Урок 46
Тема. Ознайомлення з поняттям і терміном задача.
Складання
та розв’язання задач на знаходження суми та остачі
Мета: ознайомити учнів з термінами задача, умова
задачі, питання задачі, розв’язання задачі, відповідь; вчити відрізняти
задачу від розповіді, загадки; ознайомити учнів із задачами на
знаходження суми й остачі, розрізняти їх; формувати навички розв’язувати такі
задачі; розвивати логічне мислення учнів.
Обладнання: таблички з назвами частин задачі, схеми задач,
предметні малюнки до теми.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна
лічба
7 – 4
3 – 2
5 + 2
1 + 9
10 – 5
2. Порівняти
числа
2 ___ 0
4 ___ 0
0 ___ 6
9 ___ 0
1 ___ 0
0 ___ 10
II. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь
вчителя. Знайомство із задачею
— Білочка готувалась до зими. Вона засушила 3 грибочки. А потім
вона ще знайшла 7 грибочків. Скільки всього грибочків приготувала білочка до
зими?
— Що нам відомо про білочку? Що означають числа 3 і 7?
— Яке питання поставлено в розповіді?
— Чим відрізняється текст від розповіді? (У тексті з’явилося
питання.)
— Чи вказано, як і за допомогою якої дії потрібно дізнатись,
скільки всього грибочків у білочки?
— Отже, ми познайомились з текстом, який містить у собі питання. Це
є задача. Задача — вид математичної вправи, коли потрібно самому виконати дію з
даними числами й відповісти на питання цієї вправи. Розповідь з даними — це
умова. Речення, яке містить у собі питання, є питанням задачі. Тепер складемо
приклад, щоб дізнатись, скільки
всього грибів у білочки.
3 + 7 = 10
Цей приклад є розв’язком задачі.
Задача містила у собі питання: «Скільки всього приготувала білочка
грибів?» Коли ми розв’язали приклад, то можемо відповісти на питання: у білочки
всього 10 грибів.
Висновок
Задача містить такі частини:
1) Умова.
2) Питання.
3) Розв’язання.
4) Відповідь.
У задачі обов’язково є не менше двох чисел і запитання.
2. Знайомство
з задачею на знаходження суми. Розв’язання задачі
Аналіз задачі
— Скільки вишень на гілці?
— Скільки вишень праворуч?
— Скільки вишень усього?
Учитель закриває малюнок. На дошці залишаються тільки числа: 6 3 ?
— Скільки всього, нам невідомо. Як дізнатись, скільки всього
вишень? Чому потрібно виконати дію додавання?
— Давайте повторимо умову задачі. (На гілці було 6 вишень. А
праворуч — ще 3.)
— Назвемо запитання. (Скільки всього вишень?)
— Назвемо розв’язання задачі. (3 + 6 = 9)
— Дамо відповідь. (Усього 9 вишень.)
3. Складання
й розв’язання задачі на знаходження остачі (робота за підручником, № 3)
4. Фізкультхвилинка
5. Розв’язання
задачі на знаходження суми за малюнком (№ 2)
6. Гра
«Допоможи Незнайкові»
— Незнайко складав задачу. Він вирішив, що зробив все правильно.
Доведіть, що Незнайко не дописав задачу.
«Вухань знайшов 4 морквини, а Куцохвостик — 5 морквин».
— Чого не вистачає? Яке запитання слід поставити? Як розв’язати
задачу?
7. Повторення
знань про частини задачі
Задача:
• Умова.
• Питання.
• Р озв’язування.
• Відповідь.
III. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар