субота, 8 вересня 2012 р.

Урок № 114 Закріплення вміння писати вивчені букви


Урок 114 (письмо)
Тема. Закріплення вміння писати вивчені букви
Мета: закріплювати вміння писати раніше вивчені букви, склади і слова з ними; вчити спи­сувати з друкованого і рукописного текстів; вдосконалювати навички звуко-складового аналізу слів; розвивати зв’язне мовлення, увагу; виховувати охайність, старанність.
Обладнання: картка з правилами роботи на уроці, предметні малюнки, плакат «Правильно сиди, коли пишеш», картки з друкованими та прописними літерами.
Хід уроку
I. Організаційний момент
— Послухайте вірш і спробуйте скласти правила роботи на сьо­годнішньому уроці.
Щось відоме та нове
Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай,
Точну відповідь шукай.
Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння —
І тоді прийде уміння.
І про тебе, на кінець,
Люди скажуть: «Молодець!»
Учитель вивішує картку з правилами роботи на уроці.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів
— Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати. А куди саме ми поїдемо, ви дізнаєтеся, відгадавши загадку Лесі Вознюк.
Взимку — чорний і сумний,
Навесні він гомінкий,
Влітку — щедрий і зелений,
Восени — жовто-багряний. (Ліс)
— А їхати ми будемо на такому транспорті, щоб вмістився увесь наш клас.
Будинок дивний знаєш ти,
Людей чимало там завжди.
Та він на місці не стоїть,
А по дорозі все біжить. (Автобус)
— А проводжати нас лісом буде його мешканець.
Він із казки, він із пісні,
Зуби в нього, як залізні,
Капустину він гризе.
Зветься звір на букву З. (Зайчик)
— Що ж, вирушаймо!
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми разом із Зайчиком повторимо написання всіх ра­ніше вивчених букв.
IV. Повторення вивченого матеріалу
— У лісі живе дуже багато звірів. І вони на вас давно вже чека­ли. Але ми знаємо, що є там і багато перешкод.
Ось і перша перешкода. Діти, це лисичка!
1 Гра «Віднови букву»
— Лисичка хитра. Вона стерла частинки букв. І хоче, щоб ми з вами їх відновили. Лисичка впевнена, що ви цього зробити не зможете. А Зайчик її переконує, що все навпаки. (На дошці зазда­легідь приготовлені частинки букв.) Ви повинні назвати букву і записати її на дошці.
— Молодці! Ви дуже добре впоралися із завданням Лисички. Вона нас пропускає.
Але з’явилася інша перешкода. Це Вовчик.
2 Повторення гігієнічних правил письма
— Він напередодні роздивлявся ваші зошити і помітив, що деякі букви у вас виходять не найкраще. Тому Вовчик нас не пропус­тить, поки ми не напишемо їх. Але перед цим розкажіть Вовчикові, як правильно сидіти за партою.
Учні повторюють правила сидіння за партою, вимог до положення зо­шита, тримання ручки.
3 Повторення назв ліній сітки зошита
— Давайте згадаємо, як називаються лінії у сітці зошита. По­кажіть їх Вовчикові.
Учень виходить до дошки, називає лінії та показує їх.
4 Повторення написання великих і рядкових букв Бб («бе»), Дд («де»)
1) Аналіз елементів букв
Учитель виставляє рукописні букви на дошку.
— З яких елементів складається велика буква Б («бе»)? (Скла­дається з трьох елементів: довгої прямої лінії з заокругленням внизу вліво, короткої прямої горизонтальної лінії, що починається з заокруглення, і правого півовала.)
— З яких елементів складається рядкова буква б («бе»)? (Склада­ється з овалу і прямої лінії з плавним поворотом праворуч угорі.)
— З яких елементів складається велика буква Д («де»)? (Скла­дається з двох елементів: довгої прямої лінії з горизонтальною петлею і правого великого півовала.)
— З яких елементів складається рядкова буква д («де»)? (Скла­дається з двох елементів: овалу і нижньої петлі.)
2) Письмо букв у робочому зошиті
Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
ЗАЙЧИК
Сірий зайчик пострибав,
Вушками почухав,
Потім зайчик задрімав,—
Пісеньку послухав.
Другий і третій пальці трохи зігнуті, «стир­чать» вгору, зап’ястя «скаче» по столу, потім другий палець тре по третьому, і, нарешті, вся долоня стає на ребро.
— Вовчик дякує вам за гарну роботу. Тепер він повірив Зайчи­кові, що вмієте дуже гарно писати літери. Сірий нас пропускає.
5 Письмо складів
— Але перед нами наступна перешкода.
Це річка, яку нам потрібно перейти, побудувавши місток з це­глинок.
— Запишіть склади в робочі зошити.
— Дуже добре впоралися ми і з цією перешкодою. Але, щоб про­йти, нам потрібно ще й слова скласти і записати. А Зайчик нам до­поможе своїми малюнками швидше відшукати слова. (Учитель ви­вішує на дошку малюнки.)
(Рибка, мавпа, замок, візок, зірка)
— Молодці! Ми впоралися із завданням, перейшли через міс­ток. Але за деревом на нас чекає, відгадайте, хто.
Навіть в спеку, відчайдуха,
Не скидає він кожуха.
Взимку ж холоду боїться.
Лізе до барлоги грітись. (Ведмідь)
— Ведмедик теж нам приготував завдання і, лише виконавши його, ми пройдемо далі по лісу. Але перед цим Ведмедик пропонує нам трішки відпочити.
6 Фізкультхвилинка
Ведмежата дружно жили,
Із річечки воду пили:
Ось так, ось так, ось так!
(Нахили вперед.)
Відпочивши, працювали,
Разом лапи піднімали:
Ось так, ось так, ось так!
(Танцюють.)
7 Письмо слів
— Утворіть нові слова, змінюючи букву, що позначає голосний звук.
Зразок: лак — лік.
Рука — (ріка), віл — (вал), сама — (сома).
— Молодці! Ви швидко впоралися із цим завданням. Тому Вед­медик пропонує вам виписати слова з буквою «де».
Весна, лід, ліс, садівник, вода, пенал, бинт.
— Ведмедик дякує нам за роботу, він нас пропускає.
8 Письмо речень
— Назустріч нам — Їжачок. Він хоче перевірити, як ми склада­ємо і записуємо речення, списуємо з друкованого і рукописного тексту.
1) Списування з рукописного тексту
— Спишіть речення, яке написав нам Їжачок.
2) Списування з друкованого тексту
— Побудуйте правильно речення. (Учитель вивішує на дошку картки зі словами, учні складають і записують речення.)
(Ми коло трактора. Лесик сів коло акваріума.)
— Ви дуже добре впоралися з останнім завдан­ням у чарівному лісі. Тому Їжачок хоче дати нам цікаве додаткове. Ми повинні роз’єднати слова в реченні, яке записав Їжачок, і написати його. А Зайчик знову допоможе, він намалював малю­нок, на якому вказано, про що це речення.
ТатокупивТимковівелосипед.
V. Підсумок уроку
— Ось завершилася наша подорож чарівним лісом. Час поверта­тися додому. Зайчик дякує нам за нашу допомогу. Він довів жите­лям лісу, що учні нашого класу впораються з будь-яким завданням.
— Написання яких букв ви повторили на сьогоднішньому уроці? — Завдання від якого звіра вам найбільше сподобалося?
— Яке завдання для вас було найскладнішим?
— Для того, щоб подякувати вам, Зайчик приготував ребуси. Розгадайте їх.

Немає коментарів:

Дописати коментар