [д] або [д′] на початку слова, то
плескає перший ряд, якщо в середині слова — другий ряд, а якщо в кінці — третій
ряд.
(Дім,
будинок, клен, велосипед, диван, сад, удав, кущ, дочка, мед, школа, помідор)
2
Вправа «Піжмурки»
—
Прочитайте слово, яке заховалось серед букв д («де»).
Т Д Р
Д А Д Д К Д Т Д О Д Р Д
3
Утворення складів типу злиття
— Утворіть склади і прочитайте їх.
4 Повторення вивченого на уроці читання
напам’ять висловлювання
Буква
«де» на письмі може позначати два приголосних звуки: твердий [д] і м’який [д′].
IV. Показ зразка рукописної літери в сітці
зошита
—
Подивіться на рукописну букву д («де»). Чи схожа вона на друковану?
— А
на яку букву вона схожа? (На букву в («ве»))
— Що спільного? Чим відрізняються?
V. Аналіз графічної будови з переліком
елементів
Рядкова
буква д («де») складається з двох елементів: овалу і нижньої петлі.
VI.
Засвоєння конфігурації літери
1
Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів
Алгоритм
написання рядкової букви д (див.
с. 414)
2 «Письмо» учнями в повітрі під рахунок і-раз-і,
два-і з орієнтацією на показ учителя (стоячи спиною до класу)
Алгоритм написання рядкової букви д
VII. Вправи з письма
1 Обведення елементів літери за поданим у
зошиті контуром
Пальчикова гімнастика
Вихідне положення. Розташувати долоні перед
собою, випрямити їх та розсунути пальці. Стискати та розтискати пальці на двох
руках одночасно, супроводжуючи рухи відповідними фразами. Вправу виконувати
декілька разів.
Ліхтарики засвітилися!
(Випрямити пальці.)
Ліхтарики потухли!
(Стиснути пальці.)
2
Обведення літери за поданим у зошиті пунктирним зображенням
3 Вправа «Ланцюжки»
— Прочитайте слова. (Сади, диво, вода,
дари, риба)
4 Письмо трьох літер (самостійно). Зіставлення написаних
літер за зразком. Аналіз помилок
5 Дописування рядка літери
6
Звуко-буквений аналіз слів з побудовою схем фішками і викладанням з букв
розрізної азбуки
Коли
я з «де» — росту на гілці,
Коли ж із «те» — пливу по річці. (Плід і пліт)
— Що
ви можете сказати про звукові моделі цих слів? (Вони однакові.)
— А
про значення слів?
Словникова
робота
•
Плід — соковита їстівна частина деяких рослин (фрукт, ягода).
•
Пліт — скріплені в один або декілька рядів колоди для переправи на них по
воді.
7
Письмо буквосполучення дл
8
Звуковий аналіз слів-відгадок з наступним записом за зразком
— Відгадайте загадки.
Сива
людина стоїть над огорожею,
Дістає
до самого неба.
Хто
це? (Дим)
•
Стоїть на дорозі
Всім
заважає.
Хто
йде, той штовхне,
А з дороги не прийме. (Двері)
Фізкультхвилинка
В рукомийнику помию
Руки
я брудні.
Хай
подасть мерщій сестричка
Рушничок мені.
9
Читання і запис речень
10
Вправа «Чарівні квадрати»
— Прочитайте слова у рядках і стовпчиках.
11 Добирання слів з виучуваним звуком, які відповідають на запитання який?(Добрий,
дужий, дерев’яний, довгоочікуваний, довгий, дитячий)
Складання з одним зі слів (на вибір) речення. Запис
моделі речення.
VIII. Підсумок уроку
Коментар учителя про роботу учнів і її
результати.
— Яку букву навчилися писати?
— Які звуки нею позначаються на письмі?
Немає коментарів:
Дописати коментар