пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 102 Письмо вивчених букв, слів із вивченими літерами, речень за аналогією. Творчі вправи


Урок 102 (письмо)
Тема. Письмо вивчених букв, слів із вивченими літерами, речень за аналогією. Творчі вправи
Мета: збагачувати словниковий запас дітей, повторити правила написання слів з великою буквою; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, складати речення, записувати слова і речення під диктовку, складати речення за схемою; розвивати увагу під час списування з друкованого тексту, фонематичний слух, образне мислення та мовлення; виховувати в дітей охайність при письмі.
Обладнання: схеми для читання складів та слів, плакат «Правильно сиди під час письма», картки для роботи по варіантам, схеми до речень.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Бесіда
— Які бувають звуки? (Голосні і приголосні)
— Наведіть приклад голосних звуків.
— Наведіть приклад приголосних звуків.
— Чим позначаються звуки на письмі? (Буквами)
2 Утворення та читання складів
3 Утворення та читання слів
4 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й розташовувати зошит під час письма
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступ­нею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз
так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгля­дання плаката.)
Розміщення зошита на парті
— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притри­муйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
Як тримати ручку під час письма
— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вка­зівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказів­ного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)
5 Каліграфічна хвилинка
1) Запис під диктовку букв: а, у, м, в, н, р, і, т.
2) Запис буквосполучень: ам, во, ні, ум, ни, ав, ім.
Звертається увага на поєднання букв між собою.
3) Запис слів: Анна, Аліна, Ніна, мама, Інна.
III. Повідомлення теми та завдань уроку
— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про раніше вивчені букви, згадаємо, як вони пишуться, поєднуються між собою та ви­конаємо багато цікавих вправ.
IV. Робота над матеріалом уроку
1 Гра «Кому — що?» (робота на картках)
— У кожного з вас на парті є картки, на яких записані слова. Ви маєте поєднати стрілочками першу колонку слів з другою.
Варіант 1
Варіант 2
Борису
Зубру
Буслу
Сіно
Бабку
Жабу
Абетку
У тигра
У гуски
У корови
У лева
лапи
роги
кігті
грива
— Складіть з одним словосполученням речення і запишіть його.
2 «Яке слово зайве?»
Коса, косар, косити, квітка, косила.
— Яке з даних слів зайве? Чому?
3 Звуко-буквений розбір слова квітка (усно)
Фізкультхвилинка
Ми писали, ми трудились,
Наші рученьки втомились.
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім’яти.
Руки кілька раз тріпнемо
І писати знов почнемо.
Відпочивши, дружно враз
Приступив до праці клас.

4 Робота на картках
Варіант 1
— Вставити потрібну букву.
Вар..а, мар..а, ко..ик, пло..ик, ро..ик, міс..ок, кві..и, пас..а, міс..о.
Варіант 2
— З’єднати слова з тими буквами і буквосполученнями, яких не вистачає у слові.
Зір..а
Роз..
Ва..а
Ваз..
ум
к
он
з
5 Скласти схеми до поданих речень
З дерев восени падав лист.
Тато та Петрик гуляли в парку.
Лиска хотіла викрасти півника.
V. Узагальнення та систематизація вивченого
1 Робота за варіантами за картками
Варіант 1
— Виписати слова з буквою «ес».
Іван, мама, сила, сіно, мило, слон, слова, вона, слива, мова.
Варіант 2
— Виписати слова з буквою «пе».
Липа, півник, млин, мавпа, сум, сапа, Панас, масив, пісок,вулик.
Варіант 3
— Виписати слова з буквою «ка».
Ліки, лісок, вода, санки, сніг, малина, сумка, синок, син, вуси, мама.
Варіант 4
— Виписати слова з буквою «де».
Весна, лід, ліс. Садівник, вода, дерево, пенал, тварина.
Фізкультхвилинка
Ми в стрункі стаєм рядки,
Розправляєм гілочки.
(Руки витягнути перед собою.)
Ледь зіп’ялись з корінців,
Дістаємо промінців.
(Руки підняти вгору.)
Ми стискаєм їх вогонь
В зелені своїх долонь.
(Стиснути кулачки.)
Хилять свіжі вітерці
Вліво-вправо стовбурці.
(Нахили тулуба.)
Ще й верхівки кожен ряд
Нахиля вперед-назад.
(Вправи для шиї.)
2 Робота з деформованим текстом
ниПівки Ватинлен ат синаВали ростивили нипівки. тиКві росвили ві­сикра. ниВо линеспри нипівки міма і вітато.
3 Добір речень до схем з тексту «Півники»
VI. Підсумок уроку
— Що сьогодні робили на уроці?
— Що вдалося зробити одразу?
— Під час виконання якого завдання виникли труднощі?

Немає коментарів:

Дописати коментар