субота, 8 вересня 2012 р.

Урок № 111 Повторення вивченого про букви Б, б («бе») та звук [б]. Формування навичок читання на основі тексту «Білки»


Урок 111 (читання)
Тема. Повторення вивченого про букви Б, б («бе») та звук [б]. Формування навичок читання на основі тексту «Білки»
Мета: закріпити знання про букви Б, б («бе») та її звукове значення; формувати навички читання; розвивати усне мовлення учнів; виховувати бережливе ставлення до тварин.
Обладнання: предметні малюнки тварин, дерева, телеграма, картка з буквами Б, б («бе»), картки із завданням від звірів, торбинка із горішками, картка зі словами в колонках, картки зі словами для словникової роботи та їх значеннями, для індивідуального користування — фішки для позначення звуків.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Дзвінко пролунав дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож сідайте всі в рядок —
Починається урок.
II. Повторення вивченого матеріалу
1 Бесіда
— З якою буквою ми ознайомилися на минулому уроці? (Із бук­вою «бе»)
— Який звук позначає ця буква на письмі? ([б])
— Назвіть слова з цією буквою. (Білка, бинт, бік, зуб...)
Учитель вивішує малюнки слів.
2 Звуко-буквений аналіз деяких слів
Окремі учні роблять його на дошці, решта — викладає на партах, учи­тель контролює.
(Банан, білка, баклажан, зуб)
III. Мотивація навчальної діяльності
На дошці — п’ять дерев з малюнками, перегорнутими до дошки. На одному з них — малюнок білочки.
— Сьогодні зранку до школи прийшла телеграма. Її прислали звірі з казкового лісу. Вони звертаються до вас, діти, з проханням знайти Білочку, яка заховалася на одному із дерев на галявині. До­поможемо їм? (Так)
— Але шлях у лісі складний, а допомагати нам будуть різні зві­рі, які живуть там. Вони будуть приносити нам завдання, і лише один із них знає, на якому дереві сховалася Білочка.
IV. Повідомлення теми і мети уроку
— Що ж, вирушаймо у дорогу. А темою сьогоднішньої подорожі буде повторення вивченого про букви Б, б та звук [б]. Ми будемо по­казувати звірям, як ми вміємо читати, гарно висловлювати свою думку і міркувати.
V. Робота над матеріалом уроку
1 Бесіда
— Хто знає, які звірі живуть у лісі? (Ведмідь, лисиця, вовк…)
— Відгадайте загадку — і дізнаєтеся, хто перший прийшов нам на допомогу.
Сірий, зубастий,
По полю блукає,
Ягнят шукає. (Вовк)
— Правильно. Вовк приніс нам завдання. Він хоче перевірити, як ви вдома читали текст «Великі друзі».
2 Читання учнями тексту «Великі друзі» (Буквар, с. 77)
— Вовчик вас хвалить і говорить, що ви добре приготували чи­тання тексту. Давайте запитаємо у нього, чи знає він, за яким дере­вом сховалася Білочка. (Запитання дітей.)
— Вовчик не знає, де Білочка. Але знає точно те дерево, де біло­чки не може бути. Каже, що нам потрібно пройти трішки далі. (Учитель знімає одне дерево з дошки.)
Вирушаймо в дорогу. Назустріч нам іде інший звір, а який саме, відгадайте.
Влітку любить полювати,
А узимку — в лігві спати.
Як зачує він весну,
Прокидається від сну. (Ведмідь)
— Так, це Ведмедик. І він також має для нас завдання. (Учи­тель вивішує на дошку колонки слів із Букваря, с. 78.)
Брели
Брести
Побрести
Побродити
Брід
Бавились
— Давайте правильно прочитаємо ці слова.
3 Читання слів учнями
4 Словникова робота
— Які слова вам незрозумілі? (Відповіді учнів.)
• Брід — мілке місце річки, озера, де можна перейти чи переїхати на протилежний берег.
• Бродити — повільно ходити без певної мети; блукати.
• Бавитися — гратися в якусь гру; розважатися, весело проводи­ти час.
— Ведмедик хоче, щоб ви склали з цими словами речення.
5 Складання речень з деяким словами (на вибір учителя)
Ми довго бродили дрімучим лісом.
Мій братик з Оленкою бавилися на подвір’ї.
— Ведмедик дякує вам за добру роботу і забирає ще одне дерево.
— Ще один наш помічник — це дивний звірок, круглий, мов клубок, голки в нього стирчать, спробуй його взяти. Хто це такий? (Їжачок)
— Їжачок пропонує нам пограти в гру «Швидкий ротик», ви­вчити скоромовку про його близьких друзів. Він хоче подивитися, чи вмієте ви правильно промовляти слова, не заплутуючись.
Скоромовка записана на дошці.
Бурі бобри брід перебрели,
Забули бобри забрати торби.
6 Розучування скоромовки
— Ми трішечки стомилися, тому Їжачок, дякуючи нам, приби­рає одне дерево і пропонує нам відпочити.
7 Фізкультхвилинка
Щось втомились ми сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки,
І зроби чотири скоки.
Ось так, ось так, ось так!
Плесніть у долоньки раз.
За роботу! Все гаразд.
— І прийшов час, щоб зустріти останнього нашого лісового жи­теля.
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
А зовуть її… (лисиця).
— Лисичка хоче подивитися, чи вміємо ми правильно інтонува­ти речення і відповідати на питання. А щоб нам легше було відпо­відати на ці запитання, Лисичка намалювала нам малюнок.
8 Робота за підручником (с. 78)
Читання учнями питальних речень і добір повної відповіді до них, ко­ристуючись малюнком Лисички.
— За вашу гарну працю Лисичка прибирає останнє дерево. (За­лишається дерево, де знаходиться Білочка.)
— Ось ми і знайшли Білочку! Вона так довго чекала на нас, що встигла змерзнути. Хвостата захотіла додому. А де її дім і як по­трібно ставитися до білочок, ми дізнаємося, прочитавши текст «Білки» в Букварику на с. 78–79.
9 Читання тексту «Білки» вчителем
— Що наказав не робити дідусь дітям?
— Де знаходиться дім білки?
10 Словникова робота
Бавилась
дітвора
кинулись
заборонив
11 Самостійне читання тексту учнями
Учитель звертає увагу на ті речення, де стоїть знак оклику.
12 Читання «ланцюжком»
13 Вибіркове читання
— Хто бавився у лісі?
— Де зникли білки?
— Що крикнув Борис?
— Що заборонив дідусь?
— Білочка дякує нам за роботу і пропонує розвинути своє мис­лення, розгадуючи ребуси.
VI. Підсумок уроку
— Яку букву ви повторювали на уроці?
— Який звук позначає ця буква на письмі?
— Де ми сьогодні подорожували?
— Які звірі нам зустрічалися на шляху?
— Кого ми шукали? Доберіть слова, які описують цього звіра.
— Білочка дякує за те, що ви знайшли її, за вашу гарну роботу і хоче подарувати вам найдорожче, що є у неї,— те, що вона збира­ла, готуючись до зими. Це, звісно, горішки. (Учитель роздає з тор­бинки дітям горішки.)

презентація до уроку 111 by aleksandrovka1986

Немає коментарів:

Дописати коментар