субота, 8 вересня 2012 р.

Урок № 121 Закріплення знань про звукові значення букв Г, г («ге») та Ґ, ґ («ґе»). Урок-інсценізація


Урок 121 (читання)
Тема. Закріплення знань про звукові значення букв Г, г («ге») та Ґ, ґ («ґе»). Урок-інсценізація
Мета: закріпити знання про звукові значення букв г та ґ; навчити ставити запитання до тексту; розвивати фонематичний слух, навички виразного читання, дикцію, пам’ять та увагу; виховувати любов до читання, повагу та товариськість.
Обладнання: підготовлена дошка, лист, маски гусей, вовка, хустинка, капелюх.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Хто співає нам пісні,
Розчудові, голосні?
Крильця, дзьобик, хвостик має.
В небі високо літає? (Пташка)
— Увага, діти в мене є для вас цікава новина.
II. Повідомлення теми та завдань уроку
— Скажіть, який птах є символом миру та гарної звістки? (Голуб)
— Крім того, раніше люди використовували поштових голу­бів — це були спеціально навчені птахи, які передавали листи дале­ко від дому й обов’язково поверталися. От і сьогодні поштовий го­луб нам приніс листа.
Шановні учні першого класу!
Нам потрібні актори для казкового лісового театру. Ви розум­ні, гарні, слухняні, але чи вмієте ви добре читати та бути хоро­шими акторами?
Ми запрошуємо вас пройти кастинг із 6 завдань та перевіри­ти ваші акторські здібності.
Нехай щастить!
З повагоюадміністрація казкового лісового театру
— Спробуємо виконати всі завдання кастингу і довести, що учні нашого класу — справжні актори? (Так)
III. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи
Завдання 1. Перевірка кмітливості.
— Відгадайте, про які букви йдеться.
Гайда, горобці,
Гойдатись на гойдалці!
Гойдалка на горісі,
Горобці в стрісі.
Гойда-гойда-гойдасі,
Погойдаємось усі! («Ге»)
В. Верховень
• Ґелґотів гусак весь ранок:
— Ґвалт, проґавив я сніданок,
Бо ґаздиня пізно встала
Й довго ґудзик пришивала.
Ґедзь від сміху впав із ґанку —
Набив ґулю спозаранку. («Ґе»)
Л. Вознюк
— Дістаньте ці букви з каси.
— Впіймайте звук, показавши правильно відповідну букву.
Ґава ґудзик відшукала,
І в гніздо собі поклала.
«Я ґадзиня-мастериця,
Все в ґадзівстві знадобиться!»
— Поясніть значення слів ґаздиня та ґаздівство. (Господиня, господарство)
— Покажіть букву, яка позначає дзвінкий приголосний. («Ґе»)
— Який звук [г] у слові гусак? (Приголосний, твердий)
— Послухайте і знайдіть помилки:
— Гаво, гаво, хочеш кави?
— Хочу сиру,— каже гава.
Небаґато — кілоґрам
А за це я гудзик дам.
Завдання 2. Перевірка дикції.
— Прочитайте злиття, записані на дошці.
Гу, га, го, ґе, ґо, гда, гра, ґан, гна, гуль, гал.
Можна використати різні види читання: разом, хлопчики/дівчатка, по черзі, індивідуальне.
— Приготувалися, «зникаючий рядок!»
Учитель витирає ганчіркою рядок, а учні повинні встигнути його про­читати.
— Прочитайте слова, записані у стовпчиках.
— Прочитайте слова з буквою «ґе». (Ґелґотали, ґанок)
— Прочитайте слова, що починаються з великої букви. (Галин­ка, Богдан, Гнатик, Гулька)
— Як ви гадаєте, чому вони пишуться з великої букви? (Це імена.)
— А слово Гулька — це ім’я чи кличка тварини? (Кличка тва­рини) Якій тварині, на вашу думку, підійде ця кличка? (Відповіді учнів.) Ми всі знаємо, що імена та клички тварин пишуться з… (ве­ликої букви).
— Прочитайте слова, що відповідають на запитання що? хто?, що робили?
— Скоромовки мають велике значення для розвитку дикції ак­торів. Ось нам запропоновано прочитати скоромовку.
У ставку гуськом стоять
Гусенята й гуска,
Гусенята плюскотять,
Гуска носом плюска.
Г. Бойко
Спочатку діти разом з учителем читають у повільному темпі, поступо­во максимально збільшуючи його.
— Наступна скоромовка.
Ґава проґавила ґавеня.
Ґава кличе до сніданку
Ґавенят своїх на ґанку.
В. Верховень
Учні читають скоромовку разом, з кожним наступним читанням учи­тель витирає одне чи два слова, доки на дошці не залишиться записів.
— Спробуйте скласти і прочитати слова:
Го
Ґа
Гро
Ґел
Гу
Ґа
за
луб
ґіт
здиня
веня
сеня
— А тепер прочитайте вірш. (Учитель кожному роздає на парту.)
Ґаздаіґаздиня гарноґаздували:
Гускупід ґанок разомзаганяли.
У грязюкувпали, ґульпонабивали,
Із їх ґаздування ґавиреготали.
(Ґазда і ґаздиня гарно ґаздували:
Гуску під ґанок разом заганяли.
У грязюку впали, ґуль понабивали,
З їх ґаздування ґави реготали.)
— Чому не вдається прочитати вірш, що треба зробити? (Розді­лити слова.)
— Розділіть слова вертикальними лініями і прочитайте, що отримали.
Фізкультхвилинка
Завдання 3. Перевірка пластики тіла.
Гуси гучно ґелґотали —
Горобці зерно клювали.
Гуси гонять горобців,
Голубок на ґанок сів.
1. В. п.: основна стійка, ноги нарізно, руки в сторони. 1–4 — хви­леподібні рухи руками.
2. В. п.: основна стійка. 1–4 — нахили тулуба вперед: прогнув­шись, руки назад.
3. В. п.: стійка руки в сторони. 1–4 — нахили тулуба вліво, вправо.
4. В. п.: основна стійка. 1–4 — присідання, руки вперед і повер­нення у В. п.
IV. Робота за Букварем
Завдання 4. Ознайомлення з текстом сценарію.
— У нас два тексти-сценарія. Перший називається «Весела гра» (с. 84). Розгляньте малюнок, про що йтиметься в оповіданні? (Від­повіді учнів.)
— Прослухайте оповідання. Читаємо по черзі ланцюжком.
— А зараз прочитайте самостійно.
— Знайдіть слова, що мають букву г («ге»), назвіть їх та вкажіть місце букви у слові. А чи є слова з буквою ґ («ґе»)? Зачитайте їх.
— Про що йтиметьчя в оповіданні «Голуби»? (Відповіді учнів.)
— Уважно прослухайте текст.
— Тепер читатимуть ті, кого я викликатиму, уважно слідкуйте. Прочитайте самостійно.
— Як звали дітей? (Гнатик і Галинка) Які клички вони дали своїм голубам? (Сивко і Гулька) Що зробили тато з Гнатиком? (Го­лубник) Поясніть значення цього слова. (Місце для розведення го­лубів)
Робота в парах: перший ряд складає два запитання до тексту «Весела гра», другий — до оповідання «Голуби». Потім по черзі ставлять одне од­ному запитання та перевіряють відповіді свого сусіда. Це завдання викону­ється самостійно, пошепки, аби не заважати решті.
Фізкультхвилинка
Завдання 5. Читання за ролями.
— Ми ознайомились зі сценаріями, тепер настав час проводити репетицію.
Скільки ролей в оповіданні «Весела гра»? (4) Які? (Автор, діти, Галинка, вовк)
— Знайдіть і прочитайте виразно слова Галинки-господині, дітей-гусей, Бориса-вовка.
— Кому належать всі інші слова? (Авторові)
— Скільки та які ролі в оповіданні «Голуби»? (4; автор, тато, Гнатик, Галинка)
— Виразно прочитайте слова Гнатика, Галинки, тата.
— Прочитайте слова, які діти говорять разом.
— Прочитайте лише слова автора.
— Не випадково ми визначили усі ролі в текстах, адже зараз ви проведете репетицію свого виступу. Для цього ви об’єднаєтесь у групи по чотири особи в кожній — це дві парти поруч. Ваше за­вдання — вибрати один із текстів (учитель може розподілити тек­сти самостійно або запропонувати учням жереб), розподілити ролі між собою та прочитати його за ролями виразно і правильно, аби підготуватись до виступу біля дошки).
Завдання 6. Інсценізація.
— Глядачі в очікуванні, актори запрошуються на сцену!
Кожна група викликається на імпровізовану сцену біля дошки, отри­мують необхідні маски та читають тексти з Букваря, додаючи до своїх об­разів міміку та жести. Після виступу глядачі оцінюють виступ оплесками.
V. Підсумок уроку
— Вітаю вас, діти, з відмінним проходженням кастингу, відте­пер ви — почесні актори казкового лісового театру!
Дозвольте взяти у вас інтерв’ю.
Учитель з імпровізованим мікрофоном підходить до учнів, ставлячи їм запитання на зразок:
1. Над якими звуками та буквами працювали під час перевірки дикції?
2. Пригадайте скоромовку, вивчену під час заняття.
3. Про що йшлося в текстах-сценаріях?
4. Яке оповідання сподобалося більше? Чому?
5. Ваша улюблена роль?
6. Чого навчилися сьогодні?
7. Що сподобалось?

презентація до уроку 121 by aleksandrovka1986

Немає коментарів:

Дописати коментар