понеділок, 3 вересня 2012 р.

Урок № 10 Робочий рядок, його складові частини. Письмо похилих ліній


Урок 10 (письмо)
Тема. Робочий рядок, його складові частини. Письмо похилих ліній
Мета: вчити першокласників писати різні види ліній, орієнтуватися на сторінці зошита, ви­конувати вказівки під час письма; закріплювати знання учнів правильно розміщувати на парті зошит під час письма та малювання, рівно сидіти під час письма, правильно тримати ручку, олівець; вчити працювати самостійно, у парах; розвивати увагу, уяву, мовлення, дрібну моторику; формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати бережливе ставлення до письмового приладдя, любов до школи.
Обладнання: плакат «Сиди правильно під час письма», картинки, на яких зображено предмети, що відповідають на питання хто?, що?
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Вступне слово вчителя
— На минулому уроці письма ми вчилися бути ввічливими. Да­вайте ще раз повторимо, що необхідно пам’ятати, щоб тебе вважа­ли культурною людиною. (Відповіді учнів.)
— Я вітаю вас з тим, що розпочався урок письма.
2 Повторення правил правильної посадки під час письма(за плакатом «Сиди правильно під час письма»)
3 Повторення правил положення зошита на парті під час письма, малювання
4 Повторення правила тримання ручки
Учитель просить дітей на рахунок раз рівно сісти, на рахунок два правильно розмістити зошит на парті, на рахунок три — правильно взя­ти ручку в руку. (Таку практику можна використовувати на кожному уроці.)
5 Вправи з ручкою
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ми продовжуватимемо вчитися писати похилі, а та­кож ламані лінії.
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Гра «Який у мене настрій?»
За мімікою вчителя учні намагаються вгадати, який настрій пе­редає обличчя. Можна запропонувати учням пограти в парах.
2 Робота з цікавим завдання у «Прописах» (с. 10)
— Роздивіться обличчя казкових героїв.
— Як ви вважаєте, який настрій вони передають? Яке з них усміхнене, яке — зле, а яке — сумне? Чому ви так вирішили?
— Домалюйте обличчя по пунктирній лінії.
3 Робота у «Прописах» (с. 10)
1) Повторення назв ліній сітки зошита
Учитель показує на дошці лінії сітки зошита, учні називають їх.
2) Аналіз завдання першого рядка
— Що ви бачите на першому рядку? (Прямі довгі лінії)
— Зверніть увагу, що за довжиною ці лінії однакові, але почи­наються в різних місцях.
— Звідкіля починається перша лінія? (З верхньої міжрядкової лінії)
— Де вона закінчується? (На нижній лінії робочого рядка)
— Де починається друга довга пряма лінія? (На верхній лінії робочого рядка)
— Де вона закінчується? (На нижній міжрядковій)
Алгоритм написання довгих прямих ліній (перший рядок, с. 10)
— Пишемо на рахунок раз.
3) Аналіз завдання другого рядка
— Зверніть увагу на другий рядок.
— Які лінії ви там бачите? (Короткі та довгі похилі лінії)
Алгоритм написанняпрямих ліній різної довжини (другий рядок, с. 10)
— Пишемо на рахунок раз.
Фізкультхвилинка
Учні ставлять лікті на парту. Виконують обертання кистей рук у різ­них напрямах.
Над землею сонечко покотилось,
Наче дивне колесо закрутилось.
Але враз за хмароньку зачепилось.
От у другу сторону покотилось.
Так каталось сонечко, так котилось,
Поки натомилось і зупинилось.
4) Аналіз завдання третього рядка
— Роздивіться, будь ласка, що написано на третьому рядку ва­шого зошита? (Ламану лінію)
— Зі скількох елементів складається ця лінія? (З двох)
— Дайте характеристику кожному елементу. (1 — пряма ко­ротка лінія, 2 — пряма коротка похила лінія)
Алгоритм написання ламаної лінії (Третій рядок, с. 10)
5) Аналіз завдання четвертого рядка
— Порівняйте ламану лінію, що написана на третьому рядку, з тим, що ми бачимо на четвертому рядку. (Перший елемент — довга пряма лінія, другий — однаковий)
Алгоритм написання ламаної лінії (Четвертий рядок, с. 10)
Працюємо під рахунок раз, два.
Пальчикова гімнастика
Вказівний на ручці правій
Вів всіх пальчиків в похід,
Середній братик ніс рюкзак,
Безіменний йшов просто так,
А мізинчик став всім грати,
Запросив всіх танцювати.
Раз-два-три-чотири-п’ять —
Гей, виходьте танцювать!
6) Самостійна робота учнів на останньому рядку
V. Робота за матеріалами уроку читання
Вправи на закріплення вміння ставити питання до слів — назв предметів
1 Відгадування загадок
Ось вона яка —
Розбійниця морська!
Всіх би проковтнула
Зажерлива (хто?)… (акула).
• Жовтошкірий, запашний,
Тане в ротику він,
Для дітей улюблений,
Що це?.. (Апельсин).
• Не стулить і на мить очей,
Вночі полює на мишей,
Зате удень відпочива.
Ні, це не кішка, а… (хто?) (сова).
• По траві повзла змія,
Налякався добре я!
Від гадюки біг чимдуж,
А то виявився… (хто?) (вуж).
• Навесні гулять виходить і пшеничні зерна
Висіває він ретельно у колгоспну землю.
І хоч сильний, але має лагідний характер.
Кожен добре його знає, це, звичайно… (що?) (трактор).
2 Постановка запитання до слів — назв предметів
Учитель показує картинки із зображеннями предметів, а учні ставлять запитання до слів — назв.
3 Гра «Слово заблукало»
• Школа, дзвінок, парта, учень, книжковий, зошит, олівець.
• Осінь, листя, тихо, вітер, дощ, листопад, вересень, жовтень.
• Мама, тато, сестра, брат, бабуся, дідусь, люблю, родина.
VI. Підсумок уроку
— Який настрій у вас на кінець нашого уроку?
— А який настрій сьогодні на вулиці?
— Обведіть малюнок за пунктиром на с. 10. Розфарбуйте той, що відповідає сьогоднішній погоді.
— Чого навчилися на уроці?
     — Що викликало труднощі?



Немає коментарів:

Дописати коментар