Урок 22
Тема. Число і цифра 6. Написання цифри 6. Порівняння чисел у межах
6. Складання й читання прикладів на додавання за предметними малюнками
Мета: познайомити з числом і цифрою 6, вчити
співвідносити кількість предметів і число; формувати вміння утворювати число 6
шляхом додавання до попереднього числа 1; вчити писати цифру 6; вдосконалювати
навички усної лічби; розвивати логічне мислення.
Обладнання: предметні малюнки, набори геометричних фігур і
цифр.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна
лічба за картками.
Діти
обчислюють приклад усно і показують карткою з числом відповідь.
2 +
1 3 + 1 4 + 1
2 + 3 1 + 2 3 + 2
1 + 3 1 + 4
2. Упорядкування
ряду чисел
Розставити
числа по порядку.
4 2 1 5
3
Прочитати
числа. Скільки всього цифр записано? Яке число найменше? Яке число найбільше?
Яке число передує числу 3? Яке число наступне за числом 2? Назвіть числа більші
від 2? Які числа є сусідами числа 4?
3. Гра
«Збери врожай». Повторення складу чисел 2–5
На дошці
— макети кошиків, в яких є прорізи. На них написані числа. В руках у вчителя —
силуети яблучок. На яблуках теж написані числа. Учень повинен обрати два
яблука, які у сумі складають те число, яке написане на кошику. Яблук у вчителя
багато.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з
геометричним матеріалом. Ознайомлення з числом 6
—
Покладіть на парту 5 кружечків. Додайте ще один кружечок. Скільки стало
кружечків? Як утворилось число 6? (До 5 додали 1) Як називається число 5
по відношенню до 6?
— Отже,
число 6 можна утворити шляхом додавання одиниці до попереднього числа 5.
Кількість
предметів, а їх 6, позначається цифрою 6. На що схожа цифра 6? Число 6 нам
трохи знайоме. У вас, мабуть, є кубики (показує), у кожного кубика 6
сторін.
Цифра 6 — немов замок:
Знизу
круг, вгорі гачок.
2. Лічба
предметів за підручником (С. 24, № 1)
3. Порівняння
чисел у межах 6. Робота з картками доміно. Працюючи з картками, діти складають,
читають і записують на дошці приклади.
4 + 2 = 6
3 + 3 =
6
2 + 4 =
6
5 + 1 =
6
1 + 5 =
6
1 + 1 +
1 + 1 + 1 + 1 = 6
4 < 5
5 < 6
3 = 3
5 > 4
4 < 6
1< 6
2 < 6
6 > 3
Аналогічна
робота проводиться за малюнками підручника (С. 24, № 2, 3).
4. Фізкультхвилинка
(за вибором учителя)
5. Письмо
цифри 6
— Цифра
6 складається з великого лівого півовалу та малого овалу. Ширина цифри внизу та
вгорі однакова. Починаємо писати цифру 6 нижче правого верхнього кута від
правої сторони клітинки, робимо заокруглення ліворуч, що переходить у лівий
півовал, який внизу переходить в малий правий півовал, що з’єднується ліворуч з
першим елементом вище середини клітинки.
Написання
цифри 6.
III. Закріплення вивченого
1. Робота з
індивідуальними картками
Розфарбувати
стільки пелюстків, скільки показує цифра.
2. Весела
задача
Поблукавши лісом трішки,
їжачок знайшов грибницю,
Де росли
три сироїжки, білих два і печериця.
Хто ж
нам, дітки, відповість, скільки всіх грибочків? (6)
IV. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар