Урок 93 (читання)
Тема. Продовження засвоєння звуків [д], [д′],
букв Д, д («де»)
Мета: продовжити роботу над засвоєнням букв Д, д («де»), звуків
[д], [д′]; удосконалювати вміння складати речення з поданими словами; розвивати
мислення, увагу та мовлення учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: мікрофон, картки для складання звукових моделей, картки з буквами д,
а, е, о, і, е, и.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати букву д («де»), щоб краще читати
буквосполучення, слова з цією буквою.
III. Актуалізація опорних знань
— Пригадайте, скільки звуків може позначати буква д («де»)?
— Які це звуки?
1 Виділення звуків зі скоромовки
Дим у Діми в домі — десь лунає гомін.
Ой, ходім туди, ходім, рятувати Дімин дім.
2 Впізнавання звуків [д], [д′] у заданих учителем словах (на
початку, в середині, у кінці слова). Виявлення слів, у яких відсутні ці звуки
— Діти, приготуйте долоні. Я буду називати слова. Якщо у них є звук [д] або
[д′] на початку слова,— то плескає перший ряд, якщо у середині — другий ряд,
якщо в кінці — третій ряд.
Дерево, лід, помідор, огірок, сад, диван,
лист, будинок, мед, хліб, діжка, мак, одяг, жолудь, димар.
3 Складання звукових схем слів жолудь і
димар
— Складіть звукові моделі слів жолудь і
димар за допомогою карток.
4 Підбір слів з буквою д («де»)
(метод «Мікрофон»)
Учні
передають мікрофон, називаючи слово з буквою д. Необхідно слідкувати за тим,
щоб слова не повторювались.
5
Складання складів з буквою д («де»)
Учням
роздаються картки з буквами д, а, о, у, е, і, и.
—
Назвіть букви, що лежать перед вами. (д, а, о, у, е, і, и)
— Назвіть букви, які позначають голосні
звуки. (а, о, у, е, і, и)
— Які
звуки може позначати буква д («де»)? (Буква д («де») може позначати два звуки:
твердий [д] і м’який [д′].)
—
Утворіть склади з приголосного та голосного звуків. (да, до, ду, де, ді, ди)
—
Скільки складів ви утворили? (6)
—
Утворіть склади з голосного та приголосного (ад, од, уд, ед, ід, ид).
6 Читання слів з дошки
садівник
діти
Данило
дерево
помідор
диван
сад Олександр
7
Робота над словами
— Що
спільного у всіх цих словах? (Буква д («де»))
— Яке
слово найкоротше? (Сад)
— Яке
слово найдовше? (Олександр)
—
Прочитайте слова, у яких буква д («де») позначає м’який звук [д′]. (Діти,
садівник)
—
Прочитайте імена. (Данило, Олександр)
— Яке слово підходить до цієї звукової
моделі?
(Данило)
Фізкультхвилинка
Дятел до дупла добрався,
довгоносик там сховався,
В дірку дятла дзьоб заліз —
доктор наш рятує ліс.
IV. Робота за Букварем
1 Читання стовпчиків слів
• Читання ланцюжком.
• Інтонаційно (голосно, тихо, весело, радісно, сумно, з
хвилюванням, по секрету).
2 Словникова робота
1) З’ясування смислових відтінків слів сад, садок,
садочок
—
Прочитайте перший стовпчик. (Сад, садок)
— Що
спільного у цих словах? Що відмінне?
• Сад
— ділянка землі, на якій ростуть плодові дерева
• Садок — невеличкий сад.
—
Доберіть ще слово (слова), яке є родичем слів сад та садок, яким би ви
висловили приязне ставлення до саду? (Садочок)
— А
які дерева можуть рости в саду?
2) Складання з поданими у стовпчику словами речень (4–5
до кожного слова)
• Складіть речення зі словом із стовпчика, яке означає
дію;
• зі словом, яким ми називаємо кущ;
• зі словом, що означає професію.
3 Читання «плутанки»
У квіти посадили парку і дерева
— Які
дерева можуть рости у парку?
— Чому необхідно берегти дерева? Яку
користь приносять дерева людям? (Завдяки деревам на Землі є кисень, без якого
не було б життя. Деякі дерева дають людям плоди.)
Фізкультхвилинка
По дорозі йду додому,
Все з дитинства тут знайоме:
Деревина-дуб стоїть,
В небо сивий дим летить,
У дворі гуляють діти,
В дім дверцята неприкриті:
Дім запрошує ласкаво:
Тут і деруни, і кава,
Добрі люди проживають,
Про добробут вони дбають.
4 Вступна бесіда з використанням ілюстрації Букваря
— Хто
зображений на малюнку в Букварі? (Хлопчик, який грає на дудочці)
— Як ви гадаєте, яка музика лунає?
(Радісна, весела, гарна, чаруюча, гучна...)
— Прочитаємо, що написав автор про
хлопчика?
5
Читання речення вчителем
6
Читання речення учнями
•
Вибіркове (за завданням учителя);
•
самостійне напівголосне читання.
V. Підсумок уроку
— Сьогодні на уроці ви добре попрацювали:
читали склади і слова з буквою д («де»); швидко і правильно відповідали на
запитання та виконували завдання; довели, що знаєте, як дбати про природу, а
саме — дерева.
Немає коментарів:
Дописати коментар