Урок 90 (письмо)
Тема. Письмо великої букви Е. Закріплення правопису великих букв
Мета: вчити учнів правильно писати велику букву Е, удосконалювати навички
списувати з друкованого тексту; розвивати мислення учнів, площу зорового
сприймання; виховувати охайність при письмі, дотримання норм каліграфічного
письма.
Обладнання: зразки друкованих і рукописних букв, картка для утворення складів, картки
для вправи «Чарівні квадрати», фішки для складання звукових моделей слів.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви навчитесь писати велику букву Е, дізнаєтесь, з яких
елементів вона складається, закріпите вміння писати букви.
III. Актуалізація опорних знань
1 Утворення складів типу злиття
— Утворіть склади і прочитайте їх.
2 Вправа «Чарівні квадрати»
— Прочитайте слова у рядках і стовпчиках.
Словникова робота
• Плов —
страва з вареного рису і шматочків м’яса або риби.
• Вила —
знаряддя праці з довгими зубами на держаку, використовується для піднімання,
розтрушування сіна та соломи.
• Вена —
кровоносна судина, яка несе кров з різних частин тіла.
IV. Показ зразка рукописної літери у сітці
зошита
— Подивіться: це велика рукописна буква Е.
— Чи схожа
вона на друковану?
V. Аналіз графічної будови з переліком
елементів
— Велика буква Е складається з двох лівих
півовалів: верхнього меншого і нижнього більшого.
VI. Засвоєння конфігурації літери
Алгоритм написання великої букви Е
1 «Письмо»
учнями у повітрі з орієнтацією на показ учителя (стоячи спиною до класу) під
рахунок і-раз, і-два-і
2 Аналіз зразка букви в навчальному зошиті (з друкованою основою)
VII. Вправи з письма
1 Обведення елементів літери за поданим у зошиті пунктиром
Пальчикова гімнастика
• «Миємо руки»: ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.
Узяли пахуче
мило,
Добре руки з ним помили.
«Струшуємо водичку з рук»: пальці стиснуті в кулачок, потім з силою
випрямити їх, наче струшуючи водичку.
Полетіли від
води
Бризки з рук туди-сюди.
«Витираємо руки»: енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки
рушником.
Рушничок я
свій беру,
Швидко ручки обітру.
2 Обведення літери за поданим у зошиті
пунктиром
3 Звуко-буквений аналіз слів-відгадок з побудовою схем фішками і
викладанням з букв розрізної азбуки
Дощ пройшов, через ставок
Перекинувся місток.
Кольорів у ньому сім,
Він подобається всім! (Веселка)
Тане сніжок.
Оживає лужок.
День прибуває.
Коли це буває? (Весна)
4 Письмо
трьох літер (самостійно). Зіставлення написаних літер за зразком.Аналіз помилок
5
Дописування рядка літери
6 Складання речень за схемою
— Складіть за схемою речення про дерева.
(Виросло
чудове дерево.
Стоїть
високе дерево.
Лісничий
посадив дерево.
Ялинка —
вічнозелене дерево.)
7 Письмо
речення У селі весна
Фізкультхвилинка
Гусениця в лісочку
Гріла спину на грибочку,
Сонце гаряче пекло,
Їй голівку напекло.
Їй зроблю, коли навчусь,
Із газети я картуз.
8 Читання та
списування речень з рукописного тексту
9 Добирання
імен, які починаються буквою Е
— Ви
навчилися писати велику букву Е, отже, ви зможете написати імена, які
починаються буквою Е. (Едуард, Еммануїл, Елла, Ельвіра)
VIII.
Підсумок уроку
— Яку букву
навчилися писати?
— Що ми ще
робили сьогодні на уроці?
Немає коментарів:
Дописати коментар