субота, 8 вересня 2012 р.

Урок № 112 Письмо великої букви Б («бе»), складів, слів із нею


Урок 112 (письмо)
Тема. Письмо великої букви Б («бе»), складів, слів із нею
Мета: навчити учнів писати велику букву Б («бе»), з’єднувати її з іншими буквами у склади та слова; закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів; розвивати усне мовлення, фантазію; виховувати любов до читання казки.
Обладнання: малюнок із зображенням Буратіно, картка з великою буквою Б («бе»), прописи В. Фе­дієнко (ІІ частина), солодощі, ключики, плакат «Сиди правильно, коли пишеш».
Хід уроку
I. Організаційний момент
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше, клас,
Попрацюєм всі старанно,
Щоб пройшов урок немарно.
II. Повторення вивченого матеріалу
1 Повторення вивчених букв
Учитель на дошці пише елементи букв.
— Подивіться на дошку, що ви бачите? (Елементи букв) На­звіть рядкові букви, які ми вивчили, що мають такі елементи.
— Молодці! Ви добре впоралися з цим завданням. Ви добре зна­єте, з яких елементів складаються букви. Ви отримуєте ключик. (Учитель вручає найактивнішим учням ключики й уточнює, що той, хто більше збере їх, отримає солодкий приз.)
— Яку букву ми повторювали на уроці читання? (Букву («бе»))
— Який звук позначає ця буква на письмі? ([б])
2 Гра «Слова з буквою»
— Пограємо в гру «Слова з буквою б (“бе”)».
Учні називають слова з буквою б («бе») і місце їх розташування. Ви­грає той, хто назве більше слів з цією буквою.
Учитель роздає найактивнішим учням ключики.
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
— Сьогодні до нас на урок завітав дуже незвичайний гість. А хто він, дізнаєтеся, прочитавши криптограму, починаючи з великої букви. (Буратіно)
— Героєм якої казки є Буратіно? (Казки «Золотий ключик»)
— Що ви знаєте про Буратіно? (Він нестриманий, у всьому за­цікавлений, кумедний…)
— Ви знаєте, що Буратіно поміняв свій Буквар на квиток, щоб піти на виставу. Буратіно так нічого і не навчився. І за його навчан­ня взялася Мальвіна. Ось так він і потрапив до школи Мальвіни, яка задає йому дуже багато завдань, одне з яких — навчитися писа­ти своє власне ім’я. Буратіно вирішив прийти сьогодні до нас на урок, щоб попросити у вас допомоги у виконанні такого завдання. Він впевнений, що для вас це буде дуже просто.
Допоможемо Буратіно? (Так)
— З якої букви пишеться ім’я Буратіно? (З великої)
— А чи вміємо ми її писати? (Ні)
IV. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми навчимося писати велику букву Б («бе»), склади і слова з нею. Повторимо разом з Буратіно звуковий аналіз слів.
V. Вивчення нового матеріалу
1 Звуковий аналіз слів
— Перше завдання, яке отримав Буратіно,— це звуковий ана­ліз слів, який він буде виконувати разом з вами.
Вам потрібно з’єднати предмети з відповідними звуковими схе­мами.
Учитель вручає ключики учням.
2 Повторення правил сидіння за партою, вимог до положення зошита,тримання ручки
— Настав час, якого чекали ви і дуже чекав Буратіно: ми озна­йомимося із написанням великої букви Б. Але перед цим ми згада­ємо, як потрібно сидіти за партою, класти зошит, тримати ручку. (Учні розглядають плакат «Сиди правильно, коли пишеш» і роз­казують правила.)
3 Розгляд друкованої і рукописної букв Б («бе»), їх порівняння
— Велика буква Б («бе») складається з трьох елементів: довгої прямої лінії з заокругленням унизу вліво, короткої прямої горизон­тальної лінії, що починається із заокруглення, і правого півовала.
— Що нагадує вам велика буква Б («бе»)? (Відповіді учнів.)
4 Повторення назв ліній сітки зошита
— Згадайте, як називаються лінії, потрібні для написання цієї букви. (Верхня міжрядкова лінія, нижня і верхня рядкова)
5 Пальчикова гімнастика
ЧОВНИК
Ми на човнику гойдались,
Раз — угору, раз — униз.
Ми під мостом пропливали.
Покатались — зупинись!
Вигнуті долоні тильним боком уверх розхитуються, потім переверта­ються долонями догори і, нарешті, спокійно кладуться на стіл.

ГАРМОШКА
Антошко, Антошко,
Неси свою гармошку:
Швидко пальцями заграй,
Кнопочки перебирай.
Долоні лежать на столі, пальці то зводяться, то розводяться. На остан­ній рядок б’ють кінчиками пальців по столу.
6 Інструктаж щодо написання
Алгоритм написання великої букви Б («бе»)
Пишемо під рахунок раз-і, і-два, і-три-і.
7 «Письмо» великої букви Б («бе») у повітрі (тричі)
8 Робота у зошиті (прописи, с. 7)
1) Аналіз написання елементів на першому рядку.
2) Другий рядок — з коментуванням учнів по черзі.
3) Третій рядок — самостійно.
У цей час учитель ходить класом і від імені Буратіно роздає ключики за кожний безпомилково написаний учнями рядочок.
9 Фізкультхвилинка
— Ми трішки попрацювали, треба тепер і відпочити.
Ми писали, ми трудились,
Наші рученьки втомились.
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім’яти.
Руки кілька раз тріпнемо
І писати знов почнемо.
Відпочивши, дружно враз
Приступив до праці клас.
10 Аналіз написання слова Борис
На дошці зашифроване слово.
— Буратіно приготував нам на дошці завдання. Ми повинні роз­шифрувати слово, яке знаходиться на дошці.
1) Читання слова.
2) Промовляння його по складах.
3) Запис учителем на дошці.
4) Запис учнями у зошит.
11 Робота над реченням
— Прочитайте речення, яке приготував Буратіно.
12 Словникова робота
Бориспіль — місто під Києвом, у якому знаходиться великий аеропорт.
13 Аналіз речення
— Скільки слів у реченні? (Три)
— Які розділові знаки є в цьому реченні? (Тире, крапка)
— Як пишемо перше слово в реченні? (З великої букви)
— Як з’єднуються велика буква Б («бе») з буквою о? (Нижнім з’єднанням)
Учні обводять речення, на другому рядочку пишуть самостійно. За кожний правильно написаний рядок учитель роздає ключики.
14 Гра «Віднайди слова»
— Буратіно взагалі заплутався у цих всіх буквах. Давайте допо­можемо йому скласти з цих букв слова і запишемо їх. У цьому за­вданні є підказка. Кожне окреме слово зашифровано у фігурах од­ного виду.
На дошці хаотично розкидані різні букви. Діти складають з них слова. (Одну букву можна використати тільки один раз; слова записуються в про­писах на вільному рядочку.)
(Білка, рибка, дім, зуб, зима)
Учитель нагадує учням вимоги до написання першої букви у рядку.
— Ми вже стільки завдань виконали, що Буратіно дуже стомив­ся, хоче відпочити. І він пропонує свою хвилинку відпочинку.
15 Фізкультхвилинка
Буратіно потягнувся,
Раз прогнувся, два прогнувся.
Руки в сторони розвів —
Мабуть, ключика згубив.
А щоб ключик той дістати,
Треба нам навшпиньки стати.
Всі за парти посідали,
Знову вчитися почали.
16 Списування з друкованого тексту
— Ми всі знаємо, що Буратіно не дуже любить вчитися, він вже стомися. І тому надрукував ціле речення один словом. Нам потріб­но допомогти йому правильно записати це речення.
1) Читання учнями речення.
2) Виділяння слів у реченні.
3) Запис під диктовку окремого учня.
Учитель контролює процес написання, видає учням ключики.
VI. Підсумок уроку
— Яку ж букву ви сьогодні вчилися писати на уроці?
— Буратіно дякує за вашу допомогу сьогодні, він нарешті на­вчився розбирати слова, писати своє ім’я, речення.
— А чого навчилися сьогодні ви?
— Яке завдання вам найбільше сподобалось?
Підрахунок ключиків. Учитель вручає солодкі сюрпризи від Буратіно.

Немає коментарів:

Дописати коментар