середа, 5 вересня 2012 р.

Урок № 57 Закріплення знань про звукові значення букви л («ел»).


Урок 57 (читання)
Тема. Закріплення знань про звукові значення букви л («ел»).
Мета: закріпити звукове значення букви л «ел»; удосконалювати вміння читати речення і зв’язні тексти з вивченими буквами; продовжувати роботу над формуванням умінь зіставляти звукові моделі та малюнки; розвивати аналітико-синтетичні вміння зі зву­ками і буквами; виховувати бережливе ставлення до іграшок.
Обладнання: складова таблиця, піраміди слів, предметні малюнки (лис з лисенятком, лось з лосе­нятком, лев з левенятком, пенал, клей, лялька, альбом), звукові моделі (пенал, клей, лялька, альбом), індивідуальні предметні малюнки до гри «Чистюлька», вірш Г. Бойка «Бруднуля», малюнки до загадок, піраміди слів.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повторення вивченого матеріалу
1 Фронтальне опитування
— Яку букву вивчили на попередньому уроці?
— Знайдіть її в касі та покажіть.
— Який звук вона позначає?
— Наведіть приклади слів з цим звуком.
— Пригадайте скоромовку, яку вивчили на попередньому уроці.
На дошці з’являються малюнки: лис з лисенятком, лось з лосенятком, лев з левенятком, а учні, дивлячись на них, промовляють скоромовку.
2 Аналітико-синтетичні вправи
1)      Утворення та читання складів
2)      Читання пірамід
3 Зіставлення звукових моделей та малюнків
На дошці — малюнки: пенал, клей, лялька, альбом і картки з відповід­ними звуковими моделями.
— Назвіть слова, в яких ми чуємо звуки [л ], [л′].
III. Актуалізація опорних знань
— Подивіться на дошку, знайдіть і назвіть зайвий предмет, до­ведіть свою думку.
Гра «Мікрофон по колу»
— Назвіть свою улюблену іграшку, розкажіть про неї.
— Як ви ставитесь до іграшок?
IV. Фізкультхвилинка
Притомилися, малята?
Час прийшов відпочивати.
Трава низенька-низенька,
Дерева високі-високі.
Вітер дерева колише-гойдає.
Пташки з вирію летять-прилітають,
А діти за парти тихенько сідають.
V. Повідомлення теми і завдань уроку
— А от про те, як треба ставитись до іграшок, ми і поговоримо сьогодні на уроці. Ви прочитаєте цікавий текст, пограєте у гру, по­слухаєте віршик і разом з’ясуємо, ким краще бути — «чистюль­кою» чи «бруднулею».
VI. Робота за Букварем (с. 40–41)
1 Розглядування ілюстрації (с. 40)
— Кого ви бачите на малюнку?
— Що вони роблять?
— Пригадайте, що потрібно взяти, щоб вимити ляльку?
— Як дівчатка ставляться до своїх іграшок?
2 Читання слів до тексту
— Поясніть написання слів Ліна, Ніла.
3 Робота над текстом
1) Самостійне читання тексту
2) Повторне читання
— Скільки речень у тексті?
— Які слова пропущені в реченнях?
3) Читання тексту ланцюжком
4) Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання
— Як звали дівчаток?
— Що робили Ніла і Ліна?
— Знайти і прочитати, хто мив милом?
— Знайти і прочитати, що робила Ніла.
5) Творча робота
— Складіть інші речення до тексту.
VII. Фізкульхвилинка (гімнастика для очей)
Оченята роблять вправи:
Вліво, вправо, вліво, вправо.
Потім вгору, потім вниз
Оченятами дивись! (Вправи виконувати протягом 2 хв.)
VIII. Закріплення набутих знань
1 Гра «Чистюлька»
В учнів — предметні малюнки: мило, лялька, гребінець, стілець, зубна щітка, рушник, зубна паста, портфель, м’яч.
— Виберіть предмети особистої гігієни.
2 Бесіда про необхідність дотримання особистої гігієни
3 Відгадування загадки
Чим більше миється, тим меншим стає. (Мило)
4 Читання вчителем вірша Г. Бойка «Бруднуля»
Шапочка у глині,
Сажа на коліні,
Пальчики зелені,
Плаття у смажені.
У смажені навіть ніс,
На щоках сліди від сліз.
Отака Ганнуля,
Дівчинка-бруднуля.
Ранком вона встала —
Постіль не прибрала,
І надула губки:
Нащо чистить зубки? —
Умивалась нашвидку:
Бруд увесь на рушнику.
Отака Ганнуля.
Дівчинка-бруднуля.
Після дощику в дворі
Любо гратись дітворі,
Всі такі гарненькі,
Всі такі чистенькі.
Тільки де Ганнуля,
Дівчинка-бруднуля?
Вся замурзана, брудна,
Неохайна дуже —
Подивіться: ось вона
Влізла у калюжу.
Як у вашім першім класі
Ви зустрінете таку,
То скажіть їй хором:
— Сором!
Сором!
Сором!

5 Бесіда за змістом вірша
— Чи сподобалась вам дівчинка?
— Чому не сподобалась?
— З якими предметами особистої гігієни слід дружити, щоб не трапилось такого лиха, як з дівчинкою Ганнулею?
IX. Підсумок уроку
— Про кого ми читали текст?
— А про кого ви слухали вірш?
— Кого з дівчаток можна назвати чистюльками?
— На кого ви б хотіли бути схожими?



презентація до уроку 57 by aleksandrovka1986

Немає коментарів:

Дописати коментар