пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 43 Число і цифра 0. Послідовність чисел від 0 до 10. Написання цифри 0. Віднімання рівних чисел. Розв’язання прикладів на додавання й віднімання 1


Урок 43
Тема. Число і цифра 0. Послідовність чисел від 0 до 10. Написання цифри 0. Віднімання рівних чисел. Розв’язання прикладів на додавання й віднімання 1
Мета:  на основі практичних дій з предметами розкрити утворення числа 0; визначити його місце в натуральному ряду чисел; продовжити роботу над формуванням в учнів уміння складати приклади на додавання й віднімання; розвивати мислення, увагу.
Обладнання:  предметні малюнки, таблиці, картки цифр.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна лічба
Утворити числовий ряд.
4 2 5 1 3
— Назвіть «сусідів» числа 2. Яке число отримаємо, якщо до 4 додамо 1? Яке число ми отримаємо, якщо від 3 віднімемо 1? Яке число є наступним для числа 3? Яке число є попереднім для числа 2? Як називається число 4 для числа 3? Як називається число 1 для числа 2?
2. Гра «Кіт і миші»
Кіт ганявся за мишами. Вони поховались у прикладах. Відгадайте, які знаки закрили миші.
6   2 = 4    3  3 = 6     7   4 = 3    9    5 = 4    4     4 = 8
3. Самостійна робота за карткою
1) Запиши приклади за числовими відрізками та розв’яжи.
2) Розв’яжи приклади.
3) Порівняй числа.
3. Фізкультхвилинка
II. Вивчення нового матеріалу
1. Утворення 0. Місце 0 у натуральному ряді чисел
— Покладіть перед собою 3 квадрати. Відкладіть один. Покладіть його назад у пакетик. Як вийшло 2? (3 – 1 = 2) Скільки залишилось квадратиків? Тепер заберіть ще один. Скільки залишилось квадратиків? Як вийшло число 1? (2 – 1 = 1)
— Тепер заберіть й сховайте у пакетик ще один квадратик. Скільки залишилось квадратиків?
— Коли нічого не залишилось, говоримо — нуль. Позначаємо цифрою 0. На дошці написані цифри від 1 до 10. Вчитель ставить 0 перед 1.
— Місце 0 на початку натурального ряду чисел — перед одиницею. Порахуйте від 0 до 10. Назвіть «сусідів» числа 1.
2. Робота з підручником
— Як утворилось число 0? (С. 45, № 1)
3. Письмо цифри 0
Є число, що зветься 0,
Знають його всюди.
Відніми його, додай —
Що було, те й буде.
4. Складання прикладів за малюнками. Розв’язання прикладів
III. Закріплення матеріалу
1. Колективне розв’язання прикладів на дошці
4 + 0 =
6 – 0 =
4 – 4 =
3 + 0 =
2 = 0 =
1 – 1 =
IV. Підсумки уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар