Урок 4 1
Тема. Зв’язок додавання й віднімання. Складання прикладів на віднімання з прикладів
на додавання. Вимірювання довжини відрізків
Мета: формувати в учнів уміння складати приклади на
додавання з прикладів на віднімання; вдосконалювати навички усної лічби,
розвивати логічне мислення учнів, спостережливість, увагу.
Обладнання: предметні малюнки до теми, таблиці прикладів,
картки доміно, картки цифр.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Повторення
вивченого
Гра «Пошта»
Перед
дітьми — поштові скриньки й картки-«листи». На скриньках — число — відповідь
прикладу.
Завдання: розкласти
конверти по скриньках.
2. Розв’язання
веселих задач
• На полиці п’ять книг,
Толя
взяв одну із них.
Хто
тепер сказати б міг,
Скільки
на полиці книг?
• По дорозі їжак біг,
Ніс
шість яблук на пиріг.
Одне
упало, покотилось.
Скільки
яблук залишилось?
3. Робота з
таблицею та індивідуальними картками
— Лісові
звірі проводили змагання з бігу. За командою «На старт!» звірята побігли, але
кожне в різні сторони. Суддя рахував, рахував, але так і не зміг назвати
переможця. Обчисліть довжину кожного відрізкамаршруту звірят, назвіть того, хто
пробіг більше за всіх.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Складання
прикладів на додавання з прикладів на віднімання
Робота з
таблицею.
—
Скільки чашок стояло на столі? Що сталося з чашками? Скільки чашок розбилося?
Скільки чашок залишилось цілими? Складіть приклад.
4 – 1 =
3
— А
тепер уявіть собі, що тато вирішив відновити чашку, він склеїв її клеєм.
Скільки чашок залишалось цілими? Скільки чашок тато склеїв? Скільки стало
чашок? Складемо приклад.
3 + 1 =
4
— Отже,
з прикладів на віднімання можна утворити приклад на додавання.
Порахуйте:
5 + 2 = 7.
Якщо від
суми заберемо число 2, скільки отримаємо? (5) Тепер відніміть від 7
число 5. Отримаємо 2. Порівняйте приклади. Зробіть висновки.
2. Робота з
підручником (С. 43, № 2)
3. Практична
робота. Складання прикладів на додавання з прикладів на віднімання
4. Фізкультхвилинка
5. Складання
прикладів за наочністю
Використовуючи
малюнки доміно, скласти приклади й розв’язати їх.
3 + 4 =
7
7 – 3 =
4
7 – 4 =
3
2 + 4 =
6
6 – 2 =
4
6 – 4 =
2
1 + 4 =
5
5 – 1 =
4
5 – 4 =
1
6. Хвилинка
каліграфії
Письмо
цифр, які показує вчитель на картці (за вибором вчителя).
7. Гра
«Впізнай цифру»
У
мішечку вчителя — вирізані з цупкого картону цифри. Діти виходять до столу,
рукою обстежують цифру й називають її. Потім дістають цифру. Діти роблять
висновок: вгадав учень чи ні.
III. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар