пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 45 Додавання й віднімання 0. Додавання й віднімання 1. Порівняння чисел


Урок 45
Тема. Додавання й віднімання 0. Додавання й віднімання 1. Порівняння чисел
Мета:  на основі практичних вправ і малюнків розглянути випадки додавання й віднімання 0; закріпити нумерацію чисел у межах 10; формувати вміння складати й розв’язувати приклади на додавання й віднімання за малюнком і практичними діями; перевірити знання учнів з вивченого матеріалу.
Обладнання:  предметні малюнки, картки цифр, набори геометричного матеріалу, картки для самостійної роботи.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Гра «Дощик»
На небі з’явилась хмаринка. Щоб швидше пройшов дощик і засяяло сонечко, треба, щоб всі краплини впали на землю. Допоможіть краплинкам.
1 + 6    2 + 7    9 – 4     6 – 2     3 + 4     8 – 4
2. Групова робота
Клас поділено на групи по 4 учні. Кожній групі пропонується скласти з частин картку, на якій написане число.
Після того, як група складе й прочитає число, вона повинна розповісти про нього:
• показати місце даного числа в ряду натуральних чисел;
• назвати попереднє для даного число;
• назвати наступне для даного число;
• назвати «сусідів» даного числа;
• розповісти, з яких чисел можна утворити це число.
3. Самостійна робота за картками
Приклад картки
1) За малюнками склади й запиши приклади на віднімання.
2) За малюнками склади й запиши приклади на додавання й віднімання.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Додавання й віднімання 0
Робота з геометричним матеріалом.
У вчителя в руках — коробка (порожня).
— Скільки кружечків у коробці? (0) Я покладу туди 5 кружечків. Скільки стало? Складіть приклад.
0 + 5 = 5
— Подивіться, до 0 додавали 5, і вийшло те саме число — 5. Тепер з прикладу на додавання складемо приклад на віднімання.
5 – 0 = 5
— Зробимо висновки: якщо до числа додати 0, то отримаємо те сааме число; якщо від будь-якого числа відняти 0, отримаємо те саме число.
2. Робота з підручником. Аналіз прикладів на додавання й віднімання
(С. 47, № 1, 2)
3. Розв’язання прикладів (№ 3)
4. Фізкультхвилинка
5. Самостійна робота
Розв’язати приклади.
4 – 4
5 + 0
8 – 1
6 – 0
9 + 1
5 + 1
10 – 1
8 – 1
6. Порівняти числа (№ 4)
7. Завдання з логічним навантаженням
На дошці розташовані фігури.
— Які дві фігури слід переставити, щоб вийшов такий ряд?
III. Підсумки уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар