субота, 8 вересня 2012 р.

Урок № 113 Закріплення знань про вивчені звуки і букви


Урок 113 (читання)
Тема. Закріплення знань про вивчені звуки і букви
Мета: повторити та закріпити знання про вивчені букви та звуки, які вони позначають на письмі; продовжити роботу над звуко-буквеним аналізом слів; збагачувати словни­ковий запас учнів; розвивати фантазію, увагу, мислення; виховувати працелюбність, інтерес до читання.
Обладнання: предметні малюнки будиночка букв, Барвінка, бобра, предметні малюнки до звукових схем, таблиця для читання, квітки для подарунків дітям, слова для читання, картки із завданнями.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Пролунав дзвінок,
Починаємо урок.
Працюй наполегливо,
Швидко, старанно,
Щоб жодна хвилинка
Не втратилась марно.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів
Учитель вивішує малюнок будиночка.
— Подивіться уважно на дошку.
Що зображено на малюнку? (Будинок)
— Це незвичайний будинок. Це дім, у якому живуть букви. У ньому три поверхи, на яких букви чекають на нас зі своїми за­вданнями. Але самі ми до чарівного будиночка не можемо зайти. Нам потрібен провідник. Ним буде Барвінок. Він нам допомагати­ме у складних ситуаціях.
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні, подорожуючи незвичайним будинком, повторимо всі букви, які ми вивчили, та звуки, які вони позначають на пись­мі. Час заходити у чарівний будиночок.
IV. Повторення вивченого матеріалу
1 Повторення скоромовки
— Отже, ми опинилися на першому поверсі.
Барвінок знайшов завдання для нас. Ми повинні повторити ви­вчену на минулому уроці скоромовку. Згадайте, про кого вона? (Про бобрів)
Учні повторюють вивчену скоромовку.
Бурі бобри брід перебрели,
Забули бобри забрати торби.
2 Звуковий аналіз слів
Знайдіть слова зі скоромовки, які відповідатимуть схемам.
— Молодці! Ви добре впоралися із завданням! Ви знайшли сло­ва до схем. Але час прийшов і самим схеми скласти. (Учитель виві­шує на дошку предметні малюнки, до яких учні повинні скласти схеми.)
Молодці! Чудове виконання завдання. За це Барвінок нам вру­чає подарунок від букв. (Учитель дістає малюнок квітки і виві­шує його на дошку.)
3 Фізкультхвилинка
А тепер всі дружно встали:
Будемо робити вправи.
Руки — вгору, руки — вниз,
І легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали,
Вчитися знову почали.
4 Читання складів і слів
— Ми вирушаємо на другий поверх цього прекрасного будинку букв. На дверях висить завдання. Букви хочуть подивитися, як ми з вами вправно читаємо їх. Якщо ми покажемо добрий результат, то Барвінок нам запропонує цікаве завдання. (Учитель вивішує на дошку таблицю з буквами.)
— Склади ми почитали, час і до слів переходити. (Учитель ви­вішує на дошку слова.) Дивлячись на точку, спробуйте прочитати слова.
5 Складання слів
— Складіть слова із камінчиків, які приготували нам букви. Барвінок нам знову допомагає. Він зафарбував слова в один колір.
— Молодці! Букви впевнилися, що їх добре знаєте, а ще краще читаєте. За це вони передали Барвінком вам квітку.
Барвінок теж вам обіцяв за гарну роботу цікаве завдання. Вам потрібно роздивитися малюнки та написи під ними, закреслити зайві букви.
— Молодці! Час вирушати на останній поверх цього зачаровано­го будинку букв. Там на нас чекає ще більше цікавих завдань.
6 Читання тексту
Учитель відкриває дошку з «розкиданими» словами. Над кожним сло­вом є номер. Учні, які знають всі букви, по черзі читають слова і виставля­ють їх у потрібному порядку. Учні, які не знають усіх букв, шукають слова з буквами, які вже відомі.
— Букви зібралися всі разом — і ті, які ми вже вивчили, і ті, які ще ні. Вони утворили слова у тексті, який нам потрібно зараз про­читати, виставивши слова у потрібному порядку. Барвінок знову нам допомагає. Він поставив над словами їх номер по порядку у рядку.
Бором брів бобер до брата
Борошна собі набрати,
Бо бобриха й бобренята
Будуть бублі виробляти.
Н. Будна, С. Рябова
7 Словникова робота
Бір — великий сосновий ліс; ще мішаний ліс з переважанням сосни.
8 Читання учнями тексту, заучування його напам’ять
9 Конкурс «Кращого читця»
Кращим учням учитель дарує квітку.
— Ви просто молодці! Так швидко і добре виконали це складне завдання! За це Барвінок вам приготував сюрприз. (Учитель роздає картки із завданнями кожному учневі.)
— Вам потрібно закреслити зайву букву і пояснити, чому ви її викреслили.
УАИНІ БВАПР АИНМГ
Буква Н («ен»), тому що позначає приголосний звук. Буква А, тому що позначає голосний звук. Буква Г («ге»), тому що ми такої букви ще не вчили.
V. Підсумок уроку
— Наша подорож чарівним будинком букв завершилася. Ми обов’язково сюди ще не раз будемо повертатися, будемо заселяти все нові й нові букви. Ми працювали сьогодні дуже старанно, тому зібрали цілий букет квітів і знань.
— Чи сподобалась вам наша подорож? (Так)
— Які завдання для вас були найцікавішими?
— На які завдання ви витратили найбільше часу?
— Барвінок дякує за вашу роботу. Ви просто молодці! Були уважними і працелюбними, тому у вас все вийшло. Давайте складе­мо букет із ваших квітів.
Учні складають свої квітки в букет.

презентація до уроку 113 by aleksandrovka1986

Немає коментарів:

Дописати коментар