Урок 31
Тема. Число і цифра 9. Написання цифри 9. Порівняння чисел у межах 9.
Складання прикладів на додавання. Вимірювання довжини відрізків
Мета: ознайомити з числом і цифрою 9; формувати
уявлення про утворення чисел натурального ряду; вдосконалювати навички усної
лічби; розвивати логічне мислення; розвивати навички графічного письма.
Обладнання: предметні малюнки, набори геометричного
матеріалу, цифр; картки для індивідуальної роботи.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна
лічба (за вибором вчителя)
2. Гра
«Злови м’яч»
Учитель
кидає м’яч учневі, називає число. Учень називає, з яких двох чисел складається
число, яке назвав вчитель, і віддає м’яч.
3. Гра «Хто
найшвидший?»
Завдання: зафарбувати
ту кількість кружечків, скільки показує число в середині кола. Перемагає той,
хто швидко й охайно виконає роботу. Робота проводиться за варіантами.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Утворення
числа 9. Робота з геометричними фігурами
—
Покладіть ліворуч 8 трикутників, а праворуч — 1 трикутник. Скільки було трикутників
ліворуч? (На дошці записується 8.) Скільки трикутників праворуч? (Записується
1.) Скільки всього стало трикутників? Як же утворилось число 9? Як назвати
число 8 по відношенню до 9?
— Отже,
число 9 можна утворити, якщо до попереднього числа 8 додати 1.
2. Робота з
підручником
Пояснити
за малюнками, як отримали число 9. Порівняти листочки різного кольору.
3. Фізкультхвилинка
4. Аналіз
цифри 9
Цифра 9, чи дев’ятка,—
Наче в
цирку акробатка:
Сторчака
перевернеться
І на
шістку обернеться.
— На що
схожа дев’ятка?
—
Дев’ять складається з малого лівого овала та великого правого півовала. Ширина
цифри внизу й вгорі однакова. Починаємо писати малий лівий овал від правої
сторони клітинки, ведемо вгору ліворуч заокруглення на лівий малий овал трохи
нижче середини клітинки й, не відриваючи руки, пишемо вниз великий правий
півовал так, щоб він торкнувся середини нижньої сторони клітинки, й
заокруглюємо внизу ліворуч.
Письмо
цифри 9.
III. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота з
підручником
— У яких
одиницях вимірюється довжина відрізків? Вимірювання відрізків (№ 4).
2. Практична
робота
Накреслити
відрізок довжиною 7 см.
3. Складання
прикладів на додавання за малюнками
4. Весела
задача
Заварила чайка чаю,
Запросила
вісім чайок:
«Приходьте
всі на чай!»
Скільки їх
тут, відгадай!
IV. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар