Урок 100 (письмо)
Тема. Письмо великої букви З («зе»). Письмо слів із пропущеними літерами
Мета: навчити писати велику букву З («зе»), склади, слова з нею,
збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння аналізувати структуру
букви, порівнювати її з іншими буквами, увагу, спостережливість, кмітливість,
зв’язне мовлення; виховувати охайність при письмі та дотримання норм
каліграфічного письма, бережливе ставлення та любов до природи.
Обладнання: картки з друкованими та рукописними буквами, предметні малюнки: лозина,
кизил, зошит з навчання грамоти, плакат «Правильно сиди під час письма», картки
з завданнями.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1 Чистомовка
За-за-за — в лузі паслася …коза.
Зу-зу-зу — я їй сіна …привезу.
Зе-зе-зе — по стежині вуж … повзе.
Зи-зи-зи — до дітей своїх повзи.
2 Гра
«Впіймай звук»
Зійди,
зіронько-зірнице,
Золотава
зорянице,
Завітай
до нас в долину,
Засіяй
хоч на хвилину,
Бо
згубились зайченятка
І не
можуть знайти татка.
Л. Вознюк
3 Словникова робота
• Зірниця — те саме, що зірка.
• Золотава — кольору золота.
• Завітати — зайти до кого-небудь, відвідати когось.
4 Гра «Добери слова»
— А хто скучив за Дідом-Буквоїдом?
5 Звуко-буквений аналіз слова Ліза
6 Повторення вивченого на уроці читання
висловлювання
Буква «зе» на письмі може позначати два
приголосних звуки: твердий [з] і м’який [з′].
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
— На цьому уроці письма ви навчитесь писати велику літеру З («зе»), а також
склади і слова з нею.
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Демонстрування та порівняння друкованої
літери з відповідною їй писаною, з раніше вивченими літерами
2 Повторення правил сидіння за партою,
вимог щодо того, як тримати ручку і розміщувати зошит під час письма
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину
тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в
зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на
ширину долоні. (Розглядання плаката.)
Розміщення зошита на парті
— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притримуйте його.
(Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
Як тримати ручку під час письма
— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту.
Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вказівним, середнім, але
писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець,
підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на
відстані ширини вказівного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу
увагу на ліворуких дітей.)
3 Показ і пояснення вчителем написання
букви на дошці
Велика буква З («зе») складається з двох
правих півовалів (верхнього меншого і нижнього більшого).
Алгоритм написання великої букви З («зе»)
(див. с. 445)
Зошит свій я розгортаю
І похило покладу,
Ручку правильно тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
Алгоритм написання великої букви З («зе»)
4 «Письмо» в повітрі
Пальчикова гімнастика
КОЗА
Вихідне
положення: вказівний палець та мізинець випрямити. Середній та безіменний —
притиснути великим пальцем до долоні. Спочатку вправу виконувати кожною рукою
по черзі.
На галявині в лісу.
Дід Трохим пасе козу.
Потім можна виконувати вправу обома руками, імітуючи козла та козу.
Йде коза у хлів мерщій,
А козел — назустріч їй.
V. Робота в зошиті (с. 61)
1
Письмо елементів букви по пунктирах зразка
2
Письмо по пунктирах самостійно
Фізкультхвилинка
Клас принишк,
Настала тиша.
Вже ніхто нічого не пише.
Треба паузу зробити,
Щоб здоров’ячко зміцнити.
|
Стали, сіли, сіли, стали,
Поробили різні вправи.
На сусіда подивились,
Усміхнулись, звеселились,
Й до роботи знову взялись.
|
3 Письмо рядка букви самостійно
4 Письмо слів (звертається увага на
з’єднання букви з іншими буквами)
5 Письмо речень
VI. Узагальнення та систематизація
вивченого
1 Робота над віршем у зошиті (с. 61)
— Послухайте вірш. У яких словах вживається
буква з («зе»)?
Зоя і Зіна
Знайшли лозини.
Лозина до лозини
І зроблено корзини.
|
Зоя і Зіна
Взяли корзини,
Стали завзято
Кизил збирати.
Г. Бойко
|
2 Словникова робота
• Лозина — народна назва деяких кущових
порід верби.
• Кизил — рослина або деревце з жовтими
квітками та їстівними ягодами.
3 Бесіда за змістом вірша
— Про кого віршик?
— Що робили дівчатка?
— Чому слова Зоя і Зіна написані з великої літери?
4 Розфарбовування малюнка в зошиті
5 Спишіть і вставте пропущені букви (робота
з картками)
..ила, ні.., ..іно, ..авук, м..ска, ..кула,
..кол, ..ак, ..оса, ..оза, віно..,..іти, ..ім, са.., ..орква, ласті..ка,
..рава, ..авка, ли..ка.
VII. Підсумок уроку
— Яку букву навчилися сьогодні писати?
— Чи важко було писати цю букву?
— Які слова з цією літерою ви писали?
Немає коментарів:
Дописати коментар