середа, 5 вересня 2012 р.

Урок № 45 Закріплення вміння писати букву і. Звуко-буквений аналіз слів. Робота з дитячою книжкою. Ю. Т. Ярмиш «Зайчаткова казочка»


Урок 45 (читання)
Тема. Закріплення вміння писати букву і. Звуко-буквений аналіз слів. Робота з дитячою книжкою. Ю. Т. Ярмиш «Зайчаткова казочка»
Мета: закріплювати знання учнів про букву і та її звукове значення; продовжити роботу над засвоєнням вивчених букв, їх звукових значень; дати уявлення про і в значенні окремого слова; вправлятися в читанні слів та речень із буквою і; удосконалювати навички складання речень за схемами, звукового аналізу слів; збагачувати активний словник учнів; виховувати увагу, пам’ять, інтерес до навчання, старанність, бажання активно працювати.
Обладнання: каса букв, предметні малюнки, малюнок ключів, звуко-буквені та звуко-складові схе­ми, схеми речень; Ярмиш Ю. Зайчаткова казочка. — К.: ТОВ «АВДІ», 2009.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Швидко пролунав дзвінок:
Розпочати час урок.
Ми навчаємося старанно,
І попрацюєм залюбки.
Друзі скажуть: «Бездоганно!
Ви усі — розумники!»
II. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ми закріпимо знання про букву і та її звукове зна­чення, працюватимемо над текстом «Зайчаткова казочка».
III. Повторення вивченого матеріалу
— Давайте пригадаємо правила сидіння за партою. (Діти роз­казують правила, користуючись плакатом на дошці.)
— Отже, починаємо подорож до країни Знань. Але потрапити туди нелегко, потрібно гарно працювати, щоб цими ключами від­крити двері до країни Знань.
Перш ніж почати, давайте пригадаємо, які букви ви вже вивчи­ли. Назвіть ці букви, покажіть, де вони живуть у касі? Які з них позначають голосні звуки, а які — приголосні?
— Викладіть склади: ма, мо, ми, мі, му, ім, ум, ам, ом, им.
1. 1-й ключик до країни Знань — звуко-буквений аналіз слів(за предметними малюнками)
— До поданих малюнків підберіть відповідну звукову схему.
— З одним словом складіть речення, яке складатиметься з трьох слів.
2. 2-й ключик до країни Знань
— Придумайте слова, в яких буква і знаходиться на початку, в середині та у кінці слова.
Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто вже так втомився
І наліво похилився?
Треба дружно всім вставати,
Фізкультпаузу почати.
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів —
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки стати.
Покрутитись, повертітись,
На хвилинку зупинитись.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий встали.
Всі за парти посідали,
Вчитись знову ми почали.
3. 3-й ключик до країни Знань
Гра «Ловіть слово»
— Я буду «кидати» вам звуки, а ви мені — «повертати» утворе­не слово.
[о], [с′], [і], [н′] [і], [г], [р], [а], [ш], [к], [а] [р′], [і], [ч], [к], [а]
[з′], [і], [р], [к], [а] [п], [о], [м], [і], [д], [о], [р]
— Якою буквою позначається звук [і]? Який це звук? Доведіть.
4. 4-й ключик до країни Знань — складання речень за предметнимималюнками і схемами
На дошці вчитель виставляє парами предметні малюнки (хлопчик і дівчинка, ромашка і троянда, лимон і малина).
Під малюнками — схеми. Учні складають речення за схемами.
(Троянда червона, а ромашка біла. Хлопчик і дівчинка. Малина солодка, а лимон кислий.)
— Діти, скільки слів у другому реченні? (Три) Отже, буква і може бути окремим словом у реченні. Пригадайте казки, в назвах яких буква і вживається як окреме слово. («Лисиця і Журавель», «Котик і Півник», «Їжак і Заєць», «Вовк і Лисиця»)
VI. Узагальнення вивченого матеріалу
1. 5-й ключик до країни Знань — розгадування загадок
— Послухайте загадки. Слова-відгадки надрукуйте на аркуші.
Чи хто заходить, чи виходить,
Той першим руку нам дає.
Ми стоїмо завжди при вході,
Нас в кожній хаті кілька є. (Двері)
• Хто сердитий спозаранку
На подвір’ї біля ґанку?
— Ой, булди, булди, булдик,—
З півнем свариться… (індик).
2. 6-й ключик до країни Знань — конкурс на кращого скоромовця
Читання скоромовки з дошки «луною» за вчителем, поступово приско­рюючи темп.
Летів горобчик, сів на стовпчик,
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
1. Відкинутись на бильце стільця, прикрити повіки, міцно заплю­щити очі, відкрити повіки. Повторити 5–6 разів.
2. Підвести очі догори, виконати ними рухи по колу за годиннико­вою стрілкою, потім зробити ними рухи по колу проти годинни­кової стрілки. Повторити 5–6 разів.
Пальчикова гімнастика
ХТО ЯК ПЕРЕСУВАЄТЬСЯ
По болоті чапля йде,
Раз-два, раз-два.
Потім важко слон ступа,
Раз-два, раз-два.
Гусінь повзає маленька,
Просувається швиденько.
Перший і другий палець переступають, немов ноги чаплі.
Вони ж повільно «йдуть» на другій фаланзі. Спираючись на кінчики пальців та підтягуючи зап’ястя, долоня плавно просувається вперед.
3. 7-й ключик до країни Знань — робота з дитячою книжкоюЮ. Ярмиша «Зайчаткова казочка»
Читання казки вчителем
Бігло лісом сіреньке зайчатко.
Стриб-скік! Стриб-скік!
Гульк, а на стежці лежить... казочка.
Перегорнуло Зайчатко сторінку. Ой, як сподобались йому ма­люнки! І червона морквинка, і білий кролик, і веселий їжачок. І на­писана казочка була великими літерами. Тільки Зайчатко все одно читати не вміло.
Взяло воно казочку під пахву, скаче лісом і думає: «Як би мені знайти кого-небудь, хто читати вміє. Це, мабуть, дуже цікава ка­зочка!»
— Про кого йдеться у казці?
— Що знайшов Зайчик?
— Що сподобалося Зайчаткові?
Словникова робота (пояснення значень слів гульк, під пахву)
Читання тексту хором
— Знайдіть у тексті і зачитайте слова, в яких є буква і. Підкрес­літь в тексті простим олівцем букву і, яка вживається як окреме слово.
Читання «дощиком»
Дощик крапає (читаємо повільно, тихо);
дощик сильніший (скоріше, голосніше);
злива (голосно і скоромовкою).
V. Підсумок уроку
— Ви гарно працювали! Ось вам подарунок — чарівний клю­чик, який ще не один раз допоможе вам під час подорожей країною Знань.  Кожна дитина отримує картку з малюнком ключика.


презентація до уроку 45 by aleksandrovka1986

Немає коментарів:

Дописати коментар