пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 41 Зв’язок додавання й віднімання. Складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання. Вимірювання довжини відрізків


Урок 4 1
Тема. Зв’язок додавання й віднімання. Складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання. Вимірювання довжини відрізків
Мета:  формувати в учнів уміння складати приклади на додавання з прикладів на віднімання; вдосконалювати навички усної лічби, розвивати логічне мислення учнів, спостережливість, увагу.
Обладнання:  предметні малюнки до теми, таблиці прикладів, картки доміно, картки цифр.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Повторення вивченого
Гра «Пошта»
Перед дітьми — поштові скриньки й картки-«листи». На скриньках — число — відповідь прикладу.
Завдання: розкласти конверти по скриньках.
2. Розв’язання веселих задач
• На полиці п’ять книг,
Толя взяв одну із них.
Хто тепер сказати б міг,
Скільки на полиці книг?
• По дорозі їжак біг,
Ніс шість яблук на пиріг.
Одне упало, покотилось.
Скільки яблук залишилось?
3. Робота з таблицею та індивідуальними картками
— Лісові звірі проводили змагання з бігу. За командою «На старт!» звірята побігли, але кожне в різні сторони. Суддя рахував, рахував, але так і не зміг назвати переможця. Обчисліть довжину кожного відрізкамаршруту звірят, назвіть того, хто пробіг більше за всіх.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Складання прикладів на додавання з прикладів на віднімання
Робота з таблицею.
— Скільки чашок стояло на столі? Що сталося з чашками? Скільки чашок розбилося? Скільки чашок залишилось цілими? Складіть приклад.
4 – 1 = 3
— А тепер уявіть собі, що тато вирішив відновити чашку, він склеїв її клеєм. Скільки чашок залишалось цілими? Скільки чашок тато склеїв? Скільки стало чашок? Складемо приклад.
3 + 1 = 4
— Отже, з прикладів на віднімання можна утворити приклад на додавання.
Порахуйте: 5 + 2 = 7.
Якщо від суми заберемо число 2, скільки отримаємо? (5) Тепер відніміть від 7 число 5. Отримаємо 2. Порівняйте приклади. Зробіть висновки.
2. Робота з підручником (С. 43, № 2)
3. Практична робота. Складання прикладів на додавання з прикладів на віднімання
4. Фізкультхвилинка
5. Складання прикладів за наочністю
Використовуючи малюнки доміно, скласти приклади й розв’язати їх.
3 + 4 = 7
7 – 3 = 4
7 – 4 = 3
2 + 4 = 6
6 – 2 = 4
6 – 4 = 2
1 + 4 = 5
5 – 1 = 4
5 – 4 = 1
6. Хвилинка каліграфії
Письмо цифр, які показує вчитель на картці (за вибором вчителя).
7. Гра «Впізнай цифру»
У мішечку вчителя — вирізані з цупкого картону цифри. Діти виходять до столу, рукою обстежують цифру й називають її. Потім дістають цифру. Діти роблять висновок: вгадав учень чи ні.
III. Підсумки уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар