пʼятниця, 7 вересня 2012 р.

Урок № 48 Складання таблиць додавання й віднімання числа 1. Розв’язання прикладів виду 7 – 1 – 1 і 7 + 1 + 1. Складання й розв’язання прикладів та задач


Урок 48
Тема. Складання таблиць додавання й віднімання числа 1. Розв’язання прикладів виду
7 – 1 – 1 і 7 + 1 + 1. Складання й розв’язання прикладів та задач
Мета:  на основі практичних дій і знань про послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання й віднімання 1; звернути увагу учнів на те, що при додаванні до числа 1 дістаємо наступне число, а при відніманні 1 дістаємо попереднє число; розвивати мислення, увагу.
Обладнання:  таблиці «Додавання й віднімання 1», предметні малюнки.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна лічба
Гра «Будь уважний!»
На дошці — склад чисел. Діти повинні перевірити, чи правильно складено число.
2. Гра «Склади потяг»
Завдання: слід з’єднати вагончики з відповідями від найменшої до найбільшої. (Поставити вагончики по порядку)
7 – 2     9 – 2     2 + 1     6 – 5     10 – 2      4 + 2
3. Фізкультхвилинка
II. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з геометричним матеріалом
— Покладіть перед собою 5 кружечків. Додайте ще один кружечок. Скільки стало? Як називається число 6 по відношенню до числа 5? Покладіть 7 кружечків. А тепер покладіть 8 кружечків. Як ви отримали 8 кружечків, коли у вас було 7? (Додали 1 кружечок) Покладіть 3 кружечки. Тепер покладіть 4 кружечки. Що ви зробили, коли у вас було 3 кружечки?
(Додали 1 кружечок) Як назвати число 4 по відношенню до числа 3? Висновок: якщо будемо до чисел додавати по 1, то будемо отримувати наступні числа.
— Тепер покладіть 6 кружечків. Зробіть так, щоб було 5 кружечків. Що ви зробили? (Відняли, забрали 1 кружечок) Як назвати число 5 по відношенню до числа 6? Покладіть 9 кружечків. Зробіть так, щоб було 8 кружечків. Що ви робили? (Забирали 1 кружечок) Як назвати число 8 по відношенню до числа 9?
Висновок: якщо будемо від чисел віднімати по 1, то отримаємо попередні числа.
2. Робота з підручником (№ 1)
Читання таблиці на додавання й віднімання 1.
На дошці з’являються 2 таблички.
+ 1 наступне число            – 1 попереднє число
3. Розв’язання прикладів на віднімання й додавання 1
4 + 1 + 1 =        10 – 1 – 1 =       9 – 1 – 1 =         6 + 1 + 1 =
4. Аналіз й розв’язання задачі № 3
5. Розв’язання веселих задач
• Три веселі киці грались на травиці. Рижик теж до них прибіг. Скільки кошенят усіх?
• Васильку, ти чому сердитий?
— Слив не можу полічити.
П’ять було, одну я з’їв.
Скільки мамі залишив?
III. Підсумки уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар