Урок 116 (письмо)
Тема. Письмо рядкової букви г («ге»)
Мета: навчити писати рядкову букву г («ге»), правильно з’єднувати її з
іншими літерами; збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати вміння
робити звуко-буквений аналіз, відгадувати загадки, складати речення із
запропонованими словами; розвивати творче мислення, увагу, мовлення учнів;
виховувати повагу до праці, бажання охороняти і любити природу.
Обладнання: малюнки овочів, грибів; таблиця «Пиши правильно», асоціативні малюнки
рукописної літери; зразок рукописної букви г («ге»).
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повторення вивченого
1 Звукові аналітичні й синтетичні вправи зі звуками
1) Загадка
І великі, і малі
Повдягалися в брилі.
І дощу ці одноніжки
Не бояться анітрішки.
Ліс — улюблений їх край.
А як звуться — відгадай. (Гриби)
2) Звуко-буквений аналіз слова гриби
— Яку літеру нещодавно ми вивчили? («ге»)
— Яку позицію вона займає у слові-відгадці? (На початку, перша літера)
— Зробіть звукову модель слова в зошиті на с. 8.
— Утворіть речення про захист рослин, в якому буде слово гриби.
— Погляньте, які гриби до нас завітали. Які серед них ви знаєте?
— Які з них можна назвати отруйними? (Мухомор, бліда поганка)
— А який ви бажаєте створити у зошиті гриб: їстівний чи отруйний? Розфарбуйте
його за бажанням, вам допоможуть малюнки.
2 Робота над віршем Г. Чубач
1) Виразне читання вірша вчителем
2) Словникова робота
— Спробуйте з’ясувати значення слів, з’єднавши слова лівою і правого
стовпчика, однакові за значенням.
3)
Вибіркове читання
—
Відшукайте ці слова у вірші та прочитайте рядочки з ними.
— Які
слова з літерою г (ге) на початку зустрічаються у вірші?
4) Читання «луною» слів за сильним учнем
III. Повідомлення теми та мети уроку
—
Сьогодні на уроці ми навчимося писати рядкову букву г («ге»), зрозуміємо, як її
правильно з’єднувати з іншими літерами, зустрінемо нові слова та з’ясуємо їх
значення.
IV. Підготовча
робота до письма
1 Повторення гігієнічних норм письма
—
Давайте пригадаємо, як потрібно покласти зошит під час письма.
— Для
того, щоб була гарна та правильна постава, як ми повинні тримати спини, як знак
питання чи оклику?
— А
щоб літери виходили рівненькі, продемонструйте, як треба тримати ручку в руках.
(Ніби птичка п’є водичку.)
2 Повторення назв ліній сітки зошита
—
Назвіть «хором» назви ліній у зошиті, які я показую. (Верхня лінія робочого
рядочка, нижня лінія робочого рядочка, верхня міжрядкова лінія, нижня
міжрядкова лінія)
3. Вправи для розвитку дрібної моторики
1) Вправи для пальчиків
— Розімнімо пальчики нашої руки.
Великий пальчик — це дідусь,
А вказівний — бабуся.
Середній пальчик — це татусь,
І безіменний — це матуся.
А мізинчик — це ж я.
Разом дружна вся сім’я.
Діти
з вчителем масажують пальчики, про які розповідають.
2)
Штрихування «гриба» у зошиті на с. 8
— Зверніть увагу на те, що штрихувати
потрібно, починаючи ліворуч, рухатись праворуч.
V.
Ознайомлення з рядковою літерою г («ге»)
1
Демонстрування літери та асоціативне сприйняття
—
Діти, погляньте на рукописну рядкову літеру. Що чи кого вона вам нагадує? (Гачок,
хвиля, черв’як)
2
Аналіз елементів рукописної літери г («ге»)
—
Рядкова літера г («ге») складається з одного елемента: короткої прямої,
заокругленої вгорі і внизу.
Алгоритм написання рядкової літери г («ге»)
3 Тренувальні вправи в повітрі під диктовку
та в зошиті
— Усі
хором промовляють, пишучи в повітрі: і-раз-і.
— А
тепер спробуємо в зошиті разом: і-раз-і; і-раз-і…
—
Другий рядок пропишіть самостійно, промовляючи про себе.
4
Написання г з іншими літерами, у словах
— Які
є з’єднання?
— Складіть з літер слова:
— За допомогою яких з’єднань поєднуються
літери?
Коментоване письмо слів: глина, гак, гусак.
— Складіть речення з цими словами за схемою:
VI.
Фізкультхвилинка («ге»)
Білі
гуси налетіли
Все подвір’я стало білим.
Не
спинити білих мух,
Що летять, неначе пух.
VII. Написання слів, речень з літерою г
1 Загадки
Хвостиком прив’язаний,
Довгий і зелений,
Гарбузові він синок,
Дуже добрий … (огірок).
— Погляньте, які на малюнку гарні огірочки.
На хвилиночку у гості
Я б до друзів покотився,
Та прив’язаний за хвостик
З того дня, як народився. (Гарбуз)
— А
ось і гарбуз до нас завітав. (Демонстрування малюнка із зображенням гарбуза.)
—
Давайте ці слова потренуємося «писати» в повітрі.
— А
тепер можна прописати за пунктирним зразком.
—
Утворіть слова, щоб вони лунали лагідно, ніжно. (Огірочок, огірочки, гарбузик,
гарбузочок)
— Чи
відрізняються звуки в прописаних словах, які позначаються на письмі за
допомогою букви г («ге»)? (Відрізняються)
—
Чим? (У слові огірок приголосний [г’] вимовляємо пом’якшено, а в слові гарбуз —
[г] вимовляємо твердо.)
2 Складання речень
—
Складіть речення, щоб у ньому були обидва слова. (Огірок зелений, а гарбуз
жовтий. Огірочки маленькі, а гарбуз великий.)
3 Списування речення
—
Прочитайте з’єднані слова. Яке речення утворилося?
— Скільки слів у реченні? (4 слова)
—
Назвіть слова, які починаються на літеру г. (Городі, гарні, гарбузи)
— Яке
слово не розпочинається на г. (На)
— Яке
найдовше слово? (Гарбуз)
— Яке
— найкоротше? (На)
—
Спишіть речення, роз’єднавши слова.
VIII.
Підсумок уроку
— Яку літеру ви сьогодні навчилися писати?
— Які
слова зустріли на уроці, що розпочинаються на літеру г («ге»)?
—
Який звук позначає буква г («ге») на письмі?
—
Зберіть слово — і ви отримаєте винагороду за хорошу роботу на уроці.
Немає коментарів:
Дописати коментар