Урок 20
Тема. Ознайомлення з дією додавання. Знак «+». Складання прикладів на додавання за предметними
малюнками. Написання цифр
Мета: вчити учнів складати приклади на додавання;
ознайомити зі знаком «+», вчити читати цей знак; формувати вміння обчислювати
приклади на додавання, записувати приклади в зошит; вдосконалювати навички
усної лічби; розвивати кмітливість.
Обладнання: набори геометричних фігур, цифр, предметні
малюнки, картки, палички.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
Повторення
Скільки
звіряток ви бачите? Порахуйте. Полічіть фігури зліва направо. Який за порядком
стоїть їжачок? Білочка? Крокодильчик? Мавпочка? Жабенятко? Тепер порахуйте
звірят справа наліво. Яка за порядком стоїть білочка? Їжачок? Жабенятко?
Мавпочка? Чи змінився порядковий номер звірят? Чому так сталось?
• Гра
«Мовчанка».
Учитель
показує картку з цифрою, а діти показують дві картки з «сусідами» цього числа,
вчитель показує картку з числом, а учні показують картку з наступним числом,
потім — з попереднім числом.
• Порівняння
чисел.
На
картках — два числа. Діти показують картку зі відповідним знаком: «>»,
«<», «=».
II. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з
демонстраційним матеріалом
На дошці
висить силует тарілки. Вчитель кладе туди (прикріпляє) дві груші.
—
Скільки груш я поклала на тарілку?
Потім на
тарілку вчитель кладе 1 яблуко.
—
Скільки на тарілці яблук?
Шляхом
бесіди на дошці з’являється запис:
2 + 1 =
3
—
Скільки спочатку поклали груш? (2) Скільки потім поклали груш? (1)
А скільки всього стало фруктів? (3)
— Отже,
ми до 2 груш додали 1 яблуко, і стало 3.
Слово додали
в математиці позначають знаком «+». Знак «=» ми вже знаємо. За допомогою
його ми порівнювали числа. Вийшов приклад:
2 + 1 =
3.
Прочитаємо
запис. (Діти повторюють за вчителем.)
2. Запис
утворення числа прикладом
—
Згадайте, з яких чисел ми можемо утворити число 5? Тепер склад числа можна
записати прикладом.
1 + 4 =
5 2 + 3 = 5 3 + 2 = 5 4 + 1 = 5
3. Робота з
підручником (С. 22)
Ознайомлення
з дією додавання. Колективне складання, читання і запис прикладів на додавання.
4. Практична
робота
За
предметними малюнками діти складають, читають і записують приклади.
5. Фізкультхвилинка
Раз —
підняти руки вгору,
Два —
нагнутися додолу.
Не
згинайте, діти, ноги,
Як
торкаєтесь підлоги.
Три,
чотири — прямо стати,
Будем
знову починати.
6. Вправа
на розвиток графічних навичок
Написання
цифр (кількість і порядок цифр — за вибором учителя).
7. Задачі
на розвиток кмітливості.
Скласти
з 5 паличок 2 однакові трикутнички.
III. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар