Урок 48
Тема. Складання таблиць додавання й віднімання числа
1.
Розв’язання прикладів виду
7 – 1 – 1 і 7 + 1 + 1. Складання й розв’язання прикладів та задач
Мета: на основі практичних дій і знань про
послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання й віднімання
1; звернути увагу учнів на те, що при додаванні до числа 1 дістаємо наступне
число, а при відніманні 1 дістаємо попереднє число; розвивати мислення, увагу.
Обладнання: таблиці «Додавання й віднімання 1», предметні
малюнки.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна
лічба
Гра «Будь уважний!»
На дошці — склад чисел. Діти повинні перевірити, чи правильно
складено число.
2. Гра
«Склади потяг»
Завдання: слід
з’єднати вагончики з відповідями від найменшої до найбільшої. (Поставити
вагончики по порядку)
7 – 2 9 – 2 2 + 1
6 – 5 10 – 2 4 + 2
3. Фізкультхвилинка
II. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з
геометричним матеріалом
— Покладіть перед собою 5 кружечків. Додайте ще один кружечок.
Скільки стало? Як називається число 6 по відношенню до числа 5? Покладіть 7
кружечків. А тепер покладіть 8 кружечків. Як ви отримали 8 кружечків, коли у
вас було 7? (Додали 1 кружечок) Покладіть 3 кружечки. Тепер покладіть 4
кружечки. Що ви зробили, коли у вас було 3 кружечки?
(Додали 1 кружечок) Як назвати число 4 по відношенню до
числа 3? Висновок: якщо будемо до чисел додавати по 1, то будемо
отримувати наступні числа.
— Тепер покладіть 6 кружечків. Зробіть так, щоб було 5 кружечків.
Що ви зробили? (Відняли, забрали 1 кружечок) Як назвати число 5 по
відношенню до числа 6? Покладіть 9 кружечків. Зробіть так, щоб було 8
кружечків. Що ви робили? (Забирали 1 кружечок) Як назвати число 8 по
відношенню до числа 9?
Висновок: якщо
будемо від чисел віднімати по 1, то отримаємо попередні числа.
2. Робота з
підручником (№ 1)
Читання таблиці на додавання й віднімання 1.
На дошці з’являються 2 таблички.
+ 1 наступне число
– 1 попереднє число
3. Розв’язання
прикладів на віднімання й додавання 1
4 + 1 + 1 = 10 – 1 – 1
= 9 – 1 – 1 = 6 + 1 + 1 =
4. Аналіз й
розв’язання задачі № 3
5. Розв’язання
веселих задач
• Три веселі киці грались на
травиці. Рижик теж до них прибіг. Скільки кошенят усіх?
• Васильку, ти чому сердитий?
— Слив
не можу полічити.
П’ять
було, одну я з’їв.
Скільки
мамі залишив?
III. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар