Ранкові зустрічі 1 клас
Тиждень 6. Я І МОЯ БАТЬКІВЩИНА
Мета:
сформувати в дітей уявлення про те, що в кожної людини є найдорожче місце на
землі — це місце, де вона народилася; учити розуміти поняття «Батьківщина»;
розширити й поглибити знання учнів про Україну; ознайомити з народними та
державними символами країни; розвивати в учнів бажання більше дізнатися про
історію та традиції української землі; сприяти усвідомленню власної
приналежності до рідної країни; виховувати почуття гордості, любові до рідного
краю.
День 1. ЩО ТАКЕ БАТЬКІВЩИНА?
1. Вітання
— Діти, я пропоную вам утворити коло та взятися за
руки.
— Що ви відчуваєте?
— Це підтримка ваших товаришів. Потисніть їм руки.
Адже нам сьогодні необхідно показати, наскільки ми повинні бути згуртованими, дружними,
тому що ми живемо в одній державі. Батьківщина в нас одна.
2. Обмін інформацією. Тема дня «Що таке Батьківщина?»
— Як називається країна, де ми живемо?
— Яку назву має народ нашої держави?
— Хто ж ми?
— Як ви розумієте вислів «Бути громадянином своєї
країни»?
· Словник
Громадянин —
це людина, яка постійно живе в державі, користується правами та виконує
обов’язки, встановлені законами цієї держави.
— Яка мова є державною у нашій країні?
— Діти, а як ще можна назвати нашу Україну? (Батьківщина.)
— Як ви розумієте, що таке Батьківщина?
— Батьківщина — це найдорожче, що є в людини. Недарма
це слово співзвучне зі словом «батьки». Кожен сприймає це поняття по-своєму:
подвір’я дитинства, тепло лагідних материнських рук, схід сонця, сяйво зірок...
— А з чого для вас починається Батьківщина?
· Гра «Продовж речення»
□ Для мене Батьківщина починається з...
□ Моя Батьківщина — це...
— Наша Батьківщина зветься Україною. Україна — це
безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати. Це
широкий Дніпро-Славутич, що несе свої води в Чорне море. Україна — це той край,
де ви живете і зростаєте. Україна славиться хлібом, пшеницею. В Україні є Чорне
й Азовське моря, багато річок, де можна добре відпочити. Україна — мирна
країна, її народи хочуть жити в дружбі й злагоді.
· Гра «Телевізор». Реклама України
— Зі мною у мережі Інтернет спілкуються хлопчик Майк
та дівчинка Джуді, які живуть в Америці. Вони ніколи не були в Україні. Для
того щоб їм захотілося приїхати до нас погостювати, розкажіть, що цікавого на
них чекає в нашій державі. Прорекламуйте Україну.
□ В Україні ти побачиш...
□ Тільки в Україні ти скуштуєш...
□ Тільки в нас ти відчуєш...
□ Тебе вразить..., зачарує...
— Діти, а чи знаєте ви, як традиційно зустрічають
гостей в Україні?
Хліб і сіль були завжди символами достатку й
благополуччя, а солі до того ж приписували властивість оберегу. Зустріти гостя
«хлібом-сіллю» означало закликати на нього Божу милість і додати свої побажання
добра, миру. Втім, і гості могли принести в будинок хліб та сіль, висловлюючи
особливу повагу до господаря, бажаючи йому процвітання, достатку. Зазвичай,
«хліб-сіль» виносили на вишитому рушнику, що також уважають оберегом.
3. Групове заняття
· Робота в групах
— Для того щоб гідно зустріти гостей, потрібно підготуватися.
1-ша група. Прикрасити вінок квітами та стрічками. (Заготовки:
квіти, листочки, стрічки, готовий шаблон віночка.)
2-га група. Оздобити рушник. (Заготовки: шаблон
рушничка, геометричні фігури; орнамент із геометричних фігур.)
3-тя група. Виготовити кошик зі смачними подарунками.
(Заготовки: шаблон кошика, фрукти, ягоди.)
4. Теми для щоденника вражень
□ Сьогодні я дізнався(лася)...
□ Моя Батьківщина — це...
□ Я передам привіт із України.
Немає коментарів:
Дописати коментар