пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 105 Закріплення знань про букву ь (м’який знак)


Урок 105 (читання)
Тема. Закріплення знань про букву ь (м’який знак)
Мета: удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів, читати склади, слова з буквою ь (м’який знак), збагачувати словниковий запас учнів, ви­робляти в дітей навички читання зв’язного тексту; розвивати уяву, літературно-творчі
здібності, навички інтонування окличних речень, увагу, мислення, фонематичний слух, пізнавальний інтерес; виховувати естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, бажання працювати.
Обладнання: предметні малюнки, схеми та звукові моделі для читання слів, картки із завданнями.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
— На які дві групи поділяються звуки в українській мові?
— Чим відрізняються голосні звуки від приголосних?
— Наведіть приклади голосних звуків.
— Наведіть приклади приголосних звуків.
III. Повідомлення теми та мотивація діяльності
— Сьогодні на уроці ми будемо виконувати різні вправи з літе­рою…, а з якою саме, ви здогадаєтесь із загадки.
Я — не літера нова.
Я пом’якшую слова.
А у слові «олівець»
Забігаю аж в кінець.
Г. Чубач
— Так, правильно! Сьогодні ми закріпимо наші знання про літе­ру м’який знак.
IV. Робота над матеріалом уроку
1 Повторення вивченого правила
— А що ви можете сказати про м’який знак?
Буква ь (м’який знак) звука не позначає, але впливає на м’якість попереднього приголосного.
— Наведіть приклади слів з м’яким знаком на кінці, у середині слова.
2 Утворення слів
— Попрацюємо з м’яким знаком. У цьому нам допоможе Дід-Буквоїд.
(Сіль, руль, даль, міль, біль, шаль, роль, жаль, нуль)
(День, тінь, лінь, пень, кінь, синь, рань, лань)
3 Загадка
У чистім полі він росте:
На високих ніжках,
В зелених панчішках,
Квіточки блакитні,
Оченьки привітні. (Льон)
4 Бесіда про льон
— Отже, про що була загадка? (Про льон)
— Що це? (Рослина)
— Де вона росте? (У полі)
— Опишіть її.
5 Звуко-буквений розбір слова-відгадки
Фізкультхвилинка
Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!
Час прийшов нам спочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки,
Як зайчата — скоки-скоки!
Десять! Дев’ять! Вісім! Сім!
Час за парти нам усім.
6 Добирання до поданих слів відповідних звукових моделей
V. Робота в зошитах
— Давайте надрукуємо в зошитах ці слова. Будемо друкувати в два стовпчики. В перший — ті слова, у яких немає м’якого знака, а в другий — в яких є м’який знак.
VI. Узагальнення та систематизація знань
1 Гра «Утвори нове слово» (робота на картках)
 Даль — (ме)… даль
руль — (пат)…руль
роль — (па)…роль
рись — (бо)…рись
мідь — (вед)…мідь
вісь — (по)…вісь
2 Метаграми
Готуй із мене кашу, плов,
У суп насипте трішки.
Коли ж м’який припишеш знак,
Страшенна буде кішка! (Рис — рись)
• Знак м’який — мов чарівник:
Він з’явивсь, а син - то зник! (Син — синь)
Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
VII. Робота з підручником
1 Розгляд ілюстрації
— Що та кого зображено на малюнку?
— Що вони роблять?
— Який день зображено на малюнку? (Ясний)
— Яка пора року?
2 Робота над текстом «На ставку» (с. 75)
1) Читання тексту вчителем
— Де рибалили дідусь і Василько?
2) Словникова робота
Вудка — знаряддя для ловіння риби.
Красень — гарний.
3) Бесіда за текстом
— Про кого розповідається у тексті?
— Що вони робили?
— Де знаходилось місце їх рибалки?
4) Напівголосне читання тексту учнями
5) Вибіркове читання
— Довго чекали герої, щоб піймати рибу? (Ні)
— Знайдіть це місце в тексті і прочитайте.
6) Робота над виразністю
— Подивіться на останнє речення. Чим воно відрізняється від інших? (У кінці цього речення стоїть знак оклику.)
— Як слід читати такі речення?
— Прочитайте.
VIII. Підсумок уроку
— З якою буквою ми ознайомилися?
— Які звуки вона позначає?
— Чого навчилися?
— Що найбільше сподобалось?

презентація до уроку 105 by aleksandrovka1986

Немає коментарів:

Дописати коментар