Урок 112 (письмо)
Тема. Письмо великої букви Б («бе»),
складів, слів із нею
Мета: навчити учнів писати велику букву Б («бе»),
з’єднувати її з іншими буквами у склади та слова; закріплювати вміння робити
звуковий аналіз слів; розвивати усне мовлення, фантазію; виховувати любов до
читання казки.
Обладнання: малюнок із зображенням Буратіно, картка з
великою буквою Б («бе»), прописи В. Федієнко (ІІ частина), солодощі,
ключики, плакат «Сиди правильно, коли пишеш».
Хід уроку
I. Організаційний момент
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше, клас,
Попрацюєм всі старанно,
Щоб пройшов урок немарно.
II. Повторення вивченого матеріалу
1 Повторення вивчених букв
Учитель на дошці пише елементи букв.
— Подивіться на дошку, що ви бачите? (Елементи букв) Назвіть
рядкові букви, які ми вивчили, що мають такі елементи.
—
Молодці! Ви добре впоралися з цим завданням. Ви добре знаєте, з яких елементів
складаються букви. Ви отримуєте ключик. (Учитель вручає найактивнішим учням
ключики й уточнює, що той, хто більше збере їх, отримає солодкий приз.)
— Яку букву ми повторювали на уроці читання? (Букву
(«бе»))
— Який звук позначає ця буква на письмі? ([б])
2 Гра «Слова
з буквою»
— Пограємо в гру «Слова з буквою б (“бе”)».
Учні називають слова з буквою б («бе») і
місце їх розташування. Виграє той, хто назве більше слів з цією буквою.
Учитель роздає найактивнішим учням ключики.
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
— Сьогодні до нас на урок завітав дуже незвичайний гість.
А хто він, дізнаєтеся, прочитавши криптограму, починаючи з великої букви.
(Буратіно)
— Героєм якої казки є Буратіно? (Казки «Золотий ключик»)
— Що ви знаєте про Буратіно? (Він нестриманий, у всьому зацікавлений,
кумедний…)
— Ви
знаєте, що Буратіно поміняв свій Буквар на квиток, щоб піти на виставу. Буратіно
так нічого і не навчився. І за його навчання взялася Мальвіна. Ось так він і
потрапив до школи Мальвіни, яка задає йому дуже багато завдань, одне з яких —
навчитися писати своє власне ім’я. Буратіно вирішив прийти сьогодні до нас на
урок, щоб попросити у вас допомоги у виконанні такого завдання. Він впевнений,
що для вас це буде дуже просто.
Допоможемо Буратіно? (Так)
— З якої букви пишеться ім’я Буратіно? (З великої)
— А чи вміємо ми її писати? (Ні)
IV. Повідомлення
теми і мети уроку
— Сьогодні ми навчимося писати велику букву Б («бе»),
склади і слова з нею. Повторимо разом з Буратіно звуковий аналіз слів.
V. Вивчення
нового матеріалу
1 Звуковий аналіз слів
— Перше завдання, яке отримав Буратіно,— це звуковий аналіз
слів, який він буде виконувати разом з вами.
Вам потрібно з’єднати предмети з відповідними звуковими
схемами.
Учитель
вручає ключики учням.
2
Повторення правил сидіння за партою, вимог до положення зошита,тримання ручки
— Настав час, якого чекали ви і дуже чекав Буратіно: ми
ознайомимося із написанням великої букви Б. Але перед цим ми згадаємо, як
потрібно сидіти за партою, класти зошит, тримати ручку. (Учні розглядають плакат «Сиди правильно,
коли пишеш» і розказують правила.)
3
Розгляд друкованої і рукописної букв Б («бе»), їх порівняння
— Велика буква Б («бе») складається з трьох елементів:
довгої прямої лінії з заокругленням унизу вліво, короткої прямої горизонтальної
лінії, що починається із заокруглення, і правого півовала.
— Що нагадує вам велика буква Б («бе»)? (Відповіді учнів.)
4
Повторення назв ліній сітки зошита
— Згадайте, як називаються лінії, потрібні для написання
цієї букви. (Верхня міжрядкова лінія, нижня і верхня рядкова)
5 Пальчикова гімнастика
ЧОВНИК
Ми на
човнику гойдались,
Раз —
угору, раз — униз.
Ми
під мостом пропливали.
Покатались — зупинись!
Вигнуті долоні тильним боком уверх розхитуються, потім
перевертаються долонями догори і, нарешті, спокійно кладуться на стіл.
ГАРМОШКА
Антошко, Антошко,
Неси свою гармошку:
Швидко пальцями заграй,
Кнопочки перебирай.
Долоні лежать на столі, пальці то
зводяться, то розводяться. На останній рядок б’ють кінчиками пальців по столу.
6
Інструктаж щодо написання
Алгоритм написання великої букви Б («бе»)
Пишемо під рахунок раз-і, і-два, і-три-і.
7 «Письмо» великої букви Б («бе») у повітрі
(тричі)
8 Робота у зошиті (прописи, с. 7)
1) Аналіз написання елементів на першому
рядку.
2) Другий рядок — з коментуванням учнів по
черзі.
3) Третій рядок — самостійно.
У цей час учитель ходить класом і від імені
Буратіно роздає ключики за кожний безпомилково написаний учнями рядочок.
9 Фізкультхвилинка
— Ми трішки попрацювали, треба тепер і відпочити.
Ми
писали, ми трудились,
Наші
рученьки втомились.
А щоб
гарно написати,
Треба
пальці розім’яти.
Руки
кілька раз тріпнемо
І
писати знов почнемо.
Відпочивши,
дружно враз
Приступив до праці клас.
10 Аналіз написання слова Борис
На дошці зашифроване слово.
—
Буратіно приготував нам на дошці завдання. Ми повинні розшифрувати слово, яке
знаходиться на дошці.
1)
Читання слова.
2) Промовляння його по складах.
3) Запис учителем на дошці.
4) Запис учнями у зошит.
11
Робота над реченням
— Прочитайте речення, яке приготував Буратіно.
12
Словникова робота
Бориспіль — місто під Києвом, у якому знаходиться великий
аеропорт.
13
Аналіз речення
— Скільки слів у реченні? (Три)
— Які розділові знаки є в цьому реченні? (Тире, крапка)
— Як пишемо перше слово в реченні? (З великої букви)
— Як з’єднуються велика буква Б («бе») з буквою о?
(Нижнім з’єднанням)
Учні обводять речення, на другому рядочку пишуть самостійно.
За кожний правильно написаний рядок учитель роздає ключики.
14
Гра «Віднайди слова»
— Буратіно взагалі заплутався у цих всіх буквах. Давайте
допоможемо йому скласти з цих букв слова і запишемо їх. У цьому завданні є
підказка. Кожне окреме слово зашифровано у фігурах одного виду.
На дошці хаотично розкидані різні букви. Діти складають з
них слова. (Одну букву можна використати тільки один раз; слова записуються в
прописах на вільному рядочку.)
(Білка,
рибка, дім, зуб, зима)
Учитель нагадує учням вимоги до написання першої букви у
рядку.
— Ми вже стільки завдань виконали, що Буратіно дуже
стомився, хоче відпочити. І він пропонує свою хвилинку відпочинку.
15 Фізкультхвилинка
Буратіно
потягнувся,
Раз
прогнувся, два прогнувся.
Руки в сторони розвів —
Мабуть,
ключика згубив.
А щоб
ключик той дістати,
Треба
нам навшпиньки стати.
Всі
за парти посідали,
Знову вчитися почали.
16 Списування з друкованого тексту
— Ми всі знаємо, що Буратіно не дуже любить вчитися, він
вже стомися. І тому надрукував ціле речення один словом. Нам потрібно
допомогти йому правильно записати це речення.
1) Читання учнями речення.
2) Виділяння слів у реченні.
3) Запис під диктовку окремого учня.
Учитель контролює процес написання, видає
учням ключики.
VI. Підсумок уроку
— Яку ж букву ви сьогодні вчилися писати на уроці?
— Буратіно дякує за вашу допомогу сьогодні, він нарешті
навчився розбирати слова, писати своє ім’я, речення.
— А чого навчилися сьогодні ви?
— Яке завдання вам найбільше сподобалось?
Підрахунок ключиків. Учитель вручає солодкі сюрпризи від
Буратіно.
Немає коментарів:
Дописати коментар