Урок 43
Тема. Число і цифра 0. Послідовність чисел від 0 до 10. Написання цифри 0. Віднімання рівних чисел. Розв’язання
прикладів на додавання й віднімання 1
Мета: на основі практичних дій з предметами розкрити
утворення числа 0;
визначити його місце в натуральному ряду чисел; продовжити роботу над формуванням в учнів уміння складати
приклади на додавання й віднімання; розвивати мислення, увагу.
Обладнання: предметні малюнки, таблиці, картки цифр.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна
лічба
Утворити
числовий ряд.
4 2 5 1 3
—
Назвіть «сусідів» числа 2. Яке число отримаємо, якщо до 4 додамо 1? Яке
число ми отримаємо, якщо від 3
віднімемо 1? Яке число є наступним для числа 3? Яке число є попереднім для числа 2? Як називається число 4 для числа 3? Як називається число 1 для числа 2?
2. Гра «Кіт
і миші»
Кіт
ганявся за мишами. Вони поховались у прикладах. Відгадайте, які знаки закрили миші.
6 2 = 4 3 3 = 6 7 4 = 3 9 5 = 4 4 4 = 8
3. Самостійна
робота за карткою
1)
Запиши приклади за числовими відрізками та розв’яжи.
2)
Розв’яжи приклади.
3)
Порівняй числа.
3. Фізкультхвилинка
II. Вивчення нового матеріалу
1. Утворення
0. Місце 0 у натуральному ряді чисел
—
Покладіть перед собою 3 квадрати. Відкладіть один. Покладіть його назад у пакетик. Як вийшло 2? (3 – 1 = 2)
Скільки залишилось квадратиків? Тепер заберіть ще один. Скільки залишилось
квадратиків? Як вийшло число 1?
(2 – 1 = 1)
— Тепер
заберіть й сховайте у пакетик ще один квадратик. Скільки залишилось квадратиків?
— Коли нічого
не залишилось, говоримо — нуль. Позначаємо цифрою 0. На дошці написані цифри від 1 до 10. Вчитель
ставить 0 перед 1.
— Місце
0 на початку натурального ряду чисел — перед одиницею. Порахуйте від 0 до 10. Назвіть «сусідів» числа
1.
2. Робота з
підручником
— Як
утворилось число 0? (С. 45, № 1)
3. Письмо
цифри 0
Є число, що зветься 0,
Знають
його всюди.
Відніми
його, додай —
Що було,
те й буде.
4. Складання
прикладів за малюнками. Розв’язання прикладів
III. Закріплення матеріалу
1. Колективне
розв’язання прикладів на дошці
4 + 0 =
6 – 0 =
4 – 4 =
3 + 0 =
2 = 0 =
1 – 1 =
IV. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар