пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 101 Повторення вивчених букв, їх звукових значень. Читання тексту «У зоопарку». Урок-подорож


Урок 101 (читання)
Тема. Повторення вивчених букв, їх звукових значень. Читання тексту «У зоопарку». Урок-подорож
Мета: закріплювати знання про звукове значення букв, удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-складовий аналіз слів, збагачувати словниковий запас учнів, виробляти
в дітей навички читання зв’язного тексту; розвивати уяву, навички виразного читання, увагу, мислення, фонематичний слух, пізнавальний інтерес, спостережливість; вихо­вувати любов до читання, шанобливе та бережливе ставлення до природи, тварин, бажання працювати.
Обладнання: предметні малюнки (лев, орел, мавпеня, крокодил, вовк), складова таблиця, схема для читання слів.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми уроку та мотивація
навчальної діяльності учнів
— Сьогодні урок у нас буде незвичайний — ми здійснимо мандрівку до зоопарку, дізнаємося, які звірі там проживають, та водно­час згадаємо всі букви, які ми вивчили.
III. Основна частина
— Сьогодні зранку я отримала листа від жителів зоопарку, у якому знаходяться завдання. Виконавши їх, ми отримаємо пере­пустки до зоопарку і познайомимося з його жителями. А от хто на­діслав мені ці завдання, ви дізнаєтеся, відгадавши загадки.
1 Робота над загадками (супроводжується демонструванням предметних малюнків)
Пазуристий він, гривастий,
Як збирається напасти.
Рявкне — ох, і любий рев…
Відгадали? Так, це… (лев).
• На скелі він будує дім,
І не боїться жити в нім —
Два могутні крила
У господаря… (орла).
• Всіх він любить незрадливо.
Хто б до нього не ходив.
Здогадались? Це наш Гена,
Це наш Гена… (Крокодил).
На дереві грається,
Угору піднімається.
На хвостику гойдається.
І зветься це малятко
Веселе… (мавпенятко).
• Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами.
Весь, як є,— жорстока лють,
Очі так її і ллють.
Зачаївся ось, примовк
Грізний звір цей, звісно,…
(вовк).
2 Робота в зошитах (друкування слів-відгадок)
3 Бесіда
— З чого складаються слова? (Зі звуків)
— Які дві групи звуків є в нашій мові? (Голосні та приголосні)
— Чим голосні звуки відрізняються від приголосних? (Голосні звуки вимовляються без перешкод, а при вимові приголосних зву­ків є перешкоди: зуби, губи, язик.)
— Наведіть приклади голосних та приголосних звуків.
4 Завдання від Мавпеняти (гра «Хто більше?»)
— Доберіть слова зі звуками [з], [з′].
Фізкультхвилинка
Трішки ми попрацювали,
Сили наші підупали.
Треба нам би відпочити —
Свої сили відновити.
Руки вгору, руки в боки,
І ще декілька підскоків.
Руки вгору, руки вниз —
До навчання знов берись.
5 Завдання від Орла (утворення та читання складів)
6 Завдання від Вовка (скласти і прочитати слова)
7 Завдання від Лева (творче завдання — кросворд)
1-ша команда
По горизонталі:
3. Тварина з довгим хоботом і коротким хвос­тиком. (Слон)
По вертикалі:
1. Пора року. (Весна)
2. Час, коли треба прокидатися. (Ранок)
По горизонталі:
1. Нагорода, подарунок. (Приз)
По вертикалі:
1. Професія людини, що випікає хліб. (Пекар)
2. Його відчуваєш носом. (Запах)
IV. Робота з Букварем (с. 72–73)
Робота над текстом «У зоопарку»
1 Читання тексту вчителем
— Кого зустріла Зіна в зоопарку?
2 Словникова робота
• Відвідали — побували.
• Кумедні — цікаві.
• Позирали — дивилися.
• Клекотати — видавати переривчастий звук (про деяких вели­ких птахів).
3 Напівголосне читання тексту учнями
Фізкультхвилинка
Що ж, мабуть, прийшла пора
Трохи відпочити.
Хочу на фізкультхвилинку
Всіх вас запросити.
Раз — підняли руки вгору,
Два — нагнулися додолу.
Руки в боки.
Повернулись, повернулись
І вправо, і вліво,
Щоб нічого не боліло.
Раз, два, три, чотири!
Набираємося сили.
Повернись, повернись,
До сусіда посміхнись.
4 Вибіркове читання
5 Робота над виразністю
— Як потрібно читати останнє речення тексту? Чому?
V. Підсумок уроку
— З якою буквою ви ознайомилися?
— Які звуки вона може позначати на письмі?
— Чого навчилися?
— Що найбільше сподобалось?

презентація до уроку 101 by aleksandrovka1986

Немає коментарів:

Дописати коментар