вівторок, 4 вересня 2012 р.

Урок № 26 Закріплення вмінь писати вивчені елементи букв


Урок 26 (письмо)
Тема. Закріплення вмінь писати вивчені елементи букв
Мета: закріплювати вміння орієнтуватися в робочому зошиті, аналізувати та писати вивчені елементи, виконувати звуковий аналіз слів, відгадувати загадки, навички правильної посадки за партою під час письма, тримання ручки та розташування зошита; роз­вивати вміння учнів аналізувати елементи літер, пам’ять, кмітливість, увагу, уяву, мовлення, спостережливість, дрібну моторику; позитивне ставлення до навчання; виховувати бережливе ставлення до письмового приладдя.
Обладнання: робочі зошити у косу лінію; телевізор, фрагмент мультфільму «Уроки тітоньки Сови. Абетка-малятко»; ілюстрації рукописних літер; конверти із завданнями для цікавого штрихування.
Хід уроку
I. Організаційний момент. Вступне слово вчителя
— Діти, сьогодні до нас на урок завітав шановний гість. Щоб дізнатися, хто він, відгадайте загадку.
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Відгадування загадок
Що воно за дивна птиця?
Світла денного боїться.
Дзьоб крючком, великі очі,
І не спиться їй щоночі.
— Ху-ху-гу! — кричить-співа.
Відгадали? Ні?.. (Сова).
— Так, це — мудра тітонька Сова.
Учитель показує картинку із зображенням тітоньки Сови, або м’яку іграшку, можна використати фрагмент з мультфільму «Уроки тітоньки Сови. Абетка-малятко».
2 Повторення правил посадки за партою під час письма(за плакатом «Сиди рівно під час письма»)
3 Закріплення правил тримання ручки та розташування зошита під час письма
4 Повторення назв ліній сітки зошита для письма
— Для чого в зошиті потрібні лінії?
— Як вони називаються?
— Які лінії утворюють робочий рядок?
— Чому цей рядок називається робочим?
— Полічіть кількість робочих рядків на сторінці зошита у косу лінію.
Робота на цьому уроці проводиться не в «Прописах», а у робочому зо­шиті в косу лінію.
— Як називається лінія, що допомагає правильно розмістити зошит на парті? (Похила)
— Як називається лінія, що не входить до складу робочих ряд­ків? (Міжрядкова)
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні на уроці ми разом з тітонькою Совою дізнаємося, чи навчилися учні першого класу писати елементи літер, будувати складові моделі слів, робити звуковий аналіз; чи вміють вони рівно сидіти під час письма, чи правильно тримають ручку, чи правиль­но розміщують зошит на парті.
Давайте покажемо тітоньці Сові, чого навчилися і що вже вміє­мо робити.
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Вправи на розвиток дрібної моторики
Вправа 1. «Гра на акордеоні»
Лікті поставити на парту. Долоньки скласти одна до одної. Пальці направлені вгору. Пальці, не роз’єднуючи рук, розводити та знову ставити у вихідне положення.
Диригує блискавка,
Грім у бубон б’є,
На акордеоні
Вітер виграє.
За О. Лупієм
Вправа 2. «Автомобіль»
Усі, крім великих, пальці рук зціплюються в замок. Це — дви­гун машини. Великими пальцями робимо обертові рухи в різних напрямах. З текстом вірша швидкість прискорюється, а потім знов уповільнюється.
Ось мій автомобіль.
Заліз у нього джміль
І на кермо натис:
Дзиз-дзиз-дзиз.
Сам, як мотор, гуде.
Автомобіль не йде.
Не крутиться й кермо само.
В. Швець
Вправа 3. «Сонечко»
Пальчики стиснуті в кулачок. Вказівний і мізинець розведені в сторони. Учні ворушать ними, ніби повзе комашка, просуваючи руку по парті вперед.
Сонечко вгору повзе по травинці,
Чорний горошок у нього на спинці,
Грає проміння довкола яскраве,
Сонечку сонце всміхнулось ласкаве.
Л. Лобанов
2 Звуковий аналіз слів акордеон, сонечко, автомобіль
3 Вправи з ручкою
4 Робота в зошиті
1) «Розписування»
Учні, які можуть самостійно впоратися із завданням, викону­ють його за зразком учителя, що написаний на першому рядочку.
Учитель допомагає слабшим учням проаналізувати елементи і ви­конати завдання за зразком.
(У зошиті написані зразки найпростіших елементів:
1. Коротка пряма лінія, що розміщується на верхній і нижній рядкових лініях.
2. Довга пряма горизонтальна лінія, що розміщується на верхній та нижній робочих лініях.
3. Коротка пряма лінія.
4. Довга пряма лінія, що починається від верхньої міжрядкової.
5. Довга пряма лінія, що починається від верхньої робочої лінії.
6. Коротка пряма лінія, що заокруглюється внизу вправо.
7. Коротка пряма лінія, що починається із заокруглення та закін­чується заокругленням вправо.
Можна використати інші елементи.)
2) Письмо більш складних елементів букв
— Тітонька Сова пропонує виконати таке завдання. Вам необхід­но з представлених літер виділити елементи і записати їх окремо.
Учитель показує рукописні літери, діти виділяють вивчені елементи. Вчитель просить назвати ці елементи. Якщо виникають труднощі, вчитель допомагає. Учні хором повторюють назву кожного елемента, «прописують» у повітрі під рахунок, на дошці «по мокрому» і записують їх у зошит.
1.      Великі літери А, Й, Л, М, П, Т, Ц, Ч, Ш, Щ, Я
2.      Великі літери М, Ш, Щ
3.      Великі літери Є, С, Ж, Х
4.      Рядкові літери а, и, і, ї, й, л, м, н, ц, ч, ш, щ, я
5.      Рядкові літери и, й, м, у, ц, ш, щ
6.      Рядкові літери г, п, р, т
7.      Рядкова літера е
8.      Рядкові букви д, у
9.      Рядкові літери б, а, в, ф, д, о, ю
10.  Рядкові літери є, с, ж, х
Фізкультхвилинка
От зробив гусак зарядку
Та й у річку — бух із кладки! —
Миє крила, чистить лапки.
Каже качур: Так-так-так,
Фізкультурник наш гусак.
М. Стельмах
3) Рольова гра «Я — учитель»
Учень виходить до дошки, називає елемент, який пропонує вчи­тель, аналізує його, пояснює, як написати.
4) Цікаве штрихування
— Діти, тітонька Сова приготувала для вас цікаве завдання. Воно лежить у конвертах.
Вам необхідно заштрихувати малюнки вивченими елементами літер.
V. Підсумок уроку
— Що ви повторили сьогодні на уроці?
— Які з вивчених елементів вам здаються найскладнішими, а які — найпростішими?
— Ще раз назвіть елементи літер, які ви вже вмієте писати.


Немає коментарів:

Дописати коментар